L30H: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(red) |
(usunięcie zbędnych linków wewnętrznych) |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
}} | }} | ||
− | '''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] Lyd2) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w | + | '''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] Lyd2) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] używało egzemplarzy na tor o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru. |
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Lokomotywy_spalinowe_PKP]] | [[Kategoria:Lokomotywy_spalinowe_PKP]] | ||
[[Kategoria:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]] | [[Kategoria:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]] |
Wersja z 20:42, 30 sty 2012
L30H | |
' | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, Lasy Państwowe |
Oznaczenie przewoźnika | Lyd2 |
Producent | FAUR |
Lata budowy | 1977-1982 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm |
Masa służbowa | 24 t |
Nacisk osi na szyny | 7 t |
Średnica kół | 1000 mm |
Długość ze zderzakami | 7100 mm
|
Prędkość konstrukcyjna | 25 km/h
|
Typ silnika spalinowego | Maybach MB83B |
Moc znamionowa | 350 KM (257 kW) |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna
|
L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. PKP używało egzemplarzy na tor o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru.