L30H: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m |
(|sterowanie_wielokrotne =) |
||
| Linia 23: | Linia 23: | ||
|nacisk_osi = 7 t | |nacisk_osi = 7 t | ||
|system_hamulca = | |system_hamulca = | ||
| + | |sterowanie_wielokrotne = | ||
|system_ogrzewania = | |system_ogrzewania = | ||
|uwagi = | |uwagi = | ||
Wersja z 20:49, 3 sty 2012
| L30H | |
| ' | |
| Przewoźnik | PKP, przemysł, Lasy Państwowe |
| Oznaczenie przewoźnika | Lyd2 |
| Producent | FAUR |
| Lata budowy | 1977-1982 |
| Układ osi | C |
| Rozstaw szyn | w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm |
| Masa służbowa | 24 t |
| Nacisk osi na szyny | 7 t |
| Średnica kół | 1000 mm |
| Długość ze zderzakami | 7100 mm
|
| Prędkość konstrukcyjna | 25 km/h
|
| Typ silnika spalinowego | Maybach MB83B |
| Moc znamionowa | 350 KM (257 kW) |
| Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna
|
L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na szynach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie cementownie oraz koleje leśne. PKP używało egzemplarzy na szyny o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru.