L30H: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
(|sterowanie_wielokrotne =)
Linia 23: Linia 23:
 
  |nacisk_osi            = 7 t
 
  |nacisk_osi            = 7 t
 
  |system_hamulca        =  
 
  |system_hamulca        =  
 +
|sterowanie_wielokrotne =
 
  |system_ogrzewania      =  
 
  |system_ogrzewania      =  
 
  |uwagi                  =
 
  |uwagi                  =

Wersja z 20:49, 3 sty 2012

L30H
'
Przewoźnik PKP, przemysł, Lasy Państwowe
Oznaczenie przewoźnika Lyd2
Producent FAUR
Lata budowy 1977-1982
Układ osi C
Rozstaw szyn w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm
Masa służbowa 24 t
Nacisk osi na szyny 7 t
Średnica kół 1000 mm
Długość ze zderzakami 7100 mm


Prędkość konstrukcyjna 25 km/h


Typ silnika spalinowego Maybach MB83B
Moc znamionowa 350 KM (257 kW)
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna




L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na szynach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie cementownie oraz koleje leśne. PKP używało egzemplarzy na szyny o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru.