| L.p. |
Art. |
Uwagi
|
| 161 |
Faliste zużycie szyn |
|
| 162 |
Falownik |
|
| 163 |
Filar |
|
| 164 |
Filtry wygładzające w podstacjach prądu stałego |
|
| 165 |
Filtry wyższych harmonicznych po stronie sieci prądu przemiennego zasilającej podstacje trakcyjne |
|
| 166 |
Forum transportu intermodalnego fracht |
|
| 167 |
Fotogrametria |
|
| 168 |
Front ładunkowy |
|
| 169 |
Fundament palowy |
|
| 170 |
Fundament prefabrykowany |
|
| 171 |
Generowanie potoków |
|
| 172 |
Geometria sieci jezdnej |
|
| 173 |
Georadar |
|
| 174 |
Geosyntetyki |
|
| 175 |
Giętarka do szyn |
|
| 176 |
Globalne podejście |
|
| 177 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej |
|
| 178 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej – architektura systemu GSM-R |
|
| 179 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej – podstawowe funkcje systemu |
|
| 180 |
Gniazda mocujące kontenery |
|
| 181 |
Gniazda sterowania wielokrotnego |
|
| 182 |
Gniazdo czopa skrętu |
|
| 183 |
Górna sieć jezdna |
|
| 184 |
Gradient szerokości toru |
|
| 185 |
Granica elektryczna stacji |
|
| 186 |
Grupa relacyjna |
|
| 187 |
Grupa torów |
|
| 188 |
Hak cięgłowy |
|
| 189 |
Hala całopociągowa |
|
| 190 |
Hamowanie |
|
| 191 |
Hamowanie elektryczne odzyskowe |
|
| 192 |
Hamowanie elektryczne oporowe |
|
| 193 |
Hamulec |
|
| 194 |
Hamulec cierny |
|
| 195 |
Hamulec elektrodynamiczny |
|
| 196 |
Hamulec klockowy |
|
| 197 |
Hamulec szynowy |
|
| 198 |
Hamulec tarczowy |
|
| 199 |
Hamulec wiroprądowy |
|
| 200 |
Harmoniczne napięcia wyjściowego z podstacji prądu stałego |
|
| 201 |
Harmoniczne prądu pobieranego przez podstację trakcyjną prądu stałego z sieci zasilającej |
|
| 202 |
Harmoniczne prądu w trakcyjnej sieci zasilającej i powrotnej |
|
| 203 |
Hierarchia pociągów |
|
| 204 |
Identyfikator literowy typu pojazdu kolejowego |
|
| 205 |
Iglica |
|
| 206 |
Iloczyn ruchu |
|
| 207 |
Impedancja zastępcza podstacji |
|
| 208 |
Impregnacja betonu |
|
| 209 |
Indywidualna konstrukcja wsporcza |
|
| 210 |
Informacja dla podróżnych |
|
| 211 |
Informacja dla podróżnych o ruchu rzeczywistym |
|
| 212 |
Informacyjne ujęcie kierowania i sterowania ksr |
|
| 213 |
Intensywność uszkodzeń urządzeń SRK |
|
| 214 |
Interoperacyjność |
|
| 215 |
Intraoperacyjność |
|
| 216 |
Inwestycje kolejowe |
|
| 217 |
Inwestycje kolejowe – decyzje administracyjne |
|
| 218 |
Inwestycje kolejowe – inżynier kontraktu |
|
| 219 |
Inwestycje kolejowe – inżynieria finansowa |
|
| 220 |
Inwestycje kolejowe – konsultacje społeczne |
|
| 221 |
Inwestycje kolejowe – masterplan dla transportu kolejowego |
|
| 222 |
Inwestycje kolejowe – od pomysłu do realizacji |
|
| 223 |
Inwestycje kolejowe – prawo zamówień publicznych |
|
| 224 |
Inwestycje kolejowe – projektowanie linii kolejowych |
|
| 225 |
Inwestycje kolejowe – studia wykonalności |
|
| 226 |
IRIS |
|
| 227 |
Izbica |
|
| 228 |
Izolator cięgnowy |
|
| 229 |
Izolator sekcyjny |
|
| 230 |
Izolator trakcyjny |
|
| 231 |
Jazda manewrowa |
|
| 232 |
Jazda na linii |
|
| 233 |
Jazda na widoczność |
|
| 234 |
Jazda wielokrotna |
|
| 235 |
Jednostka ładunkowa |
|
| 236 |
Jednostka ładunkowa transportu konwencjonalnego |
|
| 237 |
Jednostki notyfikowane |
|
| 238 |
Jednostki upoważnione |
|
| 239 |
Jednostkowe zużycie energii pojazdu elektrycznego |
|
| 240 |
Jednostkowy pobór mocy urządzeń SRK |
|
| 241 |
Kabel powrotny |
|
| 242 |
Kabina maszynisty |
|
| 243 |
Kabina sekcyjna |
|
| 244 |
Kabina sekcyjna w systemach prądu przemiennego |
|
| 245 |
Kabina sekcyjna w systemach prądu stałego |
|
| 246 |
Kablowy obwód torowy |
|
| 247 |
Karta próby hamulca |
|
| 248 |
Karta UIC |
|
| 249 |
Kartka rezerwacyjna |
|
| 250 |
Karty fip |
|
| 251 |
Kąt nabiegania |
|
| 252 |
Keson |
|
| 253 |
Kierowanie ruchem kolejowym |
|
| 254 |
Kierownica |
|
| 255 |
Kierownik pociągu |
|
| 256 |
Klasa przeciążalności zespołu prostownikowego/przekształtnikowego |
|
| 257 |
Klasy toru |
|
| 258 |
Klasyczny czteroetapowy model transportowy |
|
| 259 |
Klasyfikacja elektrycznych obwodów torowych |
|
| 260 |
Klasyfikacja urządzeń SRK |
|
| 261 |
Kładka dla pieszych |
|
| 262 |
Kolej |
|
| 263 |
Kolej dużych prędkości |
|
| 264 |
Kolej konwencjonalna |
|
| 265 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – derogacje od prawa wspólnotowego |
|
| 266 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - idea legislacyjna |
|
| 267 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - interesariusze |
|
| 268 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - ochrona środowiska |
|
| 269 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - prawo międzynarodowe i organizacje międzynarodowe stanowiące prawo dla kolei |
|
| 270 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - projekty priorytetowe |
|
| 271 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - rejestry kolejowe |
|
| 272 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – szczególne przypadki w prawie wspólnotowym |
|
| 273 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania certyfikacyjne |
|
| 274 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania eksploatacyjne |
|
| 275 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania techniczne |
|
| 276 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – zmiany zakresu stosowania kolejowego prawa wspólnotowego |
|
| 277 |
Kolejarz |
|
| 278 |
Koleje dużych prędkości |
|
| 279 |
Koleje narodowe |
|
| 280 |
Kolejowe sieci radiotelefoniczne |
|
| 281 |
Kolejowy pojazd niekonwencjonalny |
|
| 282 |
Koło zestawu kołowego |
|
| 283 |
Komfort biegu |
|
| 284 |
Komfort cieplny |
|
| 285 |
Komora łubkowa |
|
| 286 |
Kompatybilność elektryczna i elektromagnetyczna |
|
| 287 |
Kompensacja mocy biernej |
|
| 288 |
Kompensacja temperaturowa sieci |
|
| 289 |
Komputer pokładowy |
|
| 290 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – baza danych o ruchu rzeczywistym |
|
| 291 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – konflikt ruchowy |
|
| 292 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – kryteria stosowania |
|
| 293 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - pojemność stanowiska dyspozytorskiego |
|
| 294 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - polecenia i meldunki |
|
| 295 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - raporty i informacje statystyczne |
|
| 296 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – stanowisko dyspozytora |
|
| 297 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - użytkownicy bazy danych o ruchu rzeczywistym |
|
| 298 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – zobrazowanie informacji |
|
| 299 |
Komputerowe przekazywanie informacji pomiędzy posterunkami ruchu |
|
| 300 |
Komputerowe urządzenia SRK - diagnostyka |
|
| 301 |
Komputerowe urządzenia SRK - dokumentacja dyżurnego ruchu |
|
| 302 |
Komputerowe urządzenia SRK - interfejsy |
|
| 303 |
Komputerowe urządzenia SRK - komparator |
|
| 304 |
Komputerowe urządzenia SRK - oprogramowanie |
|
| 305 |
Komputerowe urządzenia SRK - polecenia |
|
| 306 |
Komputerowe urządzenia SRK – sprzęt |
|
| 307 |
Komputerowe urządzenia SRK - układy bezpieczne |
|
| 308 |
Komputerowe urządzenia SRK - usterki |
|
| 309 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa dialogowa |
|
| 310 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa wybierająca |
|
| 311 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa wykonawcza |
|
| 312 |
Komputerowe urządzenia SRK – warstwa zależnościowa |
|
| 313 |
Komputerowe urządzenia SRK na stacjach (kSRK) |
|
| 314 |
Komputerowy system kontroli dyspozytorskiej |
|
| 315 |
Komunikacja zastępcza |
|
| 316 |
Konserwacja nawierzchni kolejowej |
|
| 317 |
Konserwacja podtorza |
|
| 318 |
Konstrukcja odciążająca |
|
| 319 |
Konstrukcja wsporcza sieci trakcyjnej |
|
| 320 |
Konstrukcja zestyków przekaźników |
|
| 321 |
Kontener |
|
| 322 |
Kontener ładunkowy |
|
| 323 |
Kontrakt wieloletni |
|
| 324 |
Kontrola dyspozytorska |
|
| 325 |
Kontrola niezajętości odcinka toru |
|
| 326 |
Kontrola przejazdu pociągu |
|
| 327 |
Koordynacja zabezpieczeń |
|
| 328 |
Korytarz międzykabinowy |
|
| 329 |
Korytarz transportowy |
|
| 330 |
Koszt uogólniony, inaczej generalizowany |
|
| 331 |
Koszty życia systemu |
|
| 332 |
Kotwa |
|
| 333 |
Kotwienie ciężarowe |
|
| 334 |
Kotwienie stałe |
|
| 335 |
Kotwienie środkowe |
|
| 336 |
Kozioł oporowy |
|
| 337 |
Krajowa certyfikacja urządzeń i systemów |
|
| 338 |
Krajowe organizacje normalizacyjne |
|
| 339 |
Kratownica |
|
| 340 |
Kryterium nadala |
|
| 341 |
Kryterium niestabilności |
|
| 342 |
Krzywa przejściowa |
|
| 343 |
Krzyżowanie pociągów |
|
| 344 |
Krzyżownica |
|
| 345 |
Krzyżownica monoblokowa |
|
| 346 |
Krzyżownica o kącie prostym |
|
| 347 |
Krzyżownica podwójna |
|
| 348 |
Krzyżownica podwójna blokowa |
|
| 349 |
Krzyżownica składana |
|
| 350 |
Krzyżownica z ruchomym dziobem |
|
| 351 |
Krzyżownica zwyczajna |
|
| 352 |
Kurzawka |
|
| 353 |
Ladownia |
|
| 354 |
Ladowność/liczba miejsc |
|
| 355 |
Ladunek |
|
| 356 |
Lapka sprężysta |
|
| 357 |
Lawa dźwigniowa |
|
| 358 |
Lawy torowiska |
|
| 359 |
Lącze |
|
| 360 |
Lącze strażnicowe |
|
| 361 |
Lącznica |
|
| 362 |
Lącznik sieci jezdnej |
|
| 363 |
Lącznik szynowy |
|
| 364 |
Lączność dla systemów diagnozowania taboru |
|
| 365 |
Lączność informacyjno-rozgłoszeniowa |
|
| 366 |
Lączność przewodowa |
|
| 367 |
Lączność sieci zegarowej |
|
| 368 |
Lączność służbowa |
|
| 369 |
Lączność strażnicowa |
|
| 370 |
Lączność technologiczna |
|
| 371 |
Lączność telekonferencyjna |
|
| 372 |
Lączność w kolejnictwie |
|
| 373 |
Lączność wypadkowa |
|
| 374 |
Lączność zapowiadacza |
|
| 375 |
Licencja na przewóz osób i rzeczy |
|
| 376 |
Lina nośna |
|
| 377 |
Lina uelastyczniająca |
|
| 378 |
Lina uszynienia grupowego |
|
| 379 |
Linia dużych prędkości |
|
| 380 |
Linia potrzeb nietrakcyjnych |
|
| 381 |
Linia zasilająca podstację |
|
| 382 |
Liniowy punkt ładunkowy |
|
| 383 |
List przewozowy |
|
| 384 |
Logistyka kolejowa |
|
| 385 |
Lokalizacja sygnalizatorów stacyjnych |
|
| 386 |
Lokomotywa |
|
| 387 |
Lokomotywa dołowa |
|
| 388 |
Lokomotywa dwuczłonowa |
|
| 389 |
Lokomotywa elektryczna |
|
| 390 |
Lokomotywa manewrowa |
|
| 391 |
Lokomotywa parowa |
|
| 392 |
Lokomotywa pociągowa |
|
| 393 |
Lokomotywa rozrządowa |
|
| 394 |
Lokomotywa spalinowa |
|
| 395 |
Lokomotywa uniwersalna |
|
| 396 |
Lo-lo |
|
| 397 |
Lożysko mostu |
|
| 398 |
Lożysko zestawu kół |
|
| 399 |
Lpn kablowa |
|
| 400 |
Lpn napowietrzna |
|
| 401 |
Lubki |
|
| 402 |
Luk elektryczny |
|
| 403 |
Luk paraboliczny |
|
| 404 |
Luk pionowy |
|
| 405 |
Luki koszowe |
|
| 406 |
Luki odwrotne |
|
| 407 |
Luszczenie blaszkowate szyn |
|
| 408 |
Maksymalna siła hamowania |
|
| 409 |
Maksymalna siła pociągowa przy ruszaniu |
|
| 410 |
Maksymalne niezrównoważone przyspieszenie odśrodkowe w płaszczyźnie główki szyny |
|
| 411 |
Maksymalne opóźnienie hamowania |
|
| 412 |
Malatura taboru |
|
| 413 |
Manewrowy |
|
| 414 |
Masa hamująca |
|
| 415 |
Masa napędna pojazdu |
|
| 416 |
Masa ogólna pociągu |
|
| 417 |
Masa własna |
|
| 418 |
Maszyna do układania warstwy ochronnej |
|
| 419 |
Maszyna ładunkowa |
|
| 420 |
Maszyny do budowy dróg kolejowych |
|
| 421 |
Materiały na przewody sieci jezdnej |
|
| 422 |
Materiały szczególnie niebezpieczne |
|
| 423 |
Maty podsypkowe |
|
| 424 |
Meldunek rid |
|
| 425 |
Metoda bezprzęsłowa |
|
| 426 |
Miedź etp |
|
| 427 |
Miedź magnezowa |
|
| 428 |
Miedź srebrowa |
|
| 429 |
Miedź stopowa |
|
| 430 |
Międzynarodowe stowarzyszenie transportu publicznego |
|
| 431 |
Międzynarodowy związek kolei UIC |
|
| 432 |
Międzynarodowy związek prywatnych właścicieli wagonów |
|
| 433 |
Międzynarodowy związek transportu kombinowanego kolejowo-drogowego |
|
| 434 |
Międzyrządowa organizacja dla międzynarodowych przewozów koleją OTIF |
|
| 435 |
Międzytorze |
|
| 436 |
Minimalny promień krzywizny toru w płaszczyźnie pionowej |
|
| 437 |
Minimalny promień łuku toru |
|
| 438 |
Moc ciągła |
|
| 439 |
Moc godzinna |
|
| 440 |
Moc hamowania elektrycznego |
|
| 441 |
Moc maksymalna |
|
| 442 |
Model cena-czas |
|
| 443 |
Model grawitacyjny |
|
| 444 |
Model systemu SRK |
|
| 445 |
Modelowanie transportu |
|
| 446 |
Modernizacja dróg kolejowych |
|
| 447 |
Modernizacja układu zasilania trakcyjnego |
|
| 448 |
Most |
|
| 449 |
Most składany |
|
| 450 |
Most z nawierzchnią na podsypce |
|
| 451 |
Most zwodzony |
|
| 452 |
Mostek międzyczłonowy |
|
| 453 |
Mostownice |
|
| 454 |
Mosty betonowe |
|
| 455 |
Mur oporowy |
|
| 456 |
Mycie taboru |
|
| 457 |
Nacisk zestawu kół na szyny |
|
| 458 |
Nadmiar przechyłki |
|
| 459 |
Nadwozie pojazdu |
|
| 460 |
Napawanie |
|
| 461 |
Napęd |
|
| 462 |
Napęd pojazdu szynowego |
|
| 463 |
Napęd zwrotnicowy elektryczny z zamknięciami wewnętrznymi |
|
| 464 |
Napęd zwrotnicowy hydrauliczny |
|
| 465 |
Napędy zwrotnicowe |
|
| 466 |
Napięcie na szynach podstacji / w sieci trakcyjnej |
|
| 467 |
Napięcie psofometryczne |
|
| 468 |
Naprawa budowli kolejowej |
|
| 469 |
Naprawa podtorza |
|
| 470 |
Naprawy nawierzchni kolejowej |
|
| 471 |
Naprężacz |
|
| 472 |
Narodowy organ do spraw bezpieczeństwa |
|
| 473 |
Nastawa wyłącznika szybkiego |
|
| 474 |
Nastawianie iglic zwrotnicowych |
|
| 475 |
Nastawianie zwrotnic dla dużych prędkości |
|
| 476 |
Nastawianie zwrotnic z długimi iglicami |
|
| 477 |
Nastawienie drogi przebiegu |
|
| 478 |
Nastawnica mechaniczna |
|
| 479 |
Nastawniczy |
|
| 480 |
Nastawnik |
|
| 481 |
Nasycanie podkładów |
|
| 482 |
Nasyp |
|
| 483 |
Nawierzchnia bezpodsypkowa |
|
| 484 |
Nawierzchnia kolejowa |
|
| 485 |
Nawierzchnia na moście stalowym bez podsypki |
|
| 486 |
Nawrotnik |
|
| 487 |
Niedomiar przechyłki |
|
| 488 |
Nierówności toru |
|
| 489 |
Nierówności w rozjazdach |
|
| 490 |
Niezawodność urządzeń SRK |
|
| 491 |
Niezawodność zasilania trakcji elektrycznej w energię |
|
| 492 |
Niweleta |
|
| 493 |
Notyfikacja |
|
| 494 |
Nowe podejście |
|
| 495 |
Numer inwentarzowy pojazdu kolejowego |
|
| 496 |
Numer pociągu |
|
| 497 |
Obciążalność sieci trakcyjnej |
|
| 498 |
Obieg składu, lokomotywy |
|
| 499 |
Obiekty inżynieryjne |
|
| 500 |
Obręcz koła |
|
| 501 |
Obrót składu, lokomotywy |
|
| 502 |
Obsługa ładunkowa |
|
| 503 |
Obsługiwanie techniczne urządzenia SRK |
|
| 504 |
Obszar wpływu |
|
| 505 |
Obwody blokady stacyjnej w strukturach przebiegowych |
|
| 506 |
Obwody elektryczne pojazdu trakcyjnego |
|
| 507 |
Obwody kontroli niezajętości torów i zwrotnic |
|
| 508 |
Obwody nastawcze zwrotnicy |
|
| 509 |
Obwody przekaźnikowe |
|
| 510 |
Obwody przekaźnikowe w strukturze przebiegowej |
|
| 511 |
Obwody przekaźnikowe w urządzeniach zblokowanych |
|
| 512 |
Obwód przekaźnika sygnałowego w strukturze przebiegowej |
|
| 513 |
Obwód przekaźnika utwierdzającego w strukturze przebiegowej |
|
| 514 |
Obwód świateł sygnałowych |
|
| 515 |
Ocena zgodności we składnika interoperacyjności |
|
| 516 |
Oceny stanu toru |
|
| 517 |
Ochrona podnapięciowa |
|
| 518 |
Ochrona przeciwporażeniowa |
|
| 519 |
Ochrona przeciwporażeniowa w systemie trakcji elektrycznej |
|
| 520 |
Ochrona przeciwprzepięciowa |
|
| 521 |
Ochrona ziemnozwarciowa |
|
| 522 |
Oczyszczarka podsypki |
|
| 523 |
Odbierak prądu |
|
| 524 |
Odbijaki |
|
| 525 |
Odbiory nietrakcyjne |
|
| 526 |
Odbojnice |
|
| 527 |
Odciąg ukośnika |
|
| 528 |
Odcinek dyspozytorski |
|
| 529 |
Odcinek izolowany |
|
| 530 |
Odcinek naprężenia |
|
| 531 |
Odcinek sterowania |
|
| 532 |
Odcinki oddychające |
|
| 533 |
Odcinki przejściowe |
|
| 534 |
Oddziaływanie podstacji trakcyjnej na zasilający system elektroenergetyczny |
|
| 535 |
Odgromnik rożkowy |
|
| 536 |
Odkład |
|
| 537 |
Odłącznik |
|
| 538 |
Odsuw sieci jezdnej |
|
| 539 |
Odśnieżacz |
|
| 540 |
Odśnieżanie |
|
| 541 |
Odśnieżarka |
|
| 542 |
Odwodnienia |
|
| 543 |
Oględziny |
|
| 544 |
Ograniczenie doraźne |
|
| 545 |
Ograniczenie stałe |
|
| 546 |
Ogranicznik (zwiernik) niskiego napięcia |
|
| 547 |
Ogranicznik przepięć |
|
| 548 |
Ogrzewanie zwrotnic |
|
| 549 |
Okręg sterowania |
|
| 550 |
Okręg toczny koła |
|
| 551 |
One stop shop |
|
| 552 |
Oparcie nadwozia na wózkach |
|
| 553 |
Operator intermodalny |
|
| 554 |
Operator systemu SRK |
|
| 555 |
Opłata za dostęp do infrastruktury |
|
| 556 |
Opornica |
|
| 557 |
Opornik hamowania |
|
| 558 |
Opory ruchu |
|
| 559 |
Opór w łuku |
|
| 560 |
Opórka przeciwpełzna |
|
| 561 |
Opórka przeciwpełzna iglicy |
|
| 562 |
Opórki iglicowe |
|
| 563 |
Opóźnienia pociągów |
|
| 564 |
Oprawa oświetleniowa |
|
| 565 |
Oprawa oświetleniowa typu kolejowego |
|
| 566 |
Oprawa wandaloodporna |
|
| 567 |
Organizacja przewozów pasażerskich |
|
| 568 |
Organizacja współpracy kolei osjd |
|
| 569 |
Organizacje reprezentatywne |
|
| 570 |
Organizacje użytkowników końcowych |
|
| 571 |
Organizator publicznego transportu zbiorowego |
|
| 572 |
Organy państw członkowskich |
|
| 573 |
Osada iglic |
|
| 574 |
Osłona harmonijkowa |
|
| 575 |
Osoby o ograniczonej sprawności ruchowej |
|
| 576 |
Osprzęt sieciowy |
|
| 577 |
Osuwisko |
|
| 578 |
Oś symetrii rozkładu jazdy |
|
| 579 |
Oś zestawu kołowego |
|
| 580 |
Oświetleniowa konstrukcja wsporcza |
|
| 581 |
Oznakowania na skrzyżowaniach |
|