L30H: Różnice pomiędzy wersjami
(Anulowanie wersji nr 6287 utworzonej przez Robercik101 (dyskusja) - przekładnia hyrokinetyczna to rodzaj przekładni hydraulicznej.) |
m (zamienił w treści „Oznaczenia taboru PKP (MW-11)” na „Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)”) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|typ_lokomotywy = L30H | |typ_lokomotywy = L30H | ||
|przewoźnik = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Kolej leśna|Lasy Państwowe]] | |przewoźnik = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Kolej leśna|Lasy Państwowe]] | ||
− | |oznaczenie_przewoźnika = [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | |oznaczenie_przewoźnika = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]] |
|grafika = [[Plik:DSC00314bm3.JPG|290px]] | |grafika = [[Plik:DSC00314bm3.JPG|290px]] | ||
|opis_zdjęcia = Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm). | |opis_zdjęcia = Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm). | ||
Linia 28: | Linia 28: | ||
}} | }} | ||
− | '''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | '''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] eksploatowało lokomotywy [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]] o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H ([[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez [[PKP]] do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania. W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm. |
Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (785 mm) i na kolei przemysłowej Cementowni Odra w Opolu, ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (600 mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych mi. w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby). | Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (785 mm) i na kolei przemysłowej Cementowni Odra w Opolu, ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (600 mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych mi. w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby). | ||
Linia 51: | Linia 51: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-53 |
| [[L30H/23382|23382]] | | [[L30H/23382|23382]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 60: | Linia 60: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-57 |
| [[L30H/23386|23386]] | | [[L30H/23386|23386]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 87: | Linia 87: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-101 |
| [[L30H/23437|23437]] | | [[L30H/23437|23437]] | ||
| 785 mm | | 785 mm | ||
Linia 159: | Linia 159: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-64 |
| [[L30H/24368|24368]] | | [[L30H/24368|24368]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 168: | Linia 168: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-068 |
| [[L30H/24375|24375]] | | [[L30H/24375|24375]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 177: | Linia 177: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-51 |
| [[L30H/23380|23380]] | | [[L30H/23380|23380]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 186: | Linia 186: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-54 |
| [[L30H/23383|23383]] | | [[L30H/23383|23383]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 195: | Linia 195: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-56 |
| [[L30H/23385|23385]] | | [[L30H/23385|23385]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 204: | Linia 204: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-61 |
| [[L30H/23390|23390]] | | [[L30H/23390|23390]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 213: | Linia 213: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-062 |
| [[L30H/23391|23391]] | | [[L30H/23391|23391]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 267: | Linia 267: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-63 |
| [[L30H/24367|24367]] | | [[L30H/24367|24367]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 276: | Linia 276: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-65 |
| [[L30H/24369|24369]] | | [[L30H/24369|24369]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 285: | Linia 285: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-70 |
| [[L30H/24377|24377]] | | [[L30H/24377|24377]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 294: | Linia 294: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-67 |
| [[L30H/24598|24598]] | | [[L30H/24598|24598]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 312: | Linia 312: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-58 |
| [[L30H/23387|23387]] | | [[L30H/23387|23387]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 321: | Linia 321: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-60 |
| [[L30H/23389|23389]] | | [[L30H/23389|23389]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 330: | Linia 330: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-1? |
| [[L30H/23396|23396]] | | [[L30H/23396|23396]] | ||
| 750 mm | | 750 mm | ||
Linia 393: | Linia 393: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-3? |
| [[L30H/24062|24062]] | | [[L30H/24062|24062]] | ||
| 750 mm | | 750 mm | ||
Linia 402: | Linia 402: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-2? |
| [[L30H/24067|24067]] | | [[L30H/24067|24067]] | ||
| 750 mm | | 750 mm | ||
Linia 438: | Linia 438: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-52 |
| [[L30H/23381|23381]] | | [[L30H/23381|23381]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 447: | Linia 447: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-55 |
| [[L30H/23384|23384]] | | [[L30H/23384|23384]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 456: | Linia 456: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-59 |
| [[L30H/23388|23388]] | | [[L30H/23388|23388]] | ||
| 600 mm | | 600 mm | ||
Linia 636: | Linia 636: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-01 |
| [[L30H/24054|24054]] | | [[L30H/24054|24054]] | ||
| 785 mm | | 785 mm | ||
Linia 690: | Linia 690: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-02 |
| [[L30H/24371|24371]] | | [[L30H/24371|24371]] | ||
| 785 mm | | 785 mm | ||
Linia 699: | Linia 699: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-03 |
| [[L30H/24372|24372]] | | [[L30H/24372|24372]] | ||
| 785 mm | | 785 mm | ||
Linia 717: | Linia 717: | ||
|- | |- | ||
− | | [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | | [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-66 |
| [[L30H/24597|24597]] | | [[L30H/24597|24597]] | ||
| 600 mm | | 600 mm |
Wersja z 20:33, 6 kwi 2013
L30H | |
Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm). | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, Lasy Państwowe |
Oznaczenie przewoźnika | Lyd2 |
Producent | FAUR |
Lata budowy | 1977-1982 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm |
Masa służbowa | 24 t |
Nacisk osi na szyny | 7 t |
Średnica kół | 1000 mm |
Długość ze zderzakami | 7100 mm
|
Prędkość konstrukcyjna | 25 km/h
|
Typ silnika spalinowego | MB836B - montowany fabrycznie |
Moc znamionowa | 350 KM (257 kW) |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna
|
L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. PKP eksploatowało lokomotywy Lyd2 o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H (Lxd2), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez PKP do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania. W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm.
Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (785 mm) i na kolei przemysłowej Cementowni Odra w Opolu, ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (600 mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych mi. w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby).
Lista lokomotyw eksploatowanych w Polsce
Dokładna historia każdego egzemplarza dostępna po kliknięciu na jego numer fabryczny.
Obecne/ostatnie oznaczenie | Nr fabr. | Obecny/ostatni prześwit | Rok produkcji | Stan | Obecne/ostatnie stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|
Lyd2-53 | 23382 | 600 mm | 1977 | sprawny | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
Lyd2-57 | 23386 | 600 mm | 1977 | sprawny | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
KJ-Lyd2-01 | 23394 | 750 mm | 1977 | sprawny | KWK Janina | Kolor niebieski |
KJ-Lyd2-02 | 23395 | 750 mm | 1977 | sprawny | KWK Janina | Kolor czerwony |
Lyd2-101 | 23437 | 785 mm | 1977 | sprawny | Rudy | Kolor niebieski |
LP-Lyd2-05 | 24048 | 750 mm | 1980 | sprawny | BKL Cisna | Kolor czerwony |
LP-Lyd2-07 | 24050 | 750 mm | 1980 | sprawny | BKL Cisna | Kolor czerwony |
KD-Lyd2-02 | 24055 | 750 mm | 1980 | sprawny | KWK Janina | Kolor czerwony |
CEM.ODRA-Lyd2-01 | 24056 | 1000 mm | 1980 | sprawny | Cementownia Odra Opole | Kolor czerwony |
CWO-Lyd2-01 | 24064 | 750 mm | 1980 | sprawny | BKL Cisna | Kolor niebieski |
CEM.ODRA-Lyd2-04 | 24364 | 1000 mm | 1981 | sprawny | Cementownia Odra Opole | Kolor czerwony |
CEM.ODRA-Lyd2-06 | 24366 | 1000 mm | 1981 | sprawny | Cementownia Odra Opole | Kolor czerwony |
Lyd2-64 | 24368 | 600 mm | 1981 | sprawny | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
Lyd2-068 | 24375 | 600 mm | 1981 | sprawny | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
Lyd2-51 | 23380 | 600 mm | 1977 | odstawiony | Białośliwie Wąsk. | Kolor niebieski |
Lyd2-54 | 23383 | 600 mm | 1977 | odstawiony | Białośliwie Wąsk. | Kolor czerwony |
Lyd2-56 | 23385 | 600 mm | 1977 | odstawiony | Białośliwie Wąsk. | Kolor czerwony |
Lyd2-61 | 23390 | 600 mm | 1977 | odstawiony | Białośliwie Wąsk. | Kolor czerwony |
Lyd2-062 | 23391 | 600 mm | 1977 | odstawiony | Białośliwie Wąsk. | Kolor niebieski |
LP-Lyd2-01 | 23392 | 750 mm | 1977 | odstawiony | BKL Cisna | Kolor czerwony |
LP-Lyd2-06 | 24049 | 750 mm | 1980 | odstawiony | BKL Cisna | Kolor czerwony |
CEM.ODRA-Lyd2-03 | 24058 | 1000 mm | 1980 | odstawiony | Cementownia Odra Opole | Kolor niebieski |
CWO-Lyd2-02 | 24065 | 750 mm | 1980 | odstawiony | Karczmiska | Kolor brązowy |
CEM.ODRA-Lyd2-05 | 24365 | 1000 mm | 1981 | odstawiony | Cementownia Odra Opole W styczniu 2013 kupiona przez Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki na aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy |
Kolor czerwony |
Lyd2-63 | 24367 | 600 mm | 1981 | odstawiony | Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej w Rudach | Kolor czerwony |
Lyd2-65 | 24369 | 600 mm | 1981 | odstawiony | Białośliwie Wąsk. | Kolor niebieski |
Lyd2-70 | 24377 | 600 mm | 1981 | odstawiony | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
Lyd2-67 | 24598 | 600 mm | 1982 | odstawiony | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
CK-Lyd2-01 | 24600 | 750 mm | 1982 | odstawiony | Jedrzejów Wąsk. | Kolor czerwony |
Lyd2-58 | 23387 | 600 mm | 1977 | sprzedany za granicę | Welsh Highland Railway, Walia | Kolor niebieski |
Lyd2-60 | 23389 | 600 mm | 1977 | sprzedany za granicę | Welsh Highland Railway, Walia | Kolor niebieski |
Lyd2-1? | 23396 | 750 mm | 1977 | sprzedany za granicę | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | Kolor czerwony |
TU38.001 | 23397 | 750 mm | 1977 | sprzedany za granicę | Tremesna ve Slezsku, Czechy | Kolor niebieski |
H1M-Lyd2-02 | 23418 | 785 mm | 1977 | sprzedany za granicę | b.inf. | Kolor czerwony |
H1M-Lyd2-03 | 23419 | 785 mm | 1977 | sprzedany za granicę | b.inf. | Kolor czerwony |
LP-Lyd2-08 | 24051 | 600 mm | 1980 | sprzedany za granicę | Welsh Highland Railway, Walia | Kolor niebieski, obecnie czerwony |
199 034 | 24059 | 750 mm | 1980 | sprzedany za granicę | Doellnitzbahn, Niemcy | Kolor pomarańczowy |
199 013 | 24060 | 750 mm | 1980 | sprzedany za granicę | Zittauer Schmalspurbahn, Niemcy | Kolor pomarańczowy |
Lyd2-3? | 24062 | 750 mm | 1980 | sprzedany za granicę | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | Kolor czerwony |
Lyd2-2? | 24067 | 750 mm | 1980 | sprzedany za granicę | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | Kolor niebieski |
H1M-Lyd2-04 | 24374 | 785 mm | 1981 | sprzedany za granicę | b.inf. | Kolor czerwony |
CN-Lyd2-01 | 24376 | 750 mm | 1981 | sprzedany za granicę | Great Whipsnade Railway, Whipsnade Zoo, Anglia | Kolor zielony |
199 033 | 24378 | 600 mm | 1981 | sprzedany za granicę | Doellnitzbahn, Niemcy | Kolor zielony |
Lyd2-52 | 23381 | 600 mm | 1977 | złom 2001 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
Lyd2-55 | 23384 | 600 mm | 1977 | złom 2001 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
Lyd2-59 | 23388 | 600 mm | 1977 | złom 2005 | ZNTK Ostrów Wlkp | Kolor niebieski |
LP-Lyd2-02 | 23393 | 750 mm | 1977 | złom 1993 | BKL Cisna | Kolor czerwony |
CW-Lyd2-01 | 23398 | 750 mm | 1977 | złom 1990 | Cukrownia Włostów | |
CW-Lyd2-02 | 23399 | 750 mm | 1977 | złom 1993 | Cukrownia Łubna | |
HP-Lyd2-01 | 23410 | 785 mm | 1977 | złom 1985 | Huta Pokój | Kolor czerwony |
HP-Lyd2-02 | 23411 | 785 mm | 1977 | złom 1990 | Huta Pokój | Kolor czerwony |
HP-Lyd2-03 | 23412 | 785 mm | 1977 | złom 1990 | Huta Pokój | Kolor czerwony |
HP-Lyd2-04 | 23413 | 785 mm | 1977 | złom 1990 | Huta Pokój | Kolor czerwony |
HP-Lyd2-05 | 23414 | 785 mm | 1977 | złom 1990 | Huta Pokój | Kolor czerwony |
HP-Lyd2-06 | 23415 | 785 mm | 1977 | złom 1990 | Huta Pokój | Kolor czerwony |
KD-Lyd2-01 | 23416 | 785 mm | 1977 | złom 1999 | KWK Centrum | Kolor czerwony |
H1M-Lyd2-01 | 23417 | 785 mm | 1977 | złom 1996 | Huta Gliwice | Kolor czerwony |
OKCW-Lyd2-01 | 23420 | 785 mm | 1977 | złom 1998 | Cementownia Groszowice | Kolor czerwony |
OKCW-Lyd2-04 | 23432 | 785 mm | 1977 | złom 1998 | Cementownia Groszowice | Kolor czerwony |
OKCW-Lyd2-05 | 23433 | 785 mm | 1977 | złom 1998 | Cementownia Groszowice | Kolor czerwony |
KZ-Lyd2-01 | 23435 | 785 mm | 1977 | złom 1989 | PTKiGK Zabrze (KWK Zabrze) | |
CW-Lyd2-03 | 23436 | 750 mm | 1977 | złom 1993 | Cukrownia Łubna | |
LP-Lyd2-04 | 24047 | 750 mm | 1980 | złom 1993 | BKL Cisna | Kolor czerwony |
KK-Lyd2-01 | 24052 | 785 mm | 1980 | złom 1997 | KWK Polska | Kolor czerwony |
KP-Lyd2-01 | 24053 | 785 mm | 1980 | złom 1997 | KWK Polska | Kolor czerwony |
Lyd2-01 | 24054 | 785 mm | 1980 | złom 1990 | KWK Powstanców Śląskich (Rejon Radzionków) | |
CEM.ODRA-Lyd2-02 | 24057 | 1000 mm | 1980 | złom 2005 | Cementownia Odra Opole | Kolor niebieski |
CS-Lyd2-01 | 24063 | 750 mm | 1980 | złom 199x | Cukrownia Strzyżów | Kolor czerwony |
CBK-Lyd2-01 | 24066 | 750 mm | 1980 | złom 1997 | KWK Janina | |
CWE-Lyd2-01 | 24068 | 750 mm | 1980 | złom 199x | Cukrownia Werbkowice | |
CBK-Lyd2-02 | 24370 | 750 mm | 1981 | złom 1997 | KWK Janina | |
Lyd2-02 | 24371 | 785 mm | 1981 | złom 1990 | KWK Powstanców Śląskich (Rejon Radzionków) | |
Lyd2-03 | 24372 | 785 mm | 1981 | złom 1990 | KWK Powstanców Śląskich (Rejon Radzionków) | |
H1M-Lyd2-05 | 24373 | 785 mm | 1981 | złom 1989 | OPEC Gliwice | |
Lyd2-66 | 24597 | 600 mm | 1982 | złom 2005 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
Źródła
- www.tabor.wask.pl
- Świat Kolei, nr 1/2009