Zarządca infrastruktury: Różnice pomiędzy wersjami
(utworzenie artykułu) |
(hasła ency) |
||
(Nie pokazano 20 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Zarządca infrastruktury''' – podmiot wykonujący działalność polegającą na zarządzaniu infrastrukturą kolejową, na zasadach określonych w [[ustawa o transporcie kolejowym|ustawie o transporcie kolejowym]]. <ref>Art. 7 pkt. 4 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | + | '''Zarządca infrastruktury''' – podmiot wykonujący działalność polegającą na zarządzaniu infrastrukturą kolejową, na zasadach określonych w [[ustawa o transporcie kolejowym|ustawie o transporcie kolejowym]]. <ref>Art. 4 ust. 7 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> <br>Dawniej zarządca infrastruktury zawany był ''zarządem kolei''. <ref>Art. 4 ust. 1 Ustawy o transporcie kolejowym z dnia 27 czerwca 1997, Dz. U. Nr 96 poz. 591)</ref> |
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | == Zarządca infrastruktury kolejowej w świetle obowiązującej ustawy o transporcie kolejowym == | ||
+ | |||
+ | === Zadania zarządcy infrastruktury kolejowej === | ||
+ | |||
+ | Zarządzanie infrastrukturą kolejową polega na: | ||
+ | |||
+ | * budowie i utrzymaniu infrastruktury kolejowej | ||
+ | * prowadzeniu ruchu pociągów na liniach kolejowych | ||
+ | * utrzymywaniu infrastruktury kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego | ||
+ | * udostępnianiu tras pociągów dla przejazdu pociągów na liniach kolejowych i świadczeniu usług z tym związanych | ||
+ | * zarządzaniu nieruchomościami wchodzącymi w skład infrastruktury kolejowej. <ref>Art. 5 ust. 1 pkt. 1 - 5 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Zarządca jest obowiązany do udostępniania infrastruktury kolejowej na podstawie wniosków składanych zgodnie z regulaminem przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych z zachowaniem zasady równego traktowania przewoźników. <ref>Art. 29 ust. 2 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> Nadzór nad równoprawnym traktowaniem przewoźników kolejowych przez zarządcę infrastruktury oraz nad prawidłowością naliczania opłat za korzystanie przez nich z infrastruktury kolejowej sprawuje [[Prezes Urzędu Transportu Kolejowego]]. <ref>Art. 13 ust. 1 pkt. 1 - 3 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | |||
+ | Co do zasady zarządce nie może odmówić do znajdujących się na sieci kolejowej urządzeń związanych z obsługą pociągów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy istnieją inne podmioty zapewniające dostęp do tych urządzeń na warunkach rynkowych. <ref>Art. 29 ust. 1b Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | |||
+ | Przewoźnik kolejowy nabywa prawo do korzystania z przydzielonych w rozkładzie jazdy tras pociągów po zawarciu umowy o udostępnienie infrastruktury kolejowej. W zakresie pasażerskich przewozów kolejowych zarządca zawiera umowę o udostępnienie infrastruktury z przewoźnikiem kolejowym, który zawarł umowę o świadczenie usług publicznych, uzyskał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu albo uwzględniono jego wniosek na wykonanie przewozu okazjonalnego. <ref>Art. 29 ust. 1c Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | |||
+ | === Wymagania wobec zarządcy infrastruktury kolejowej === | ||
+ | |||
+ | Zarządca infrastruktury kolejowej zobowiązany jest: | ||
+ | |||
+ | *posiadać dokument uprawniający go do zarządzania infrastrukturą kolejową, którym jest [[autoryzacja bezpieczeństwa]] <ref>Art. 18 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> lub [[świadectwo bezpieczeństwa]] w przypadku zarządców, których linie kolejowe są funkcjonalnie oddzielone od reszty systemu kolejowego i przeznaczone do prowadzenia pasażerskich przewozów aglomeracyjnych i wojewódzkich przewozów pasażerskich w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym oraz zarządcy prywatnej infrastruktury kolejowej, która jest wyłącznie użytkowana przez właścicieli do prowadzenia własnych przewozów towarowych. <ref>Art. 18 ust. 1 pkt. 2 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | *stworzyć [[system zarządzania bezpieczeństwem]]. <ref>Art. 17a ust. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | *rejestr infrastruktury obejmujący zarządzaną przez niego infrastrukturę kolejową wchodzącą w skład transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości i transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej<ref>Art. 25g Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | |||
+ | === Wykonywanie przewozów kolejowych przez zarządcę infrastruktury kolejowej === | ||
+ | |||
+ | W zasadzie zarządca infrastruktury nie jest uprawniony do wykonywania przewozów kolejowych innych niż przewozy technologiczne (tj. wykonywane na potrzeby własne związane z utrzymaniem zarzadzanej przez niego infrastruktury). Jednakże ustawa o transporcie kolejowym przewiduje dwa wyjątki: | ||
+ | |||
+ | Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, po uzyskaniu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, może, w drodze decyzji, zezwolić zarządcy na: | ||
+ | |||
+ | * wykonywanie przewozu osób pod warunkiem prowadzenia odrębnej rachunkowości w zakresie zarządzania infrastrukturą kolejową oraz odrębnej rachunkowości w zakresie wykonywania przewozów kolejowych <ref>Art. 5 ust. 4 pkt. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | * wykonywanie przewozu osób i rzeczy na wyodrębnionej organizacyjnie linii kolejowej bez wymagania prowadzenia odrębnej rachunkowości pod warunkiem nieudostępniania tej linii przewoźnikom kolejowym <ref>Art. 5 ust. 4 pkt. 2 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)</ref> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | W praktyce zarządcami infrastruktury wykonującymi jednocześnie przewozy kolejowe są niemal wszyscy operatorzy kolei wąskotorowych oraz [[PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.]] (zarządca [[linia kolejowa nr 65|linii kolejowej nr 65]]) <ref>[http://www.lhs.com.pl/l/pl/ofirmie/informacje_ogolne Strona PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.]</ref>, czy [[PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.]] (zarządca [[linia kolejowa nr 250|linii kolejowej nr 250]])<ref>[http://www.skm.pkp.pl/firma/informacje-o-firmie/ Strona PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.]</ref> oraz [[Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.]] (zarządca linii kolejowych nr [[linia kolejowa nr 47|47]], [[linia kolejowa nr 48|48]] i [[linia kolejowa nr 512|512]]) <ref>[http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=d29 Serwis kolej.one.pl]</ref>. | ||
+ | |||
+ | == Zarządcy infrastruktury kolejowej w Polsce == | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |+ Zarządcy infrastruktury na ogólnej sieci kolejowej w Polsce <ref>''Raport w sprawie bezpieczeństwa na kolei w Polsce za 2009 rok'', załącznik nr A.2.1.a (Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2011 nr 6 poz. 36)</ref> | ||
+ | |- | ||
+ | ! Nazwa | ||
+ | ! Data rozpoczęcia<br>działalności<br> | ||
+ | ! Całkowita długość torów<br>szlakowych<br>i głównych zasadniczych<br> | ||
+ | ! Całkowita długość torów<br>pozostałych<br> | ||
+ | ! Łączna długość linii<br>jednotorowych<br> | ||
+ | ! Łączna długość linii<br>dwutorowych<br> | ||
+ | ! Długość trakcji<br>elektrycznej<br> | ||
+ | ! Liczba sygnalizatorów<br> | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | |[[PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.]] | ||
+ | |01.10.2001 | ||
+ | |27771,00 (1435mm)<br>148,00 (1520 mm) | ||
+ | |9322,00 (1435 mm<br>115,00 (1520 mm) | ||
+ | |8583,00 (1435 mm)<br>0 (1520 mm) | ||
+ | |10605,00 (1435 mm)<br>148,00 (1520 mm) | ||
+ | |25032,58 (1435 mm)/ 3kV DC<br>24,37 /3 kV DC(1520 mm) | ||
+ | |62330 (1435 mm)<br>446 (1520 mm) | ||
+ | |- | ||
+ | |[[PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.]] | ||
+ | |20.11.2001 | ||
+ | |2,42 (1435 mmm)<br>394,65 (1520 mm) | ||
+ | |26,61 (1435 mm)<br>104,62 (1520 mm) | ||
+ | |2,42 (1435 mmm)<br>394,65 (1520 mm) | ||
+ | |0,00 (1435 i 1520 mm) | ||
+ | |0,00 (1435 i 1520 mm) | ||
+ | |10 (1435 mm)<br>243 (1520 mm) | ||
+ | |- | ||
+ | |[[PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.]] | ||
+ | |01.07.2001 | ||
+ | |62,16 | ||
+ | |20,51 | ||
+ | |31,08 | ||
+ | |0,00 | ||
+ | |68,75 / 3 kV DC | ||
+ | |235 | ||
+ | |- | ||
+ | |[[CTL Maczki - Bór sp. z o.o.]] | ||
+ | |05.05.1990 | ||
+ | |75,93 | ||
+ | |53,83 | ||
+ | |18,43 | ||
+ | |39,07 | ||
+ | |0,00 | ||
+ | |152 | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Jastrzębska Spółka Kolejowa sp. z o.o.]] | ||
+ | |01.04.1998 | ||
+ | |43,35 | ||
+ | |99,75 | ||
+ | |11,60 | ||
+ | |20,15 | ||
+ | |25,78 / 3 kV DC | ||
+ | |350 | ||
+ | |- | ||
+ | |Jastrzębska Spółka Węglowa S.A.<br>Kopalnia Węgla Kamiennego<br>"Budryk" | ||
+ | |09.12.2007 | ||
+ | |9,63 | ||
+ | |12,02 | ||
+ | |0,00 | ||
+ | |9,63 | ||
+ | |8,50 / 3 kV DC | ||
+ | |41 | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Kopalnia Piasku Kotlarnia - Linie Kolejowe sp. z o.o.]] | ||
+ | |01.01.2004 | ||
+ | |167,60 | ||
+ | |21,60 | ||
+ | |50,36 | ||
+ | |66,90 | ||
+ | |0,00 | ||
+ | |186 | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Infra Silesia S.A.]] | ||
+ | |18.03.2010 | ||
+ | |161,00 | ||
+ | |218,00 | ||
+ | |36,00 | ||
+ | |89,00 | ||
+ | |65,16 / 3 kV DC | ||
+ | |536 | ||
+ | |- | ||
+ | |RAZEM | ||
+ | | | ||
+ | |28293,09 (1435 mm)<br>542,65 (1520 mm) | ||
+ | |9774,32 (1435 mm<br>219,62 (1520 mm) | ||
+ | |8730,47 (1435 mm)<br>0,00 (1520 mm) | ||
+ | |10832,20 (1435 mm)<br>542,65 (1520 mm) | ||
+ | |25200,80 (1435 mm)<br>24,40 (1520 mm) | ||
+ | |64529 | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |+ Zarządcy infrastruktury kolejowej sieci metra oraz sieci oddzielonej od reszty systemu <ref>''Raport w sprawie bezpieczeństwa na kolei w Polsce za 2009 rok'', załącznik nr A.2.1.b (Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2011 nr 6 poz. 36)</ref> | ||
+ | |- | ||
+ | ! Nazwa | ||
+ | ! Data rozpoczęcia<br>działalności<br> | ||
+ | ! Całkowita długość torów<br>szlakowych<br>i głównych zasadniczych<br> | ||
+ | ! Całkowita długość torów<br>pozostałych<br> | ||
+ | ! Łączna długość linii<br>jednotorowych<br> | ||
+ | ! Łączna długość linii<br>dwutorowych<br> | ||
+ | ! Długość trakcji<br>elektrycznej<br> | ||
+ | ! Liczba sygnalizatorów<br> | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | |[[Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.]] | ||
+ | |01.01.2001 | ||
+ | |63,70 | ||
+ | |3,10 | ||
+ | |25,10 | ||
+ | |13,78 | ||
+ | |69,70 / 0,65 kV DC | ||
+ | |94 | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Metro Warszawskie sp. z o.o.]] | ||
+ | |07.01.2003 | ||
+ | |43,74 | ||
+ | |32,32 | ||
+ | |22,12 | ||
+ | |0,00 | ||
+ | |52,00 / 0,75 kV DC | ||
+ | |225 | ||
+ | |- | ||
+ | |[[UBB Polska sp. z o.o.]] | ||
+ | |15.09.2008 | ||
+ | |1,44 | ||
+ | |0,24 | ||
+ | |0,00 | ||
+ | |1,44 | ||
+ | |0,00 | ||
+ | |4 | ||
+ | |- | ||
+ | |RAZEM | ||
+ | | | ||
+ | |108,88 | ||
+ | |35,66 | ||
+ | |47,22 | ||
+ | |15,22 | ||
+ | |121,70 | ||
+ | |323 | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |+ Zarządcy infrastruktury na [[kolej wąskotorowa|liniach kolei wąskotorowych]] | ||
+ | |- | ||
+ | ! Nazwa | ||
+ | ! Data rozpoczęcia<br>działalności<br> | ||
+ | ! Numery zarządzanych<br>linii kolejowych<br> | ||
+ | ! Całkowita długość torów<br>szlakowych<br>i głównych zasadniczych<br> | ||
+ | ! Całkowita długość torów<br>pozostałych<br> | ||
+ | ! Liczba sygnalizatorów<br> | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych]]<ref>[http://www.fpkw.org/wp-content/uploads/2011/11/SBinfrastruktura.png Skan świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury kolejowej - FPKW]</ref> | ||
+ | |01.01.2002 | ||
+ | |[[Linia kolejowa nr 622|622]] | ||
+ | |49,500 (750 mm) | ||
+ | |ok. 2,000 (750 mm) | ||
+ | |2 | ||
+ | |- | ||
+ | |RAZEM | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |49,500 (750 mm) | ||
+ | |ok. 2,000 (750 mm) | ||
+ | |2 | ||
+ | |} | ||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
+ | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] |
Aktualna wersja na dzień 10:40, 2 sty 2012
Zarządca infrastruktury – podmiot wykonujący działalność polegającą na zarządzaniu infrastrukturą kolejową, na zasadach określonych w ustawie o transporcie kolejowym. [1]
Dawniej zarządca infrastruktury zawany był zarządem kolei. [2]
Zarządca infrastruktury kolejowej w świetle obowiązującej ustawy o transporcie kolejowym[edytuj]
Zadania zarządcy infrastruktury kolejowej[edytuj]
Zarządzanie infrastrukturą kolejową polega na:
- budowie i utrzymaniu infrastruktury kolejowej
- prowadzeniu ruchu pociągów na liniach kolejowych
- utrzymywaniu infrastruktury kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego
- udostępnianiu tras pociągów dla przejazdu pociągów na liniach kolejowych i świadczeniu usług z tym związanych
- zarządzaniu nieruchomościami wchodzącymi w skład infrastruktury kolejowej. [3]
Zarządca jest obowiązany do udostępniania infrastruktury kolejowej na podstawie wniosków składanych zgodnie z regulaminem przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych z zachowaniem zasady równego traktowania przewoźników. [4] Nadzór nad równoprawnym traktowaniem przewoźników kolejowych przez zarządcę infrastruktury oraz nad prawidłowością naliczania opłat za korzystanie przez nich z infrastruktury kolejowej sprawuje Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. [5]
Co do zasady zarządce nie może odmówić do znajdujących się na sieci kolejowej urządzeń związanych z obsługą pociągów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy istnieją inne podmioty zapewniające dostęp do tych urządzeń na warunkach rynkowych. [6]
Przewoźnik kolejowy nabywa prawo do korzystania z przydzielonych w rozkładzie jazdy tras pociągów po zawarciu umowy o udostępnienie infrastruktury kolejowej. W zakresie pasażerskich przewozów kolejowych zarządca zawiera umowę o udostępnienie infrastruktury z przewoźnikiem kolejowym, który zawarł umowę o świadczenie usług publicznych, uzyskał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu albo uwzględniono jego wniosek na wykonanie przewozu okazjonalnego. [7]
Wymagania wobec zarządcy infrastruktury kolejowej[edytuj]
Zarządca infrastruktury kolejowej zobowiązany jest:
- posiadać dokument uprawniający go do zarządzania infrastrukturą kolejową, którym jest autoryzacja bezpieczeństwa [8] lub świadectwo bezpieczeństwa w przypadku zarządców, których linie kolejowe są funkcjonalnie oddzielone od reszty systemu kolejowego i przeznaczone do prowadzenia pasażerskich przewozów aglomeracyjnych i wojewódzkich przewozów pasażerskich w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym oraz zarządcy prywatnej infrastruktury kolejowej, która jest wyłącznie użytkowana przez właścicieli do prowadzenia własnych przewozów towarowych. [9]
- stworzyć system zarządzania bezpieczeństwem. [10]
- rejestr infrastruktury obejmujący zarządzaną przez niego infrastrukturę kolejową wchodzącą w skład transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości i transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej[11]
Wykonywanie przewozów kolejowych przez zarządcę infrastruktury kolejowej[edytuj]
W zasadzie zarządca infrastruktury nie jest uprawniony do wykonywania przewozów kolejowych innych niż przewozy technologiczne (tj. wykonywane na potrzeby własne związane z utrzymaniem zarzadzanej przez niego infrastruktury). Jednakże ustawa o transporcie kolejowym przewiduje dwa wyjątki:
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, po uzyskaniu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, może, w drodze decyzji, zezwolić zarządcy na:
- wykonywanie przewozu osób pod warunkiem prowadzenia odrębnej rachunkowości w zakresie zarządzania infrastrukturą kolejową oraz odrębnej rachunkowości w zakresie wykonywania przewozów kolejowych [12]
- wykonywanie przewozu osób i rzeczy na wyodrębnionej organizacyjnie linii kolejowej bez wymagania prowadzenia odrębnej rachunkowości pod warunkiem nieudostępniania tej linii przewoźnikom kolejowym [13]
W praktyce zarządcami infrastruktury wykonującymi jednocześnie przewozy kolejowe są niemal wszyscy operatorzy kolei wąskotorowych oraz PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. (zarządca linii kolejowej nr 65) [14], czy PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. (zarządca linii kolejowej nr 250)[15] oraz Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (zarządca linii kolejowych nr 47, 48 i 512) [16].
Zarządcy infrastruktury kolejowej w Polsce[edytuj]
Nazwa | Data rozpoczęcia działalności |
Całkowita długość torów szlakowych i głównych zasadniczych |
Całkowita długość torów pozostałych |
Łączna długość linii jednotorowych |
Łączna długość linii dwutorowych |
Długość trakcji elektrycznej |
Liczba sygnalizatorów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. | 01.10.2001 | 27771,00 (1435mm) 148,00 (1520 mm) |
9322,00 (1435 mm 115,00 (1520 mm) |
8583,00 (1435 mm) 0 (1520 mm) |
10605,00 (1435 mm) 148,00 (1520 mm) |
25032,58 (1435 mm)/ 3kV DC 24,37 /3 kV DC(1520 mm) |
62330 (1435 mm) 446 (1520 mm) |
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. | 20.11.2001 | 2,42 (1435 mmm) 394,65 (1520 mm) |
26,61 (1435 mm) 104,62 (1520 mm) |
2,42 (1435 mmm) 394,65 (1520 mm) |
0,00 (1435 i 1520 mm) | 0,00 (1435 i 1520 mm) | 10 (1435 mm) 243 (1520 mm) |
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. | 01.07.2001 | 62,16 | 20,51 | 31,08 | 0,00 | 68,75 / 3 kV DC | 235 |
CTL Maczki - Bór sp. z o.o. | 05.05.1990 | 75,93 | 53,83 | 18,43 | 39,07 | 0,00 | 152 |
Jastrzębska Spółka Kolejowa sp. z o.o. | 01.04.1998 | 43,35 | 99,75 | 11,60 | 20,15 | 25,78 / 3 kV DC | 350 |
Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. Kopalnia Węgla Kamiennego "Budryk" |
09.12.2007 | 9,63 | 12,02 | 0,00 | 9,63 | 8,50 / 3 kV DC | 41 |
Kopalnia Piasku Kotlarnia - Linie Kolejowe sp. z o.o. | 01.01.2004 | 167,60 | 21,60 | 50,36 | 66,90 | 0,00 | 186 |
Infra Silesia S.A. | 18.03.2010 | 161,00 | 218,00 | 36,00 | 89,00 | 65,16 / 3 kV DC | 536 |
RAZEM | 28293,09 (1435 mm) 542,65 (1520 mm) |
9774,32 (1435 mm 219,62 (1520 mm) |
8730,47 (1435 mm) 0,00 (1520 mm) |
10832,20 (1435 mm) 542,65 (1520 mm) |
25200,80 (1435 mm) 24,40 (1520 mm) |
64529 |
Nazwa | Data rozpoczęcia działalności |
Całkowita długość torów szlakowych i głównych zasadniczych |
Całkowita długość torów pozostałych |
Łączna długość linii jednotorowych |
Łączna długość linii dwutorowych |
Długość trakcji elektrycznej |
Liczba sygnalizatorów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. | 01.01.2001 | 63,70 | 3,10 | 25,10 | 13,78 | 69,70 / 0,65 kV DC | 94 |
Metro Warszawskie sp. z o.o. | 07.01.2003 | 43,74 | 32,32 | 22,12 | 0,00 | 52,00 / 0,75 kV DC | 225 |
UBB Polska sp. z o.o. | 15.09.2008 | 1,44 | 0,24 | 0,00 | 1,44 | 0,00 | 4 |
RAZEM | 108,88 | 35,66 | 47,22 | 15,22 | 121,70 | 323 |
Nazwa | Data rozpoczęcia działalności |
Numery zarządzanych linii kolejowych |
Całkowita długość torów szlakowych i głównych zasadniczych |
Całkowita długość torów pozostałych |
Liczba sygnalizatorów |
---|---|---|---|---|---|
Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych[19] | 01.01.2002 | 622 | 49,500 (750 mm) | ok. 2,000 (750 mm) | 2 |
RAZEM | 49,500 (750 mm) | ok. 2,000 (750 mm) | 2 |
Przypisy
- ↑ Art. 4 ust. 7 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 4 ust. 1 Ustawy o transporcie kolejowym z dnia 27 czerwca 1997, Dz. U. Nr 96 poz. 591)
- ↑ Art. 5 ust. 1 pkt. 1 - 5 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 29 ust. 2 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 13 ust. 1 pkt. 1 - 3 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 29 ust. 1b Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 29 ust. 1c Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 18 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 18 ust. 1 pkt. 2 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 17a ust. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 25g Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 5 ust. 4 pkt. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 5 ust. 4 pkt. 2 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Strona PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.
- ↑ Strona PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.
- ↑ Serwis kolej.one.pl
- ↑ Raport w sprawie bezpieczeństwa na kolei w Polsce za 2009 rok, załącznik nr A.2.1.a (Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2011 nr 6 poz. 36)
- ↑ Raport w sprawie bezpieczeństwa na kolei w Polsce za 2009 rok, załącznik nr A.2.1.b (Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2011 nr 6 poz. 36)
- ↑ Skan świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury kolejowej - FPKW