L30H: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m |
(|sterowanie_wielokrotne =) |
||
Linia 23: | Linia 23: | ||
|nacisk_osi = 7 t | |nacisk_osi = 7 t | ||
|system_hamulca = | |system_hamulca = | ||
+ | |sterowanie_wielokrotne = | ||
|system_ogrzewania = | |system_ogrzewania = | ||
|uwagi = | |uwagi = |
Wersja z 20:49, 3 sty 2012
L30H | |
' | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, Lasy Państwowe |
Oznaczenie przewoźnika | Lyd2 |
Producent | FAUR |
Lata budowy | 1977-1982 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm |
Masa służbowa | 24 t |
Nacisk osi na szyny | 7 t |
Średnica kół | 1000 mm |
Długość ze zderzakami | 7100 mm
|
Prędkość konstrukcyjna | 25 km/h
|
Typ silnika spalinowego | Maybach MB83B |
Moc znamionowa | 350 KM (257 kW) |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna
|
L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na szynach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie cementownie oraz koleje leśne. PKP używało egzemplarzy na szyny o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru.