L30H: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (')
(oznaczenie)
Linia 2: Linia 2:
 
  |typ_lokomotywy        = L30H
 
  |typ_lokomotywy        = L30H
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Koleje leśne|Lasy Państwowe]]
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Koleje leśne|Lasy Państwowe]]
 +
|oznaczenie_przewoźnika = [[Lyd2]]
 
  |grafika                =  
 
  |grafika                =  
 
  |opis_zdjęcia          =  
 
  |opis_zdjęcia          =  

Wersja z 13:53, 29 gru 2011

L30H
'
Przewoźnik PKP, przemysł, Lasy Państwowe
Oznaczenie przewoźnika Lyd2
Producent FAUR
Lata budowy 1977-1982
Układ osi C
Rozstaw szyn w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm
Masa służbowa 24 t
Nacisk osi na szyny 7 t
Średnica kół 1000 mm
Długość ze zderzakami 7100 mm (tor 750), 10240 mm (tor 785)


Prędkość konstrukcyjna 25 km/h


Typ silnika spalinowego Maybach MB83B
Moc znamionowa 350 KM (257 kW)
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna




L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na szynach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie cementownie oraz koleje leśne. PKP używało egzemplarzy na szyny o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru.