A20D-P: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(zmiana linku na inny (stary słabo działał))
(+ rozstaw szyn)
Linia 15: Linia 15:
 
  |rozstaw_osi_skrajnych              =
 
  |rozstaw_osi_skrajnych              =
 
  |średnica_kół                      = 750 mm
 
  |średnica_kół                      = 750 mm
 +
|rozstaw_szyn                      = 750mm, 785mm*, 1000mm
 
  |zapas_paliwa                      =
 
  |zapas_paliwa                      =
 
  |typ_silnika                        = D2516HMU
 
  |typ_silnika                        = D2516HMU
 
  |moc_silnika                        = 141 kW
 
  |moc_silnika                        = 141 kW
 
  |rodzaj_przekładni                  = hydrokinetyczna
 
  |rodzaj_przekładni                  = hydrokinetyczna
  |prędkość_konstrukcyjna            = 60 lub 40 km/h*
+
  |prędkość_konstrukcyjna            = 60 lub 40 km/h**
 
  |nacisk_osi                        =  
 
  |nacisk_osi                        =  
 
  |system_hamulca                    = Powietrzny
 
  |system_hamulca                    = Powietrzny
Linia 25: Linia 26:
 
  |liczba_miejsc_siedzących          = 129
 
  |liczba_miejsc_siedzących          = 129
 
  |liczba_miejsc_ogółem              =
 
  |liczba_miejsc_ogółem              =
  |uwagi                              = * - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm
+
  |uwagi                              = * - tylko wagony doczepne,
 +
<nowiki>** - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm</nowiki>
 
}}
 
}}
 
'''A20D-P''' – Według założeń konstrukcyjnych jest to [[kolej wąskotorowa|wąskotorowy]] spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach [[FAUR]] w [[Bukareszt|Bukareszcie]] w latach 1983-1988.
 
'''A20D-P''' – Według założeń konstrukcyjnych jest to [[kolej wąskotorowa|wąskotorowy]] spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach [[FAUR]] w [[Bukareszt|Bukareszcie]] w latach 1983-1988.

Wersja z 14:45, 10 cze 2011

A20D-P
Mbxd2
Mbxd2+Bxhpi w Jantarze
Przewoźnik PKP
Oznaczenie przewoźnika Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi
Producent FAUR
Lata budowy 1983-1988
Układ osi B'2'+2'2'+2'2'
Układ członów sr + d + d
Masa służbowa 62,4 t
Długość ze zderzakami 47760 mm
Szerokość 2400 mm
Wysokość 3300 mm
Rozstaw czopów skrętu {{{rozstaw_czopów_skrętu}}}
Rozstaw osi wózka {{{rozstaw_osi_wózka}}}
Średnica kół 750 mm
Rozstaw szyn 750mm, 785mm*, 1000mm
Typ silnika spalinowego D2516HMU
Producent silnika {{{producent_silnika}}}
Moc silnika 141 kW
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna
Typ przekładni {{{typ_przekładni}}}
Prędkość konstrukcyjna 60 lub 40 km/h**
System hamulca Powietrzny
System ogrzewania Piec węglowy CO, układ grawitacyjny, w każdym wagonie osobno
Liczba miejsc siedzących 129


* - tylko wagony doczepne,

** - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm

A20D-P – Według założeń konstrukcyjnych jest to wąskotorowy spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach FAUR w Bukareszcie w latach 1983-1988.

A20D-P

Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych[1], które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów.

Przypisy

Zobacz też

Linki zewnętrzne



Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą A20D-P. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.