N.p.
|
Art.
|
Wykonano
|
Uwagi
|
1
|
Aparatura elektryczna
|
|
|
2
|
Asymetria
|
|
|
3
|
Autobus szynowy
|
|
|
4
|
Automat biletowy
|
|
|
5
|
Automatyzacja nastawiania przebiegu
|
|
|
6
|
Automatyzacja rozrządu
|
|
|
7
|
Automatyzacja rozrządu – hamulce torowe
|
|
|
8
|
Automatyzacja rozrządu – kontrola niezajętości zwrotnic
|
|
|
9
|
Automatyzacja rozrządu – kontrola prędkości staczania
|
|
|
10
|
Automatyzacja rozrządu – kontrola zajętości torów kierunkowych
|
|
|
11
|
Automatyzacja rozrządu – program kolejności odprzęgów
|
|
|
12
|
Automatyzacja rozrządu – urządzenia wewnętrzne w nastawni
|
|
|
13
|
Automatyzacja rozrządu – urządzenia zewnętrzne na górce rozrządowej i torach kierunkowych
|
|
|
14
|
Autoryzacja bezpieczeństwa zarządców infrastruktury
|
|
|
15
|
Autotransformatory
|
|
|
16
|
Badania marketingowe
|
|
|
17
|
Banalizacja
|
|
|
18
|
Baza pojazdu szynowego
|
|
|
19
|
Baza wózka
|
|
|
20
|
Bazy nawierzchniowe
|
|
|
21
|
Belka bujakowa
|
|
|
22
|
Bezpieczeństwo komunikacyjne
|
|
|
23
|
Bezpieczeństwo osobiste
|
|
|
24
|
Bezpieczeństwo przeciw wykolejeniu
|
|
|
25
|
Bezpieczeństwo ruchu zapewniane przez urządzenia SRK
|
|
|
26
|
Bezpieczeństwo urządzeń SRK
|
|
|
27
|
Bezpieczna kontrola jazdy pociągu
|
|
|
28
|
Bezzłączowy obwód torowy
|
|
|
29
|
Bilet kolejowy
|
|
|
30
|
Bilety fip
|
|
|
31
|
Blachownica
|
|
|
32
|
Blok prądu przemiennego
|
|
|
33
|
Blok przebiegowo-utwierdzający
|
|
|
34
|
Blokada liniowa
|
|
|
35
|
Blokada liniowa półsamoczynna
|
|
|
36
|
Blokada liniowa półsamoczynna jednokierunkowa
|
|
|
37
|
Blokada liniowa półsamoczynna z blokami przekaźnikowymi
|
|
|
38
|
Blokada liniowa półsamoczynna zmiennokierunkowa
|
|
|
39
|
Blokada liniowa samoczynna – charakterystyka ogólna
|
|
|
40
|
Blokada liniowa samoczynna – minimalna droga następstwa pociągów
|
|
|
41
|
Blokada liniowa samoczynna czterostawna
|
|
|
42
|
Blokada liniowa samoczynnna – powiązanie z urządzeniami stacyjnymi
|
|
|
43
|
Blokada samoczynna – wymagania techniczne
|
|
|
44
|
Blokada samoczynna kodowa
|
|
|
45
|
Blokada samoczynna komputerowa
|
|
|
46
|
Blokada samoczynna przekaźnikowa
|
|
|
47
|
Blokada samoczynna z czujnikami i licznikami osi
|
|
|
48
|
Blokada stacyjna
|
|
|
49
|
Bocznica kolejowa
|
|
|
50
|
Bocznica stacyjna
|
|
|
51
|
Bocznica szlakowa
|
|
|
52
|
Booster-transformatory
|
|
|
53
|
Bramka
|
|
|
54
|
Bramka jednoprzęsłowa
|
|
|
55
|
Bramka wieloprzęsłowa
|
|
|
56
|
Budowa drogi kolejowej
|
|
|
57
|
Budowla kolejowa związana z torem
|
|
|
58
|
Całkowita przerwa w łączności
|
|
|
59
|
Cecha stanu urządzenia SRK
|
|
|
60
|
Celka minusowa
|
|
|
61
|
Cena biletu
|
|
|
62
|
Cena globalna
|
|
|
63
|
Cena relacyjna
|
|
|
64
|
Centralna magistrala kolejowa
|
|
|
65
|
Centrum dyspozytorskie–cd
|
|
|
66
|
Centrum sterowania
|
|
|
67
|
Certyfikacja bezpieczeństwa przewoźników kolejowych
|
|
|
68
|
Charakterystyka trakcyjna
|
|
|
69
|
Charakterystyka zewnętrzna zespołu/podstacji trakcyjnej
|
|
|
70
|
Chłodzenie silnika
|
|
|
71
|
Cięgło trakcyjne
|
|
|
72
|
Ciężary naprężające
|
|
|
73
|
Comodality
|
|
|
74
|
Cykl napraw
|
|
|
75
|
Cykl przeglądów
|
|
|
76
|
Cykl życia urządzenia SRK
|
|
|
77
|
Czas jazdy pociągu
|
|
|
78
|
Czas następstwa pociągów
|
|
|
79
|
Czas życia urządzeń SRK
|
|
|
80
|
Częstotliwość kursowania pociągów
|
|
|
81
|
Czołownica
|
|
|
82
|
Czop skrętu
|
|
|
83
|
Czoper
|
|
|
84
|
Czujniki torowe
|
|
|
85
|
Czuwak
|
|
|
86
|
Czwarta szyna
|
|
|
87
|
Degradacja nawierzchni kolejowej
|
|
|
88
|
Diagnostyka dróg kolejowych
|
|
|
89
|
Diagnostyka pokładowa
|
|
|
90
|
Diagnozowanie stanu technicznego urządzenia SRK
|
|
|
91
|
Dławik katodowy
|
|
|
92
|
Długość pociągu
|
|
|
93
|
Długość pojazdu ze zderzakami
|
|
|
94
|
Długość tunelu
|
|
|
95
|
Długość użyteczna toru
|
|
|
96
|
Dokumentacja systemu utrzymania
|
|
|
97
|
Dokumentacja techniczna pojazdu kolejowego
|
|
|
98
|
Dopłata do biletu
|
|
|
99
|
Dopuszczalne zużycie koła
|
|
|
100
|
Dostępność sieci transportowej
|
|
|
101
|
Drążek przebiegowy
|
|
|
102
|
Drezyna
|
|
|
103
|
Drezyna pomiarowa
|
|
|
104
|
Droga hamowania
|
|
|
105
|
Droga kolejowa
|
|
|
106
|
Droga oporowa klamry
|
|
|
107
|
Droga przebiegu
|
|
|
108
|
Droga zwrotnicowa
|
|
|
109
|
Drogi ewakuacyjne
|
|
|
110
|
Drużyna konduktorska
|
|
|
111
|
Drużyna pociągowa
|
|
|
112
|
Drużyna trakcyjna
|
|
|
113
|
Dupleks
|
|
|
114
|
Dworzec kolejowy
|
|
|
115
|
Dybel
|
|
|
116
|
Dynamiczny stabilizator podsypki
|
|
|
117
|
Dyrektywa o jednolitym europejskim obszarze kolejowym
|
|
|
118
|
Dyrektywa odnosząca się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku
|
|
|
119
|
Dyrektywa w sprawie bezpieczeństwa kolei wspólnotowych
|
|
|
120
|
Dyrektywa w sprawie interoperacyjności kolei we wspólnocie
|
|
|
121
|
Dyrektywa w sprawie ochrony dzikiego ptactwa
|
|
|
122
|
Dyrektywa w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory
|
|
|
123
|
Dysponent
|
|
|
124
|
Dystrybucja
|
|
|
125
|
Dystrybucja usług kolejowych
|
|
|
126
|
Dysze piaskujące
|
|
|
127
|
Dyżurny ruchu
|
|
|
128
|
Dziobnica manganowa
|
|
|
129
|
Dźwignia sygnałowa
|
|
|
130
|
Dźwignia zwrotnicowa
|
|
|
131
|
Ekrany akustyczne
|
|
|
132
|
Eksploatacja dróg kolejowych
|
|
|
133
|
Eksploatacja urządzeń SRK
|
|
|
134
|
Ekwiwalentna stożkowatość
|
|
|
135
|
Elastyczność sieci jezdnej
|
|
|
136
|
Elektroenergetyka do 1 kV
|
|
|
137
|
Elektroniczne zabezpieczenie ziemnozwarciowe
|
|
|
138
|
Elektroniczny obwód nakładany
|
|
|
139
|
Elektryczne ogrzewanie rozjazdów
|
|
|
140
|
Elektryczny napęd zwrotnicowy
|
|
|
141
|
Elektryczny obwód torowy
|
|
|
142
|
Elektryczny obwód torowy zwrotnicowy
|
|
|
143
|
Elektryczny zespół trakcyjny
|
|
|
144
|
Energia zużyta na cele trakcyjne
|
|
|
145
|
Energia zużyta na potrzeby nietrakcyjne
|
|
|
146
|
Estakada
|
|
|
147
|
Europejska agencja kolejowa
|
|
|
148
|
Europejska federacja pracowników transportu
|
|
|
149
|
Europejski niezależny związek maszynistów
|
|
|
150
|
Europejski system sterowania pociągiem
|
|
|
151
|
Europejski system sterowania pociągiem – główne tryby pracy
|
|
|
152
|
Europejski system sterowania pociągiem – kanały transmisji tor-pojazd
|
|
|
153
|
Europejski system sterowania pociągiem – podstawowe funkcje systemu
|
|
|
154
|
Europejski system sterowania pociągiem – poziomy etcs i architektura systemu
|
|
|
155
|
Europejski system sterowania pociągiem – pulpit maszynisty
|
|
|
156
|
Europejski system sterowania pociągiem – tryby pracy dla sytuacji awaryjnych
|
|
|
157
|
Europejski system sterowania pociągiem – tryby pracy przy niepełnym nadzorze
|
|
|
158
|
Europejski system zarządzania ruchem kolejowym
|
|
|
159
|
Europejskie normy
|
|
|
160
|
Europejskie organizacje normalizacyjne
|
|
|
161
|
Europejskie specyfikacje
|
|
|
162
|
Europejskie stowarzyszenie leasingodawców pociągów pasażerskich i pojazdów trakcyjnych
|
|
|
163
|
Europejskie stowarzyszenie przemysłu kolejowego
|
|
|
164
|
Europejskie stowarzyszenie transportu towarowego
|
|
|
165
|
Europejskie stowarzyszenie zarządców infrastruktury
|
|
|
166
|
Faliste zużycie szyn
|
|
|
167
|
Falownik
|
|
|
168
|
Filar
|
|
|
169
|
Filtry wygładzające w podstacjach prądu stałego
|
|
|
170
|
Filtry wyższych harmonicznych po stronie sieci prądu przemiennego zasilającej podstacje trakcyjne
|
|
|
171
|
Forum transportu intermodalnego fracht
|
|
|
172
|
Fotogrametria
|
|
|
173
|
Front ładunkowy
|
|
|
174
|
Fundament palowy
|
|
|
175
|
Fundament prefabrykowany
|
|
|
176
|
Generowanie potoków
|
|
|
177
|
Geometria sieci jezdnej
|
|
|
178
|
Georadar
|
|
|
179
|
Geosyntetyki
|
|
|
180
|
Giętarka do szyn
|
|
|
181
|
Globalne podejście
|
|
|
182
|
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej
|
|
|
183
|
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej – architektura systemu GSM-R
|
|
|
184
|
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej – podstawowe funkcje systemu
|
|
|
185
|
Gniazda mocujące kontenery
|
|
|
186
|
Gniazda sterowania wielokrotnego
|
|
|
187
|
Gniazdo czopa skrętu
|
|
|
188
|
Górka rozrządowa
|
|
|
189
|
Górna sieć jezdna
|
|
|
190
|
Gradient szerokości toru
|
|
|
191
|
Granica elektryczna stacji
|
|
|
192
|
Grupa relacyjna
|
|
|
193
|
Grupa torów
|
|
|
194
|
Hak cięgłowy
|
|
|
195
|
Hala całopociągowa
|
|
|
196
|
Hamowanie
|
|
|
197
|
Hamowanie elektryczne odzyskowe
|
|
|
198
|
Hamowanie elektryczne oporowe
|
|
|
199
|
Hamulec
|
|
|
200
|
Hamulec cierny
|
|
|
201
|
Hamulec elektrodynamiczny
|
|
|
202
|
Hamulec klockowy
|
|
|
203
|
Hamulec szynowy
|
|
|
204
|
Hamulec tarczowy
|
|
|
205
|
Hamulec wiroprądowy
|
|
|
206
|
Harmoniczne napięcia wyjściowego z podstacji prądu stałego
|
|
|
207
|
Harmoniczne prądu pobieranego przez podstację trakcyjną prądu stałego z sieci zasilającej
|
|
|
208
|
Harmoniczne prądu w trakcyjnej sieci zasilającej i powrotnej
|
|
|
209
|
Hierarchia pociągów
|
|
|
210
|
Identyfikator literowy typu pojazdu kolejowego
|
|
|
211
|
Iglica
|
|
|
212
|
Iloczyn ruchu
|
|
|
213
|
Impedancja zastępcza podstacji
|
|
|
214
|
Impregnacja betonu
|
|
|
215
|
Indywidualna konstrukcja wsporcza
|
|
|
216
|
Informacja dla podróżnych
|
|
|
217
|
Informacja dla podróżnych o ruchu rzeczywistym
|
|
|
218
|
Informacyjne ujęcie kierowania i sterowania ksr
|
|
|
219
|
Infrastruktura kolejowa
|
|
|
220
|
Intensywność uszkodzeń urządzeń SRK
|
|
|
221
|
Interoperacyjność
|
|
|
222
|
Intraoperacyjność
|
|
|
223
|
Inwestycje kolejowe
|
|
|
224
|
Inwestycje kolejowe – decyzje administracyjne
|
|
|
225
|
Inwestycje kolejowe – inżynier kontraktu
|
|
|
226
|
Inwestycje kolejowe – inżynieria finansowa
|
|
|
227
|
Inwestycje kolejowe – konsultacje społeczne
|
|
|
228
|
Inwestycje kolejowe – masterplan dla transportu kolejowego
|
|
|
229
|
Inwestycje kolejowe – od pomysłu do realizacji
|
|
|
230
|
Inwestycje kolejowe – prawo zamówień publicznych
|
|
|
231
|
Inwestycje kolejowe – projektowanie linii kolejowych
|
|
|
232
|
Inwestycje kolejowe – studia wykonalności
|
|
|
233
|
IRIS
|
|
|
234
|
Izbica
|
|
|
235
|
Izolator cięgnowy
|
|
|
236
|
Izolator sekcyjny
|
|
|
237
|
Izolator trakcyjny
|
|
|
238
|
Jazda manewrowa
|
|
|
239
|
Jazda na linii
|
|
|
240
|
Jazda na widoczność
|
|
|
241
|
Jazda wielokrotna
|
|
|
242
|
Jednostka ładunkowa
|
|
|
243
|
Jednostka ładunkowa transportu konwencjonalnego
|
|
|
244
|
Jednostki notyfikowane
|
|
|
245
|
Jednostki upoważnione
|
|
|
246
|
Jednostkowe zużycie energii pojazdu elektrycznego
|
|
|
247
|
Jednostkowy pobór mocy urządzeń SRK
|
|
|
248
|
Kabel powrotny
|
|
|
249
|
Kabina maszynisty
|
|
|
250
|
Kabina sekcyjna
|
|
|
251
|
Kabina sekcyjna w systemach prądu przemiennego
|
|
|
252
|
Kabina sekcyjna w systemach prądu stałego
|
|
|
253
|
Kablowy obwód torowy
|
|
|
254
|
Karta próby hamulca
|
|
|
255
|
Karta UIC
|
|
|
256
|
Kartka rezerwacyjna
|
|
|
257
|
Karty fip
|
|
|
258
|
Kąt nabiegania
|
|
|
259
|
Keson
|
|
|
260
|
Kierowanie ruchem kolejowym
|
|
|
261
|
Kierownica
|
|
|
262
|
Kierownik pociągu
|
|
|
263
|
Klasa przeciążalności zespołu prostownikowego/przekształtnikowego
|
|
|
264
|
Klasy toru
|
|
|
265
|
Klasyczny czteroetapowy model transportowy
|
|
|
266
|
Klasyfikacja elektrycznych obwodów torowych
|
|
|
267
|
Klasyfikacja urządzeń SRK
|
|
|
268
|
Kładka dla pieszych
|
|
|
269
|
Kolej
|
|
|
270
|
Kolej dużych prędkości
|
|
|
271
|
Kolej konwencjonalna
|
|
|
272
|
Kolej we wspólnocie europejskiej – derogacje od prawa wspólnotowego
|
|
|
273
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - idea legislacyjna
|
|
|
274
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - interesariusze
|
|
|
275
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - ochrona środowiska
|
|
|
276
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - prawo międzynarodowe i organizacje międzynarodowe stanowiące prawo dla kolei
|
|
|
277
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - projekty priorytetowe
|
|
|
278
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - rejestry kolejowe
|
|
|
279
|
Kolej we wspólnocie europejskiej – szczególne przypadki w prawie wspólnotowym
|
|
|
280
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania certyfikacyjne
|
|
|
281
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania eksploatacyjne
|
|
|
282
|
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania techniczne
|
|
|
283
|
Kolej we wspólnocie europejskiej – zmiany zakresu stosowania kolejowego prawa wspólnotowego
|
|
|
284
|
Kolejarz
|
|
|
285
|
Koleje dużych prędkości
|
|
|
286
|
Koleje narodowe
|
|
|
287
|
Kolejowe sieci radiotelefoniczne
|
|
|
288
|
Kolejowy pojazd niekonwencjonalny
|
|
|
289
|
Koło zestawu kołowego
|
|
|
290
|
Komfort biegu
|
|
|
291
|
Komfort cieplny
|
|
|
292
|
Komora łubkowa
|
|
|
293
|
Kompatybilność elektryczna i elektromagnetyczna
|
|
|
294
|
Kompensacja mocy biernej
|
|
|
295
|
Kompensacja temperaturowa sieci
|
|
|
296
|
Komputer pokładowy
|
|
|
297
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska – baza danych o ruchu rzeczywistym
|
|
|
298
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska – konflikt ruchowy
|
|
|
299
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska – kryteria stosowania
|
|
|
300
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska - pojemność stanowiska dyspozytorskiego
|
|
|
301
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska - polecenia i meldunki
|
|
|
302
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska - raporty i informacje statystyczne
|
|
|
303
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska – stanowisko dyspozytora
|
|
|
304
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska - użytkownicy bazy danych o ruchu rzeczywistym
|
|
|
305
|
Komputerowa kontrola dyspozytorska – zobrazowanie informacji
|
|
|
306
|
Komputerowe przekazywanie informacji pomiędzy posterunkami ruchu
|
|
|
307
|
Komputerowe urządzenia SRK - diagnostyka
|
|
|
308
|
Komputerowe urządzenia SRK - dokumentacja dyżurnego ruchu
|
|
|
309
|
Komputerowe urządzenia SRK - interfejsy
|
|
|
310
|
Komputerowe urządzenia SRK - komparator
|
|
|
311
|
Komputerowe urządzenia SRK - oprogramowanie
|
|
|
312
|
Komputerowe urządzenia SRK - polecenia
|
|
|
313
|
Komputerowe urządzenia SRK – sprzęt
|
|
|
314
|
Komputerowe urządzenia SRK - układy bezpieczne
|
|
|
315
|
Komputerowe urządzenia SRK - usterki
|
|
|
316
|
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa dialogowa
|
|
|
317
|
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa wybierająca
|
|
|
318
|
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa wykonawcza
|
|
|
319
|
Komputerowe urządzenia SRK – warstwa zależnościowa
|
|
|
320
|
Komputerowe urządzenia SRK na stacjach (kSRK)
|
|
|
321
|
Komputerowy system kontroli dyspozytorskiej
|
|
|
322
|
Komunikacja zastępcza
|
|
|
323
|
Konserwacja nawierzchni kolejowej
|
|
|
324
|
Konserwacja podtorza
|
|
|
325
|
Konstrukcja odciążająca
|
|
|
326
|
Konstrukcja wsporcza sieci trakcyjnej
|
|
|
327
|
Konstrukcja zestyków przekaźników
|
|
|
328
|
Kontener
|
|
|
329
|
Kontener ładunkowy
|
|
|
330
|
Kontrakt wieloletni
|
|
|
331
|
Kontrola dyspozytorska
|
|
|
332
|
Kontrola niezajętości odcinka toru
|
|
|
333
|
Kontrola przejazdu pociągu
|
|
|
334
|
Koordynacja zabezpieczeń
|
|
|
335
|
Korytarz międzykabinowy
|
|
|
336
|
Korytarz transportowy
|
|
|
337
|
Koszt uogólniony, inaczej generalizowany
|
|
|
338
|
Koszty życia systemu
|
|
|
339
|
Kotwa
|
|
|
340
|
Kotwienie ciężarowe
|
|
|
341
|
Kotwienie stałe
|
|
|
342
|
Kotwienie środkowe
|
|
|
343
|
Kozioł oporowy
|
|
|
344
|
Krajowa certyfikacja urządzeń i systemów
|
|
|
345
|
Krajowe organizacje normalizacyjne
|
|
|
346
|
Kratownica
|
|
|
347
|
Kryterium nadala
|
|
|
348
|
Kryterium niestabilności
|
|
|
349
|
Krzywa przejściowa
|
|
|
350
|
Krzyżowanie pociągów
|
|
|
351
|
Krzyżownica
|
|
|
352
|
Krzyżownica monoblokowa
|
|
|
353
|
Krzyżownica o kącie prostym
|
|
|
354
|
Krzyżownica podwójna
|
|
|
355
|
Krzyżownica podwójna blokowa
|
|
|
356
|
Krzyżownica składana
|
|
|
357
|
Krzyżownica z ruchomym dziobem
|
|
|
358
|
Krzyżownica zwyczajna
|
|
|
359
|
Kurzawka
|
|
|
360
|
Ladownia
|
|
|
361
|
Ladowność/liczba miejsc
|
|
|
362
|
Ladunek
|
|
|
363
|
Lapka sprężysta
|
|
|
364
|
Lawa dźwigniowa
|
|
|
365
|
Lawy torowiska
|
|
|
366
|
Lącze
|
|
|
367
|
Lącze strażnicowe
|
|
|
368
|
Lącznica
|
|
|
369
|
Lącznik sieci jezdnej
|
|
|
370
|
Lącznik szynowy
|
|
|
371
|
Lączność dla systemów diagnozowania taboru
|
|
|
372
|
Lączność informacyjno-rozgłoszeniowa
|
|
|
373
|
Lączność przewodowa
|
|
|
374
|
Lączność sieci zegarowej
|
|
|
375
|
Lączność służbowa
|
|
|
376
|
Lączność strażnicowa
|
|
|
377
|
Lączność technologiczna
|
|
|
378
|
Lączność telekonferencyjna
|
|
|
379
|
Lączność w kolejnictwie
|
|
|
380
|
Lączność wypadkowa
|
|
|
381
|
Lączność zapowiadacza
|
|
|
382
|
Licencja na przewóz osób i rzeczy
|
|
|
383
|
Lina nośna
|
|
|
384
|
Lina uelastyczniająca
|
|
|
385
|
Lina uszynienia grupowego
|
|
|
386
|
Linia dużych prędkości
|
|
|
387
|
Linia potrzeb nietrakcyjnych
|
|
|
388
|
Linia zasilająca podstację
|
|
|
389
|
Liniowy punkt ładunkowy
|
|
|
390
|
List przewozowy
|
|
|
391
|
Logistyka kolejowa
|
|
|
392
|
Lokalizacja sygnalizatorów stacyjnych
|
|
|
393
|
Lokomotywa
|
|
|
394
|
Lokomotywa dołowa
|
|
|
395
|
Lokomotywa dwuczłonowa
|
|
|
396
|
Lokomotywa elektryczna
|
|
|
397
|
Lokomotywa manewrowa
|
|
|
398
|
Lokomotywa parowa
|
|
|
399
|
Lokomotywa pociągowa
|
|
|
400
|
Lokomotywa rozrządowa
|
|
|
401
|
Lokomotywa spalinowa
|
|
|
402
|
Lokomotywa uniwersalna
|
|
|
403
|
Lo-lo
|
|
|
404
|
Lożysko mostu
|
|
|
405
|
Lożysko zestawu kół
|
|
|
406
|
Lpn kablowa
|
|
|
407
|
Lpn napowietrzna
|
|
|
408
|
Lubki
|
|
|
409
|
Luk elektryczny
|
|
|
410
|
Luk paraboliczny
|
|
|
411
|
Luk pionowy
|
|
|
412
|
Luki koszowe
|
|
|
413
|
Luki odwrotne
|
|
|
414
|
Luszczenie blaszkowate szyn
|
|
|
415
|
Maksymalna siła hamowania
|
|
|
416
|
Maksymalna siła pociągowa przy ruszaniu
|
|
|
417
|
Maksymalne niezrównoważone przyspieszenie odśrodkowe w płaszczyźnie główki szyny
|
|
|
418
|
Maksymalne opóźnienie hamowania
|
|
|
419
|
Malatura taboru
|
|
|
420
|
Manewrowy
|
|
|
421
|
Manewry
|
|
|
422
|
Masa hamująca
|
|
|
423
|
Masa napędna pojazdu
|
|
|
424
|
Masa ogólna pociągu
|
|
|
425
|
Masa służbowa
|
|
|
426
|
Masa własna
|
|
|
427
|
Maszyna do układania warstwy ochronnej
|
|
|
428
|
Maszyna ładunkowa
|
|
|
429
|
Maszynista
|
|
|
430
|
Maszyny do budowy dróg kolejowych
|
|
|
431
|
Materiały na przewody sieci jezdnej
|
|
|
432
|
Materiały szczególnie niebezpieczne
|
|
|
433
|
Maty podsypkowe
|
|
|
434
|
Maźnica
|
|
|
435
|
Meldunek rid
|
|
|
436
|
Metoda bezprzęsłowa
|
|
|
437
|
Miedź etp
|
|
|
438
|
Miedź magnezowa
|
|
|
439
|
Miedź srebrowa
|
|
|
440
|
Miedź stopowa
|
|
|
441
|
Międzynarodowe stowarzyszenie transportu publicznego
|
|
|
442
|
Międzynarodowy związek kolei UIC
|
|
|
443
|
Międzynarodowy związek prywatnych właścicieli wagonów
|
|
|
444
|
Międzynarodowy związek transportu kombinowanego kolejowo-drogowego
|
|
|
445
|
Międzyrządowa organizacja dla międzynarodowych przewozów koleją OTIF
|
|
|
446
|
Międzytorze
|
|
|
447
|
Mijanka
|
|
|
448
|
Minimalny promień krzywizny toru w płaszczyźnie pionowej
|
|
|
449
|
Minimalny promień łuku toru
|
|
|
450
|
Moc ciągła
|
|
|
451
|
Moc godzinna
|
|
|
452
|
Moc hamowania elektrycznego
|
|
|
453
|
Moc maksymalna
|
|
|
454
|
Model cena-czas
|
|
|
455
|
Model grawitacyjny
|
|
|
456
|
Model systemu SRK
|
|
|
457
|
Modelowanie transportu
|
|
|
458
|
Modernizacja dróg kolejowych
|
|
|
459
|
Modernizacja pojazdu kolejowego
|
|
|
460
|
Modernizacja układu zasilania trakcyjnego
|
|
|
461
|
Most
|
|
|
462
|
Most składany
|
|
|
463
|
Most z nawierzchnią na podsypce
|
|
|
464
|
Most zwodzony
|
|
|
465
|
Mostek międzyczłonowy
|
|
|
466
|
Mostownice
|
|
|
467
|
Mosty betonowe
|
|
|
468
|
Mur oporowy
|
|
|
469
|
Mycie taboru
|
|
|
470
|
Nacisk zestawu kół na szyny
|
|
|
471
|
Nadmiar przechyłki
|
|
|
472
|
Nadwozie pojazdu
|
|
|
473
|
Napawanie
|
|
|
474
|
Napęd
|
|
|
475
|
Napęd pojazdu szynowego
|
|
|
476
|
Napęd zwrotnicowy elektryczny z zamknięciami wewnętrznymi
|
|
|
477
|
Napęd zwrotnicowy hydrauliczny
|
|
|
478
|
Napędy zwrotnicowe
|
|
|
479
|
Napięcie na szynach podstacji / w sieci trakcyjnej
|
|
|
480
|
Napięcie psofometryczne
|
|
|
481
|
Naprawa budowli kolejowej
|
|
|
482
|
Naprawa podtorza
|
|
|
483
|
Naprawy nawierzchni kolejowej
|
|
|
484
|
Naprężacz
|
|
|
485
|
Narodowy organ do spraw bezpieczeństwa
|
|
|
486
|
Nastawa wyłącznika szybkiego
|
|
|
487
|
Nastawianie iglic zwrotnicowych
|
|
|
488
|
Nastawianie zwrotnic dla dużych prędkości
|
|
|
489
|
Nastawianie zwrotnic z długimi iglicami
|
|
|
490
|
Nastawienie drogi przebiegu
|
|
|
491
|
Nastawnia
|
|
|
492
|
Nastawnica
|
|
|
493
|
Nastawnica mechaniczna
|
|
|
494
|
Nastawniczy
|
|
|
495
|
Nastawnik
|
|
|
496
|
Nasycanie podkładów
|
|
|
497
|
Nasyp
|
|
|
498
|
Nawierzchnia bezpodsypkowa
|
|
|
499
|
Nawierzchnia kolejowa
|
|
|
500
|
Nawierzchnia na moście stalowym bez podsypki
|
|
|
501
|
Nawrotnik
|
|
|
502
|
Niedomiar przechyłki
|
|
|
503
|
Nierówności toru
|
|
|
504
|
Nierówności w rozjazdach
|
|
|
505
|
Niezawodność urządzeń SRK
|
|
|
506
|
Niezawodność zasilania trakcji elektrycznej w energię
|
|
|
507
|
Niweleta
|
|
|
508
|
Notyfikacja
|
|
|
509
|
Nowe podejście
|
|
|
510
|
Numer inwentarzowy pojazdu kolejowego
|
|
|
511
|
Numer pociągu
|
|
|
512
|
Obciążalność sieci trakcyjnej
|
|
|
513
|
Obieg składu, lokomotywy
|
|
|
514
|
Obiekty inżynieryjne
|
|
|
515
|
Obręcz koła
|
|
|
516
|
Obrotnica
|
|
|
517
|
Obrót składu, lokomotywy
|
|
|
518
|
Obrzeże koła
|
|
|
519
|
Obsługa ładunkowa
|
|
|
520
|
Obsługiwanie techniczne urządzenia SRK
|
|
|
521
|
Obszar wpływu
|
|
|
522
|
Obwody blokady stacyjnej w strukturach przebiegowych
|
|
|
523
|
Obwody elektryczne pojazdu trakcyjnego
|
|
|
524
|
Obwody kontroli niezajętości torów i zwrotnic
|
|
|
525
|
Obwody nastawcze zwrotnicy
|
|
|
526
|
Obwody przekaźnikowe
|
|
|
527
|
Obwody przekaźnikowe w strukturze przebiegowej
|
|
|
528
|
Obwody przekaźnikowe w urządzeniach zblokowanych
|
|
|
529
|
Obwód przekaźnika sygnałowego w strukturze przebiegowej
|
|
|
530
|
Obwód przekaźnika utwierdzającego w strukturze przebiegowej
|
|
|
531
|
Obwód świateł sygnałowych
|
|
|
532
|
Ocena zgodności we składnika interoperacyjności
|
|
|
533
|
Oceny stanu toru
|
|
|
534
|
Ochrona podnapięciowa
|
|
|
535
|
Ochrona przeciwporażeniowa
|
|
|
536
|
Ochrona przeciwporażeniowa w systemie trakcji elektrycznej
|
|
|
537
|
Ochrona przeciwprzepięciowa
|
|
|
538
|
Ochrona ziemnozwarciowa
|
|
|
539
|
Oczyszczarka podsypki
|
|
|
540
|
Odbierak prądu
|
|
|
541
|
Odbijaki
|
|
|
542
|
Odbiory nietrakcyjne
|
|
|
543
|
Odbojnice
|
|
|
544
|
Odciąg ukośnika
|
|
|
545
|
Odcinek dyspozytorski
|
|
|
546
|
Odcinek izolowany
|
|
|
547
|
Odcinek naprężenia
|
|
|
548
|
Odcinek sterowania
|
|
|
549
|
Odcinki oddychające
|
|
|
550
|
Odcinki przejściowe
|
|
|
551
|
Oddziaływanie podstacji trakcyjnej na zasilający system elektroenergetyczny
|
|
|
552
|
Odgromnik rożkowy
|
|
|
553
|
Odkład
|
|
|
554
|
Odłącznik
|
|
|
555
|
Odprzęg
|
|
|
556
|
Odstęp
|
|
|
557
|
Odsuw sieci jezdnej
|
|
|
558
|
Odśnieżacz
|
|
|
559
|
Odśnieżanie
|
|
|
560
|
Odśnieżarka
|
|
|
561
|
Odwodnienia
|
|
|
562
|
Oględziny
|
|
|
563
|
Ograniczenie doraźne
|
|
|
564
|
Ograniczenie stałe
|
|
|
565
|
Ogranicznik (zwiernik) niskiego napięcia
|
|
|
566
|
Ogranicznik przepięć
|
|
|
567
|
Ogrzewanie zwrotnic
|
|
|
568
|
Okręg nastawczy
|
|
|
569
|
Okręg sterowania
|
|
|
570
|
Okręg toczny koła
|
|
|
571
|
One stop shop
|
|
|
572
|
Oparcie nadwozia na wózkach
|
|
|
573
|
Operator intermodalny
|
|
|
574
|
Operator systemu SRK
|
|
|
575
|
Opłata za dostęp do infrastruktury
|
|
|
576
|
Opornica
|
|
|
577
|
Opornik hamowania
|
|
|
578
|
Opory ruchu
|
|
|
579
|
Opór w łuku
|
|
|
580
|
Opórka przeciwpełzna
|
|
|
581
|
Opórka przeciwpełzna iglicy
|
|
|
582
|
Opórki iglicowe
|
|
|
583
|
Opóźnienia pociągów
|
|
|
584
|
Oprawa oświetleniowa
|
|
|
585
|
Oprawa oświetleniowa typu kolejowego
|
|
|
586
|
Oprawa wandaloodporna
|
|
|
587
|
Organizacja przewozów pasażerskich
|
|
|
588
|
Organizacja współpracy kolei osjd
|
|
|
589
|
Organizacje reprezentatywne
|
|
|
590
|
Organizacje użytkowników końcowych
|
|
|
591
|
Organizator publicznego transportu zbiorowego
|
|
|
592
|
Organy państw członkowskich
|
|
|
593
|
Osada iglic
|
|
|
594
|
Osłona harmonijkowa
|
|
|
595
|
Osoby o ograniczonej sprawności ruchowej
|
|
|
596
|
Osprzęt sieciowy
|
|
|
597
|
Ostoja
|
|
|
598
|
Osuwisko
|
|
|
599
|
Oś symetrii rozkładu jazdy
|
|
|
600
|
Oś zestawu kołowego
|
|
|
601
|
Oświetleniowa konstrukcja wsporcza
|
|
|
602
|
Oznakowania na skrzyżowaniach
|
|
|
603
|
Pale CFA
|
|
|
604
|
Paleta
|
|
|
605
|
Palowanie
|
|
|
606
|
Parametry elektryczne obwodu torowego
|
|
|
607
|
Parametry elektrycznych napędów zwrotnicowych
|
|
|
608
|
Partnerzy społeczni
|
|
|
609
|
Pasażerski transport publiczny
|
|
|
610
|
Pasmo drogowe
|
|
|
611
|
Pasmo manipulacyjne
|
|
|
612
|
Pasmo składowania
|
|
|
613
|
Pasmo torowe
|
|
|
614
|
Pełzanie szyn
|
|
|
615
|
Peron
|
|
|
616
|
Peron boczny
|
|
|
617
|
Peron wyspowy
|
|
|
618
|
Pędnia drutowa elastyczna
|
|
|
619
|
Pędniowy napęd ryglowy
|
|
|
620
|
Pędniowy napęd sygnałowy
|
|
|
621
|
Pędniowy napęd wykolejnicowy
|
|
|
622
|
Pędniowy napęd zwrotnicowy z kontrolą iglic
|
|
|
623
|
Pędniowy napęd zwrotnicowy zwykły
|
|
|
624
|
Pęknięcia i miejscowe zagłębienia powierzchni tocznej
|
|
|
625
|
Piasecznica
|
|
|
626
|
Pierścień sprężysty
|
|
|
627
|
Piktogram
|
|
|
628
|
Plan izolacji torów
|
|
|
629
|
Plan schematyczny urządzeń SRK
|
|
|
630
|
Plan schematyczny urządzeń SRK i tablica zależności dla urządzeń pędniowych
|
|
|
631
|
Plan transportowy
|
|
|
632
|
Pług odśnieżny lemieszowy
|
|
|
633
|
Pług odśnieżny wirnikowy
|
|
|
634
|
Pochylenie rampy przechyłkowej
|
|
|
635
|
Pochylenie toru
|
|
|
636
|
Pociąg
|
|
|
637
|
Pociąg do napraw podtorza
|
|
|
638
|
Pociąg do odchwaszczania
|
|
|
639
|
Pociąg do odśnieżania
|
|
|
640
|
Pociąg do szlifowania szyn
|
|
|
641
|
Pociąg do wymiany nawierzchni
|
|
|
642
|
Pociąg międzynarodowy
|
|
|
643
|
Pociąg niestały
|
|
|
644
|
Pociąg osobowo-towarowy
|
|
|
645
|
Pociąg pasażerski
|
|
|
646
|
Pociąg podsypkowy
|
|
|
647
|
Pociąg pomiarowy
|
|
|
648
|
Pociąg ratunkowy
|
|
|
649
|
Pociąg sieciowy
|
|
|
650
|
Pociąg służbowy
|
|
|
651
|
Pociąg stały
|
|
|
652
|
Pociąg towarowy
|
|
|
653
|
Pociąg zespołowy
|
|
|
654
|
Podbijarka
|
|
|
655
|
Podkładka
|
|
|
656
|
Podkładka podpodkładowa
|
|
|
657
|
Podkładka żebrowa
|
|
|
658
|
Podkłady
|
|
|
659
|
Podkłady betonowe
|
|
|
660
|
Podkłady bliźniacze
|
|
|
661
|
Podkłady drewniane
|
|
|
662
|
Podkłady kompozytowe
|
|
|
663
|
Podkłady stalowe
|
|
|
664
|
Podłoże gruntowe
|
|
|
665
|
Podłużnica
|
|
|
666
|
Podmiot odpowiedzialny za utrzymanie
|
|
|
667
|
Podnośnik kutruffa
|
|
|
668
|
Podrozjazdnice
|
|
|
669
|
Podstacja trakcyjna
|
|
|
670
|
Podstacja trakcyjna o częstotliwości sieciowej
|
|
|
671
|
Podstacja trakcyjna prądu przemiennego o częstotliwości systemowej
|
|
|
672
|
Podstacja trakcyjna prądu stałego
|
|
|
673
|
Podstacja trakcyjna systemu prądu przemiennego
|
|
|
674
|
Podstacja trakcyjna systemu prądu przemiennego obniżonej częstotliwości
|
|
|
675
|
Podstawa blokowa
|
|
|
676
|
Podstawowy typ elektrycznego obwodu torowego
|
|
|
677
|
Podsypka
|
|
|
678
|
Podsystem aplikacje telematyczne
|
|
|
679
|
Podsystem energia
|
|
|
680
|
Podsystem infrastruktura
|
|
|
681
|
Podsystem ruch kolejowy
|
|
|
682
|
Podsystem sterowanie
|
|
|
683
|
Podsystem tabor
|
|
|
684
|
Podsystem utrzymanie
|
|
|
685
|
Podsystemy eksploatacyjne
|
|
|
686
|
Podsystemy strukturalne
|
|
|
687
|
Podtorze
|
|
|
688
|
Podwójne połączenie torów
|
|
|
689
|
Podział zadań przewozowych
|
|
|
690
|
Pojazd kolejowy
|
|
|
691
|
Pojazd napędny
|
|
|
692
|
Pojazd ostojnicowy
|
|
|
693
|
Pojazd szynowo-drogowy
|
|
|
694
|
Pojazd szynowy
|
|
|
695
|
Pojazd szynowy hybrydowy
|
|
|
696
|
Pojazd trakcyjny
|
|
|
697
|
Pojazd trakcyjny sieciowy
|
|
|
698
|
Pojazd wózkowy
|
|
|
699
|
Pojazdy trakcji elektrycznej wielosystemowe
|
|
|
700
|
Pojedyncze połączenie torów
|
|
|
701
|
Pojemność inwentarzowa wagonu
|
|
|
702
|
Pokrycie ochronne torowiska
|
|
|
703
|
Pole zasilacza
|
|
|
704
|
Połączenia sezonowe
|
|
|
705
|
Połączenie międzyzestawowe
|
|
|
706
|
Połączenie trapezowe
|
|
|
707
|
Poprzeczne pochylenie szyn
|
|
|
708
|
Poprzecznica
|
|
|
709
|
Popychanie pociągu
|
|
|
710
|
Pospółka
|
|
|
711
|
Posterunek następczy
|
|
|
712
|
Posterunek odgałęźny
|
|
|
713
|
Posterunek odstępowy
|
|
|
714
|
Posterunek osłonny
|
|
|
715
|
Posterunek pomocniczy
|
|
|
716
|
Posterunek ruchu
|
|
|
717
|
Posterunek zapowiadawczy
|
|
|
718
|
Poszerzenie toru
|
|
|
719
|
Pośredni certyfikat weryfikacji we zgodności podsystemu
|
|
|
720
|
Potok pasażerski
|
|
|
721
|
Potrzeby własne
|
|
|
722
|
Powierzchnia toczna koła
|
|
|
723
|
Powłoka antygraffity
|
|
|
724
|
Poziom drgań mechanicznych
|
|
|
725
|
Poziom hałasu
|
|
|
726
|
Poziomy bezpieczeństwa w systemach SRK
|
|
|
727
|
Poziomy utrzymania
|
|
|
728
|
Pozycjonowanie maszyn torowych
|
|
|
729
|
Półzwrotnica
|
|
|
730
|
Praca eksploatacyjna
|
|
|
731
|
Praca manewrowa
|
|
|
732
|
Praca przewozowa
|
|
|
733
|
Prąd roboczy
|
|
|
734
|
Prąd zwarciowy
|
|
|
735
|
Prądnica główna
|
|
|
736
|
Prądnica ogrzewcza
|
|
|
737
|
Prądnica pomocnicza
|
|
|
738
|
Prądy błądzące
|
|
|
739
|
Preferencje podróżnych
|
|
|
740
|
Prędkość drogowa
|
|
|
741
|
Prędkość eksploatacyjna
|
|
|
742
|
Prędkość maksymalna
|
|
|
743
|
Prędkość pociągu
|
|
|
744
|
Procent masy hamującej
|
|
|
745
|
Proces eksploatacji
|
|
|
746
|
Proces technologiczny
|
|
|
747
|
Profilarka
|
|
|
748
|
Profilograf szynowy
|
|
|
749
|
Profilowanie sieci
|
|
|
750
|
Projektowanie drogi kolejowej
|
|
|
751
|
Projektowanie i konstruowanie urządzeń SRK i KR
|
|
|
752
|
Projektowanie na trwałość
|
|
|
753
|
Projektowanie systemu kierowania i sterowania ruchem
|
|
|
754
|
Prom kolejowy
|
|
|
755
|
Promień okręgu tocznego
|
|
|
756
|
Prostownik
|
|
|
757
|
Prostownik niesterowany
|
|
|
758
|
Prostownik p-pulsowy
|
|
|
759
|
Prowadzenie ruchu manewrów
|
|
|
760
|
Prowadzenie ruchu pociągów
|
|
|
761
|
Prowadzenie zestawów kołowych
|
|
|
762
|
Próba hamulców
|
|
|
763
|
Próba linii
|
|
|
764
|
Prywatny przewoźnik kolejowy
|
|
|
765
|
Przebieg międzynaprawczy
|
|
|
766
|
Przebieg międzyprzeglądowy
|
|
|
767
|
Przebieg w sterowaniu ruchem
|
|
|
768
|
Przebiegi sprzeczne
|
|
|
769
|
Przebiegi sprzeczne wykluczane specjalnie
|
|
|
770
|
Przebiegowe miejsce końca pociągu
|
|
|
771
|
Przechylne nadwozie
|
|
|
772
|
Przechyłka
|
|
|
773
|
Przechyłka zrównoważona
|
|
|
774
|
Przeciwwtórność stacyjna i liniowa
|
|
|
775
|
Przedział elektryczny
|
|
|
776
|
Przedział maszynowy
|
|
|
777
|
Przedział pasażerski
|
|
|
778
|
Przedział wc
|
|
|
779
|
Przejazd
|
|
|
780
|
Przejazd z sygnalizacją samoczynną
|
|
|
781
|
Przejście dla pieszych
|
|
|
782
|
Przejście międzytunelowe
|
|
|
783
|
Przejście międzywagonowe
|
|
|
784
|
Przekaźnik do obwodu ze światłem migającym
|
|
|
785
|
Przekaźnik elektroniczny
|
|
|
786
|
Przekaźnik kontaktronowy
|
|
|
787
|
Przekaźnik miniaturowy
|
|
|
788
|
Przekaźnik regulacji przyspieszenia
|
|
|
789
|
Przekaźnik samoczynnego rozruchu
|
|
|
790
|
Przekaźnik spolaryzowany blokady półsamoczynnej
|
|
|
791
|
Przekaźnik stykowy
|
|
|
792
|
Przekaźnik wtykowy
|
|
|
793
|
Przekaźnik wtykowy małogabarytowy
|
|
|
794
|
Przekaźnik zaciskowy np. jrb
|
|
|
795
|
Przekaźnik zaciskowy zamknięty w obudowie
|
|
|
796
|
Przekaźniki
|
|
|
797
|
Przekaźniki – klasyfikacja niezawodnościowa
|
|
|
798
|
Przekaźniki indukcyjne
|
|
|
799
|
Przekaźnikowe stacyjne urządzenia SRK
|
|
|
800
|
Przekaźnikownia
|
|
|
801
|
Przekaźnikowy blok sygnałowy
|
|
|
802
|
Przekaźnikowy blok zwrotnicowy
|
|
|
803
|
Przekładka
|
|
|
804
|
Przekładnia trakcyjna
|
|
|
805
|
Przekop
|
|
|
806
|
Przekształtnik 4Qs
|
|
|
807
|
Przełożenie przekładni trakcyjnej
|
|
|
808
|
Przepisy o wzajemnym użytkowaniu wagonów pasażerskich w komunikacji międzynarodowej ric
|
|
|
809
|
Przepisy o wzajemnym użytkowaniu wagonów towarowych w komunikacji międzynarodowej RIV
|
|
|
810
|
Przepisy ujednolicone o umowie międzynarodowego przewozu osób kolejami (CIV)
|
|
|
811
|
Przepisy ujednolicone o umowie międzynarodowego przewozu towarów kolejami (cim)
|
|
|
812
|
Przepust
|
|
|
813
|
Przerwa dylatacyjna
|
|
|
814
|
Przestrzeń pasażerska
|
|
|
815
|
Przesuwnica wagonowa
|
|
|
816
|
Przetwornica statyczna
|
|
|
817
|
Przetwornica wirująca
|
|
|
818
|
Przetwornik pogodowy
|
|
|
819
|
Przewozy kontenerowe
|
|
|
820
|
Przewoźnik kolejowy
|
|
|
821
|
Przewód jezdny
|
|
|
822
|
Przewód powrotny
|
|
|
823
|
Przewód wzmacniający
|
|
|
824
|
Przęsło
|
|
|
825
|
Przęsło mostu
|
|
|
826
|
Przęsło naprężenia
|
|
|
827
|
Przęsło naprężenia izolowane
|
|
|
828
|
Przęsło ochronne
|
|
|
829
|
Przycisk antynapadowy
|
|
|
830
|
Przyczółek
|
|
|
831
|
Przyrost przyspieszenia
|
|
|
832
|
Przyrząd wyrównawczy
|
|
|
833
|
Przyspieszenie pionowe
|
|
|
834
|
Przyspieszenie poziome
|
|
|
835
|
Przyspieszenie rozruchu
|
|
|
836
|
Przystanek osobowy
|
|
|
837
|
Przytwierdzenia szyn
|
|
|
838
|
Przytwierdzenie bezpośrednie
|
|
|
839
|
Przytwierdzenie pośrednie
|
|
|
840
|
Przytwierdzenie sprężyste
|
|
|
841
|
Publiczny transport zbiorowy
|
|
|
842
|
Pudło
|
|
|
843
|
Pulpit elektroniczny dla urządzeń SRK
|
|
|
844
|
Pulpit kostkowy dla stacyjnych urządzeń nastawczych
|
|
|
845
|
Pulpit sterowania
|
|
|
846
|
Punkt ekspedycyjny
|
|
|
847
|
Punkt eksploatacyjny
|
|
|
848
|
Punkt ładunkowy
|
|
|
849
|
Punkt matematyczny
|
|
|
850
|
Punkt zdawczo-odbiorczy
|
|
|
851
|
Rada do spraw transportu kolejowego wspólnoty niepodległych państw
|
|
|
852
|
Radio 150 MHz
|
|
|
853
|
Radiołączność
|
|
|
854
|
Radiostop
|
|
|
855
|
Radiotelefon
|
|
|
856
|
Radiotelefoniczne sieci liniowe
|
|
|
857
|
Radiotelefoniczne sieci stacyjne
|
|
|
858
|
Rama wózka
|
|
|
859
|
Ramię odciągowe
|
|
|
860
|
Rampa
|
|
|
861
|
Rampa przechyłkowa
|
|
|
862
|
Regionalizacja przewozów pasażerskich
|
|
|
863
|
Regionalne centrum sterowania
|
|
|
864
|
Regulacja naprężeń
|
|
|
865
|
Regulamin techniczny stacji
|
|
|
866
|
Regulator woodwarda
|
|
|
867
|
Rekompensata z tytułu świadczenia usług publicznych
|
|
|
868
|
Rekordy prędkości
|
|
|
869
|
Rekuperacja energii
|
|
|
870
|
Relacja pociągu
|
|
|
871
|
Reper
|
|
|
872
|
Reprofilacja szyn
|
|
|
873
|
Rewident taboru
|
|
|
874
|
Rezerwacja miejsc
|
|
|
875
|
Ręczne nastawianie zwrotnic
|
|
|
876
|
Ręczny napęd odłącznikowy
|
|
|
877
|
RID
|
|
|
878
|
Rodzaje sterowania urządzeniami SRK
|
|
|
879
|
Rozdzielnia
|
|
|
880
|
Rozdzielnia nn
|
|
|
881
|
Rozdzielnia potrzeb własnych
|
|
|
882
|
Rozdzielnia prądu stałego
|
|
|
883
|
Rozdzielnia prądu stałego niskiego napięcia
|
|
|
884
|
Rozdzielnia średniego napięcia
|
|
|
885
|
Rozdzielnia wysokiego napięcia
|
|
|
886
|
Rozdzielnica
|
|
|
887
|
Rozjazd
|
|
|
888
|
Rozjazd krzyżowy podwójny
|
|
|
889
|
Rozjazd krzyżowy pojedynczy
|
|
|
890
|
Rozjazd sieciowy
|
|
|
891
|
Rozjazd zwyczajny
|
|
|
892
|
Rozjazdy krzyżowe z iglicami na zewnątrz czworoboku rozjazdu
|
|
|
893
|
Rozjazdy łukowe
|
|
|
894
|
Rozjazdy podwójne
|
|
|
895
|
Rozkaz szczególny
|
|
|
896
|
Rozkład jazdy pociągów
|
|
|
897
|
Rozłącznik
|
|
|
898
|
Rozporządzenie dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym
|
|
|
899
|
Rozporządzenie w sprawie europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy
|
|
|
900
|
Rozprucie zwrotnicy
|
|
|
901
|
Rozruch oporowy
|
|
|
902
|
Rozrządzanie
|
|
|
903
|
Rozstaw kół
|
|
|
904
|
Rozstaw podkładów
|
|
|
905
|
Rozstaw torów
|
|
|
906
|
Rozwiązanie drogi przebiegu
|
|
|
907
|
Rów
|
|
|
908
|
Równanie ruchu pociągu
|
|
|
909
|
Różnica wysokości toków szynowych
|
|
|
910
|
Ruchliwość
|
|
|
911
|
Ruchoma droga (RO-LA)
|
|
|
912
|
Ruszt torowy
|
|
|
913
|
Ryglowanie zwrotnicy
|
|
|
914
|
Rynek kolejowy
|
|
|
915
|
Rynek przewozowy
|
|
|
916
|
Rysy na szynach
|
|
|
917
|
Rytmizacja przewozów
|
|
|
918
|
Ryzyko indywidualne
|
|
|
919
|
Ryzyko społeczne
|
|
|
920
|
Samoczynne hamowanie pociągu
|
|
|
921
|
Samoczynny przełącznik skrzyni biegów
|
|
|
922
|
Samoczynny wyłącznik sprzęgła głównego
|
|
|
923
|
Scentralizowano-zdecentralizowany system radiołączności pociągowej w standardzie UIC 751¬3 (450 mhz)
|
|
|
924
|
Sciskacze
|
|
|
925
|
Sekcja elektryczna sieci jezdnej
|
|
|
926
|
Sekcjonowanie lpn
|
|
|
927
|
Sekcjonowanie rozdzielni
|
|
|
928
|
Sekcjonowanie sieci jezdnej
|
|
|
929
|
Sekcjonowanie sieci podłużne
|
|
|
930
|
Sekcjonowanie sieci poprzeczne
|
|
|
931
|
Sekcjonowanie sieci trakcyjnej
|
|
|
932
|
Semafor
|
|
|
933
|
Semafory odstępowe
|
|
|
934
|
Sieci łączności telefonicznej ruchowej
|
|
|
935
|
Sieć drogowa i utrzymania
|
|
|
936
|
Sieć dwuprzewodowa
|
|
|
937
|
Sieć dyspozytora zasilania elektroenergetycznego
|
|
|
938
|
Sieć jednoprzewodowa
|
|
|
939
|
Sieć jezdna
|
|
|
940
|
Sieć kablowa i osprzęt kablowy
|
|
|
941
|
Sieć kolei linowych i sieć pociągowa kolei dojazdowych
|
|
|
942
|
Sieć kolejowa w polsce
|
|
|
943
|
Sieć łańcuchowa
|
|
|
944
|
Sieć łączności telefonicznej ogólnoeksploatacyjnej
|
|
|
945
|
Sieć manewrowa
|
|
|
946
|
Sieć nieskompensowana
|
|
|
947
|
Sieć nieuelastyczniona
|
|
|
948
|
Sieć odprawiaczy
|
|
|
949
|
Sieć płaska
|
|
|
950
|
Sieć pociągowa
|
|
|
951
|
Sieć powrotna systemu trakcji prądu przemiennego
|
|
|
952
|
Sieć półskompensowana
|
|
|
953
|
Sieć ratunkowa
|
|
|
954
|
Sieć skompensowana
|
|
|
955
|
Sieć stacyjna
|
|
|
956
|
Sieć straży ochrony kolei
|
|
|
957
|
Sieć szlakowa
|
|
|
958
|
Sieć sztywna
|
|
|
959
|
Sieć TEN-T
|
|
|
960
|
Sieć trakcyjna
|
|
|
961
|
Sieć trakcyjna powrotna
|
|
|
962
|
Sieć trakcyjna powrotna systemu trakcji prądu przemiennego
|
|
|
963
|
Sieć trakcyjna powrotna w systemie trakcji elektrycznej prądu stałego
|
|
|
964
|
Sieć uelastyczniona
|
|
|
965
|
Sieć zakładowa
|
|
|
966
|
Sieć zbiorowa
|
|
|
967
|
Sieć zbiorowa liniowa
|
|
|
968
|
Silnik trakcyjny
|
|
|
969
|
Silnikowy napęd odłącznikowy
|
|
|
970
|
Siła pociągowa
|
|
|
971
|
Siła pociągowa przy prędkości maksymalnej
|
|
|
972
|
Siła poprzeczna na styku koła z szyną
|
|
|
973
|
Simpleks
|
|
|
974
|
Siodełko kierownicy
|
|
|
975
|
Siodełko ślizgowe
|
|
|
976
|
Skazy podsypkowe
|
|
|
977
|
Skład do ruchu zmiennokierunkowego
|
|
|
978
|
Skład konwencjonalny
|
|
|
979
|
Skład pociągu
|
|
|
980
|
Skład wagonów
|
|
|
981
|
Składnik interoperacyjności
|
|
|
982
|
Skok iglicy
|
|
|
983
|
Skos rozjazdu
|
|
|
984
|
Skrajnia budowli
|
|
|
985
|
Skrajnia kinematyczna
|
|
|
986
|
Skrajnik
|
|
|
987
|
Skrócone pojedyncze połączenie torów
|
|
|
988
|
Skrzynia zależności
|
|
|
989
|
Skrzyżowania strzeżone przez obsługę
|
|
|
990
|
Skrzyżowania z ostrzeganiem automatycznym
|
|
|
991
|
Skrzyżowanie linii kolejowej z innymi rodzajami transportu
|
|
|
992
|
Skrzyżowanie toru
|
|
|
993
|
Sledzenie przesyłek
|
|
|
994
|
Slizgi boczne
|
|
|
995
|
Słup kotwowy
|
|
|
996
|
Słup krzyżowy
|
|
|
997
|
Słup przelotowy
|
|
|
998
|
Smarowanie obrzeża kół
|
|
|
999
|
Smarownica
|
|
|
1000
|
Spawanie termitowe
|
|
|
1001
|
Specjalne urządzenia SRK
|
|
|
1002
|
Spedytor kolejowy
|
|
|
1003
|
Splot torów
|
|
|
1004
|
Spływ
|
|
|
1005
|
Spokojność jazdy
|
|
|
1006
|
Spona iglicowa
|
|
|
1007
|
Sprzęg
|
|
|
1008
|
Sprzęg międzywózkowy
|
|
|
1009
|
Sprzęg śrubowy
|
|
|
1010
|
Sprzęg wielokrotny
|
|
|
1011
|
Sprzężenie zamknięć nastawczych
|
|
|
1012
|
Srednia odległość przejazdu
|
|
|
1013
|
Srednica koła
|
|
|
1014
|
Srednica koła nowego
|
|
|
1015
|
Srednica koła zużytego
|
|
|
1016
|
Srodek transportu
|
|
|
1017
|
Sruby łubkowe
|
|
|
1018
|
Stacja
|
|
|
1019
|
Stacja macierzysta
|
|
|
1020
|
Stacja przekształtnikowa
|
|
|
1021
|
Stacja rozrządowa
|
|
|
1022
|
Stacja transformatorowa
|
|
|
1023
|
Stacja transformatorowa budynkowa
|
|
|
1024
|
Stacja transformatorowa kontenerowa
|
|
|
1025
|
Stacja transformatorowa słupowa
|
|
|
1026
|
Stacja węzłowa
|
|
|
1027
|
Stacyjne urządzenia suwakowe
|
|
|
1028
|
Stacyjny odstęp czasu
|
|
|
1029
|
Stacyjny punkt ładunkowy
|
|
|
1030
|
Stan techniczny urządzenia SRK
|
|
|
1031
|
Standardy konstrukcyjne nawierzchni
|
|
|
1032
|
Stanowisko operatora urządzeń SRK
|
|
|
1033
|
Stare podejście
|
|
|
1034
|
Starotorze
|
|
|
1035
|
Starzenie elementów urządzeń SRK
|
|
|
1036
|
Sterowanie lokalne
|
|
|
1037
|
Sterowanie ruchem kolejowym
|
|
|
1038
|
Sterowanie ruchem na liniach o małym natężeniu ruchu
|
|
|
1039
|
Sterowanie ruchem pojazdów metra
|
|
|
1040
|
Sterowanie zdalne w systemach zasilania trakcji elektrycznej
|
|
|
1041
|
Stojąca skrzynia zależności
|
|
|
1042
|
Stopień zagęszczenia
|
|
|
1043
|
Stożkowatość kół zestawu kołowego
|
|
|
1044
|
Strefa oddziaływania trakcji elektrycznej
|
|
|
1045
|
Strefa przejściowa
|
|
|
1046
|
Strefa zgniotu
|
|
|
1047
|
Struktura cyklu przeglądów i napraw
|
|
|
1048
|
Studium wykonalności
|
|
|
1049
|
SUW 2000
|
|
|
1050
|
Suwmiarka kolejowa
|
|
|
1051
|
Suwnice bramowe
|
|
|
1052
|
Swiadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego
|
|
|
1053
|
Swiadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego
|
|
|
1054
|
Swiatła sygnałowe
|
|
|
1055
|
Swiatło mostu
|
|
|
1056
|
Sygnalizacja dla manewrów
|
|
|
1057
|
Sygnalizacja kabinowa
|
|
|
1058
|
Sygnalizacja kolejowa
|
|
|
1059
|
Sygnalizator powtarzający
|
|
|
1060
|
Sygnał
|
|
|
1061
|
Sygnał zastępczy
|
|
|
1062
|
Sygnały czoła pociągu
|
|
|
1063
|
Sygnały końca pociągu
|
|
|
1064
|
Sygnały na pociągu
|
|
|
1065
|
Symetryczny rozkład jazdy
|
|
|
1066
|
Synchronizacja faz
|
|
|
1067
|
System acts
|
|
|
1068
|
System als
|
|
|
1069
|
System ars
|
|
|
1070
|
System automatycznej zmiany rozstawu kół
|
|
|
1071
|
System bimodalny
|
|
|
1072
|
System cyfrowej łączności radiowej GSM-R
|
|
|
1073
|
System eksploatacji urządzeń SRK
|
|
|
1074
|
System informacji rozgłoszeniowej
|
|
|
1075
|
System informacji wewnętrznej
|
|
|
1076
|
System informacji zewnętrznej
|
|
|
1077
|
System informacyjny obsługi transportu kolejowego
|
|
|
1078
|
System kolejowo-tramwajowy
|
|
|
1079
|
System kontenerowy
|
|
|
1080
|
System liczenia pasażerów
|
|
|
1081
|
System naczep transportu intermodalnego
|
|
|
1082
|
System nadwozi wymiennych
|
|
|
1083
|
System przywołania obsługi pociągu przez pasażera
|
|
|
1084
|
System rezerwacji miejsc
|
|
|
1085
|
System rss
|
|
|
1086
|
System sterowania ruchem kolejowym SRK
|
|
|
1087
|
System uszynienia grupowego
|
|
|
1088
|
System utrzymania pojazdów kolejowych
|
|
|
1089
|
System zasilania odbiorów nietrakcyjnych
|
|
|
1090
|
System zasilania trakcj elektrycznej prądu przemiennego o częstotliwości systemowej 50/60 Hz
|
|
|
1091
|
System zasilania trakcji elektrycznej
|
|
|
1092
|
System zasilania trakcji elektrycznej prądu przemiennego – wariant z autotransformatorami
|
|
|
1093
|
System zasilania trakcji elektrycznej prądu przemiennego obniżonej częstotliwości
|
|
|
1094
|
System zasilania trakcji elektrycznej prądu stałego
|
|
|
1095
|
Systemowa organizacja przewozów pasażerskich
|
|
|
1096
|
Systemy apm
|
|
|
1097
|
Systemy automatycznego nadzoru pociągów
|
|
|
1098
|
Systemy automatycznego ostrzegania
|
|
|
1099
|
Systemy automatycznego prowadzenia pociągu
|
|
|
1100
|
Systemy automatycznego sterowania pociągiem
|
|
|
1101
|
Systemy automatycznej kontroli pociągu
|
|
|
1102
|
Systemy hamulca w układach hamulcowych
|
|
|
1103
|
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – aplikacje telematyczne
|
|
|
1104
|
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – główne wyzwania
|
|
|
1105
|
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – informatyka w sterowaniu ruchem kolejowym
|
|
|
1106
|
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – rozkłady jazdy
|
|
|
1107
|
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – systemy klasy ERP
|
|
|
1108
|
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – zarządzanie operacyjne
|
|
|
1109
|
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – zarządzanie projektami inwestycyjnymi
|
|
|
1110
|
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – zarządzanie zasobami
|
|
|
1111
|
Systemy klasy A
|
|
|
1112
|
Systemy klasy B
|
|
|
1113
|
Systemy monitoringu wizyjnego
|
|
|
1114
|
Systemy rozgłoszeniowe
|
|
|
1115
|
Systemy rozruchu
|
|
|
1116
|
Systemy sterowania pojazdem szynowym
|
|
|
1117
|
Systemy sygnalizacji alarmowej
|
|
|
1118
|
Systemy sygnalizacyjne
|
|
|
1119
|
Systemy sygnalizacyjne informacyjne
|
|
|
1120
|
Systemy wspomagania decyzji w drogach kolejowych
|
|
|
1121
|
Systemy zarządzania bezpieczeństwem
|
|
|
1122
|
Szafa niskiego napięcia
|
|
|
1123
|
Szafa wysokiego napięcia
|
|
|
1124
|
Szerokość toru
|
|
|
1125
|
Szlak
|
|
|
1126
|
Szyna
|
|
|
1127
|
Szyna kolankowa
|
|
|
1128
|
Szyna prądowa
|
|
|
1129
|
Szyna przejściowa
|
|
|
1130
|
Szyna rowkowa
|
|
|
1131
|
Szyna uszkodzona
|
|
|
1132
|
Szyna złamana
|
|
|
1133
|
Szyny bezotworowe
|
|
|
1134
|
Szyny łączące
|
|
|
1135
|
Szyny skrzydłowe
|
|
|
1136
|
Szyny w otulinie
|
|
|
1137
|
Tablica zależności urządzeń SRK
|
|
|
1138
|
Tabor bimodalny
|
|
|
1139
|
Tabor bimodalny z adapterem na wózku
|
|
|
1140
|
Tabor do przewozów pasażerskich
|
|
|
1141
|
Tabor kolejowy
|
|
|
1142
|
Tarcza ostrzegawcza
|
|
|
1143
|
Taryfa kolejowa
|
|
|
1144
|
Techniczne specyfikacje interoperacyjności
|
|
|
1145
|
Techniczne specyfikacje interoperacyjności dla systemu SRK
|
|
|
1146
|
Telefoniczna łączność dla obwodów uzależnień wyłączników szybkich
|
|
|
1147
|
Telefoniczna łączność dla zdalnego sterowania obiektami trakcji
|
|
|
1148
|
Telefoniczna łączność dyspozytorska
|
|
|
1149
|
Telefoniczna łączność selektorowa
|
|
|
1150
|
Telefoniczna łączność selektorowa trakcyjna
|
|
|
1151
|
Telefoniczna łączność stacyjno-ruchowa
|
|
|
1152
|
Telefoniczna łączność wypadkowa trakcyjna
|
|
|
1153
|
Telefoniczna łączność zdalnego sterowania liniami LPN
|
|
|
1154
|
Telewizja przemysłowa na skrzyżowaniu
|
|
|
1155
|
Temperatura neutralna
|
|
|
1156
|
Tender
|
|
|
1157
|
Terminal kolejowo-drogowy
|
|
|
1158
|
Terminal kolejowy
|
|
|
1159
|
Terminal kontenerowy
|
|
|
1160
|
Terminal materiałów sypkich
|
|
|
1161
|
Terminal paliw gazowych
|
|
|
1162
|
Terminal paliw płynnych
|
|
|
1163
|
Terminal przeładunkowy
|
|
|
1164
|
Terminal transportu intermodalnego
|
|
|
1165
|
Terminal transportu multimodalnego
|
|
|
1166
|
Termit
|
|
|
1167
|
Tester ciągłości kabli powrotnych
|
|
|
1168
|
Teu
|
|
|
1169
|
Tłumik drgań
|
|
|
1170
|
Tor bezstykowy
|
|
|
1171
|
Tor boczny
|
|
|
1172
|
Tor główny
|
|
|
1173
|
Tor klasyczny
|
|
|
1174
|
Tor kolejowy
|
|
|
1175
|
Tor na płytach
|
|
|
1176
|
Tor odgałęźny
|
|
|
1177
|
Tor zasadniczy
|
|
|
1178
|
Tor zwrotny
|
|
|
1179
|
Toromierz
|
|
|
1180
|
Toromierz elektroniczny
|
|
|
1181
|
Torowisko
|
|
|
1182
|
Torowy bierny nadajnik informacji
|
|
|
1183
|
Torowy czynny nadajnik informacji
|
|
|
1184
|
Transeuropejski system kolei dużych prędkości
|
|
|
1185
|
Transeuropejski system kolei konwencjonalnej
|
|
|
1186
|
Transformator izolacyjny
|
|
|
1187
|
Transformator potrzeb własnych
|
|
|
1188
|
Transformator prostownikowy
|
|
|
1189
|
Transformator separacyjny
|
|
|
1190
|
Transformatory podstacji systemu trakcji elektrycznej prądu przemiennego
|
|
|
1191
|
Transformatory specjalne symetryzujące
|
|
|
1192
|
Transmisja danych
|
|
|
1193
|
Transport intermodalny
|
|
|
1194
|
Transport kombinowany
|
|
|
1195
|
Transport multimodalny
|
|
|
1196
|
Transport wewnątrzzakładowy
|
|
|
1197
|
Trasa pociągu
|
|
|
1198
|
Trasowanie
|
|
|
1199
|
Trójkąt obrotowy
|
|
|
1200
|
Trwałość szyn
|
|
|
1201
|
Tunel
|
|
|
1202
|
Tunel pasażerski
|
|
|
1203
|
Tuzz
|
|
|
1204
|
Układ bujakowy
|
|
|
1205
|
Układ drogowy punktu ładunkowego
|
|
|
1206
|
Układ drzwi wejściowych
|
|
|
1207
|
Układ geometryczny toru
|
|
|
1208
|
Układ hamulcowy
|
|
|
1209
|
Układ napędu
|
|
|
1210
|
Układ ogrzewania
|
|
|
1211
|
Układ prędkości zadanej
|
|
|
1212
|
Układ przygotowania powietrza
|
|
|
1213
|
Układ regulacji prędkości sepex
|
|
|
1214
|
Układ torowy punktu ładunkowego
|
|
|
1215
|
Układ usprężynowania
|
|
|
1216
|
Układ usprężynowania i stopnia
|
|
|
1217
|
Układ usprężynowania ii stopnia
|
|
|
1218
|
Układ zestawów kół
|
|
|
1219
|
Ukop
|
|
|
1220
|
Ukośnik
|
|
|
1221
|
Ukres
|
|
|
1222
|
Ulga przejazdowa
|
|
|
1223
|
Umowa o głównych międzynarodowych liniach kolejowych agc i umowa o ważnych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących agtc
|
|
|
1224
|
Umowa przewozowa
|
|
|
1225
|
Urządzenia cięgłowo-zderzne
|
|
|
1226
|
Urządzenia czuwakowe
|
|
|
1227
|
Urządzenia na skrzyżowaniu z ostrzeganiem automatycznym
|
|
|
1228
|
Urządzenia nastawcze hamulca
|
|
|
1229
|
Urządzenia niskiego napięcia
|
|
|
1230
|
Urządzenia rozładunkowe
|
|
|
1231
|
Urządzenia SRK
|
|
|
1232
|
Urządzenia sygnalizacji wywoławczej
|
|
|
1233
|
Urządzenia średniego napięcia
|
|
|
1234
|
Urządzenia układu mechanicznego hamulca
|
|
|
1235
|
Urządzenia układu powietrznego hamulca
|
|
|
1236
|
Urządzenie cięgłowe
|
|
|
1237
|
Urządzenie do formowania jednostek ładunkowych
|
|
|
1238
|
Urządzenie ładunkowe
|
|
|
1239
|
Urządzenie naprężające
|
|
|
1240
|
Urządzenie przeciwpoślizgowe
|
|
|
1241
|
Urządzenie samoczynnego hamowania pociągu
|
|
|
1242
|
Urządzenie sterowania
|
|
|
1243
|
Ustawiacz
|
|
|
1244
|
Uszkodzenie katastroficzne urządzenia SRK
|
|
|
1245
|
Uszkodzenie systemu SRK
|
|
|
1246
|
Uszkodzenie urządzenia SRK
|
|
|
1247
|
Uszyniacz
|
|
|
1248
|
Uszynienie
|
|
|
1249
|
Uszynienie grupowe
|
|
|
1250
|
Uszynienie indywidualne
|
|
|
1251
|
Uszynienie otwarte
|
|
|
1252
|
Uszynienie zamknięte
|
|
|
1253
|
Utrzymanie mostów
|
|
|
1254
|
Utrzymanie nawierzchni kolejowej
|
|
|
1255
|
Utwierdzenie przebiegu
|
|
|
1256
|
Uzależnienia elementów przebiegu przy urządzeniach pędniowych
|
|
|
1257
|
Uziemienie
|
|
|
1258
|
Uziom
|
|
|
1259
|
Uzwojenia trakcyjne transformatora
|
|
|
1260
|
Wadliwość toru
|
|
|
1261
|
Wady kontaktowo-zmęczeniowe
|
|
|
1262
|
Waga wagonowa
|
|
|
1263
|
Wagon kolejowy
|
|
|
1264
|
Wagon pasażerski
|
|
|
1265
|
Wagon pomiarowy
|
|
|
1266
|
Wagon silnikowy
|
|
|
1267
|
Wagon specjalny
|
|
|
1268
|
Wagon towarowy
|
|
|
1269
|
Wahania napięcia
|
|
|
1270
|
Wał kułakowy
|
|
|
1271
|
Warstwa ochronna
|
|
|
1272
|
Weryfikacja we zgodności podsystemu
|
|
|
1273
|
Węzeł kolejowy
|
|
|
1274
|
Węzeł komunikacyjny
|
|
|
1275
|
Węzeł łożyskowy zestawu kołowego
|
|
|
1276
|
Wężykowanie
|
|
|
1277
|
Wiadukt
|
|
|
1278
|
Wiata
|
|
|
1279
|
Wichrowatość toru
|
|
|
1280
|
Widoczność sygnałów
|
|
|
1281
|
Wielkości kinematyczne
|
|
|
1282
|
Wielkość przewozów
|
|
|
1283
|
Wieniec koła
|
|
|
1284
|
Wieszak
|
|
|
1285
|
Wisząca skrzynia zależności
|
|
|
1286
|
Wkolejanie
|
|
|
1287
|
Wkręt
|
|
|
1288
|
Worki podsypkowe
|
|
|
1289
|
Wózek
|
|
|
1290
|
Wózek cztero- i więcej osiowy
|
|
|
1291
|
Wózek dwuosiowy
|
|
|
1292
|
Wózek jednoosiowy
|
|
|
1293
|
Wózek napędny
|
|
|
1294
|
Wózek pojazdu przegubowego, inaczej wózek jacobsa
|
|
|
1295
|
Wózek prowadzący
|
|
|
1296
|
Wózek toczny
|
|
|
1297
|
Wózek trzyosiowy
|
|
|
1298
|
Wózek z niezależnie obracającymi się kołami
|
|
|
1299
|
Wózek z radialnie ustawianymi zestawami kołowymi
|
|
|
1300
|
Wskazania semaforów kształtowych
|
|
|
1301
|
Wskazania semaforów świetlnych
|
|
|
1302
|
Wskaźnik mocy jednostkowej
|
|
|
1303
|
Wskaźnik zagęszczenia
|
|
|
1304
|
Wskaźniki sygnalizacyjne przy torach
|
|
|
1305
|
Wspólnota kolei europejskich
|
|
|
1306
|
Wspólnotowe organy ustawodawcze
|
|
|
1307
|
Współczynnik przyczepności
|
|
|
1308
|
Współczynnik sprężystości zawieszenia
|
|
|
1309
|
Wstawka prosta
|
|
|
1310
|
Wstawka szynowa
|
|
|
1311
|
Wyboczenie toru
|
|
|
1312
|
Wybuksowanie
|
|
|
1313
|
Wydzielone sieci łączności telefonicznej
|
|
|
1314
|
Wyjście awaryjne
|
|
|
1315
|
Wykaz wagonów w składzie pociągu
|
|
|
1316
|
Wykolejenie
|
|
|
1317
|
Wykolejnica
|
|
|
1318
|
Wykres ruchu
|
|
|
1319
|
Wyłącznik liniowy
|
|
|
1320
|
Wyłącznik mocy
|
|
|
1321
|
Wyłącznik szybki
|
|
|
1322
|
Wyłącznik szybki zapasowy
|
|
|
1323
|
Wymagania bezpiecznościowe i niezawodnościowe w urządzeniach SRK
|
|
|
1324
|
Wymagania dla urządzeń SRK
|
|
|
1325
|
Wymagania zasadnicze
|
|
|
1326
|
Wymiana ciągła nawierzchni
|
|
|
1327
|
Wymiana wtórna nawierzchni
|
|
|
1328
|
Wypadki i wydarzenia kolejowe
|
|
|
1329
|
Wyposażenie specjalne podwozia
|
|
|
1330
|
Wyposażenie zewnętrzne nadwozia
|
|
|
1331
|
Wysadziny toru
|
|
|
1332
|
Wysięgnik pomocniczy
|
|
|
1333
|
Wysięgnik przewodu uszyniającego
|
|
|
1334
|
Wysokość konstrukcyjna sieci jezdnej
|
|
|
1335
|
Wysokość podłogi nad główką szyny
|
|
|
1336
|
Wysokość zawieszenia sieci
|
|
|
1337
|
Wytrzymałość zwarciowa/zdolność wyłączania zwarć
|
|
|
1338
|
Wytyczanie toru
|
|
|
1339
|
Wywrotnica wagonowa
|
|
|
1340
|
Wyzwolenie/zadziałanie wyłącznika szybkiego
|
|
|
1341
|
Wzajemna akceptacja istniejącego taboru
|
|
|
1342
|
Wzbudnica
|
|
|
1343
|
Zabezpieczenie antykorozyjne
|
|
|
1344
|
Zabezpieczenie jednopoziomowych skrzyżowań kolei z drogami
|
|
|
1345
|
Zabezpieczenie przeciwporażeniowe
|
|
|
1346
|
Zabezpieczenie ruchu kolejowego
|
|
|
1347
|
Zabezpieczenie ziemnozwarciowe
|
|
|
1348
|
Zakrętarka uniwersalna
|
|
|
1349
|
Zależności blokady półsamoczynnej jednokierunkowej
|
|
|
1350
|
Zależności blokady półsamoczynnej zmiennokierunkowej
|
|
|
1351
|
Zależności w urządzeniach SRK
|
|
|
1352
|
Zamek zwrotnicowy ryglowy
|
|
|
1353
|
Zamek zwrotnicowy trzpieniowy
|
|
|
1354
|
Zamieć śnieżna
|
|
|
1355
|
Zamknięcia zwrotnicowe
|
|
|
1356
|
Zamknięcie elementu drogi przebiegu
|
|
|
1357
|
Zamknięcie nastawcze
|
|
|
1358
|
Zamknięcie przebiegu
|
|
|
1359
|
Zamknięcie toru
|
|
|
1360
|
Zaokrąglenie załomu profilu podłużnego
|
|
|
1361
|
Zapełnienie wagonu
|
|
|
1362
|
Zapowiadanie ruchu pociągów
|
|
|
1363
|
Zapowiadanie telefoniczne
|
|
|
1364
|
Zarys powierzchni tocznej koła
|
|
|
1365
|
Zarządca infrastruktury
|
|
|
1366
|
Zasada bezpieczeństwa systemów przekaźnikowych
|
|
|
1367
|
Zasilacz
|
|
|
1368
|
Zasilacz dodatkowy
|
|
|
1369
|
Zasilanie rezerwowe
|
|
|
1370
|
Zasilanie sieci trakcyjnej
|
|
|
1371
|
Zasilanie urządzeń przekaźnikowych
|
|
|
1372
|
Zasłony odśnieżne
|
|
|
1373
|
Zasobnik energii elektrycznej
|
|
|
1374
|
Zasypka
|
|
|
1375
|
Zawieja
|
|
|
1376
|
Zawieszenie mostowe
|
|
|
1377
|
Zawieszenie poprzeczne
|
|
|
1378
|
Zawieszenie silnika
|
|
|
1379
|
Zawieszenie typu y
|
|
|
1380
|
Zawory spustowe
|
|
|
1381
|
Zawór poziomujący
|
|
|
1382
|
Zbiornik piasku
|
|
|
1383
|
Zbrojenie gruntu
|
|
|
1384
|
Zdalne sterowanie ruchem – nastawnia
|
|
|
1385
|
Zdalne sterowanie ruchem – obiekt sterowany
|
|
|
1386
|
Zdalne sterowanie ruchem – obiekt zdalnie sterowany
|
|
|
1387
|
Zdalne sterowanie ruchem – odcinkowy dyżurny ruchu
|
|
|
1388
|
Zdalne sterowanie ruchem – pulpit odcinkowego dyżurnego ruchu
|
|
|
1389
|
Zdalne sterowanie ruchem – transmisja
|
|
|
1390
|
Zdalne sterowanie ruchem – urządzenia
|
|
|
1391
|
Zdalne sterowanie ruchem – wymagania dla okręgu zsr
|
|
|
1392
|
Zdalne sterowanie ruchem charakterystyka ogólna
|
|
|
1393
|
Zderzak
|
|
|
1394
|
Zdolność przepustowa
|
|
|
1395
|
Żeberko ochronne
|
|
|
1396
|
Zespół prostowników
|
|
|
1397
|
Zespół przekształtnikowy
|
|
|
1398
|
Zespół trakcyjny
|
|
|
1399
|
Zestaw kołowy
|
|
|
1400
|
Zgarniarka
|
|
|
1401
|
Ziemia systemu trakcyjnego
|
|
|
1402
|
Zintegrowana jednostka ładunkowa
|
|
|
1403
|
Zintegrowana struktura prowadzenia ruchu
|
|
|
1404
|
Zintegrowany cykliczny rozkład jazdy
|
|
|
1405
|
Zintegrowany system diagnostyczny dróg kolejowych
|
|
|
1406
|
Zintegrowany system taryfowo-biletowy
|
|
|
1407
|
Zlewnia
|
|
|
1408
|
Złącza izolowane dla potrzeb SRK
|
|
|
1409
|
Złącza szynowe
|
|
|
1410
|
Złącze izolowane (izolowane połączenie szyn)
|
|
|
1411
|
Żłobek
|
|
|
1412
|
Zmiana szerokości torów
|
|
|
1413
|
Zmienność obciążenia podstacji trakcyjnych
|
|
|
1414
|
Znaki regulacji osi toru
|
|
|
1415
|
Źródło światła
|
|
|
1416
|
Zrównoważony rozwój transportu
|
|
|
1417
|
Zuraw do układania torów
|
|
|
1418
|
Zużycie boczne szyn
|
|
|
1419
|
Zużycie sieci jezdnej
|
|
|
1420
|
Zużycie szyn
|
|
|
1421
|
Zużycie urządzeń SRK
|
|
|
1422
|
Zwarcie doziemne
|
|
|
1423
|
Zwarcie niewykrywalne
|
|
|
1424
|
Zwarty skład
|
|
|
1425
|
Zwiększanie przepustowości
|
|
|
1426
|
Zwis wstępny
|
|
|
1427
|
Zwrotnia grupowa dla pędni
|
|
|
1428
|
Zwrotnica
|
|
|
1429
|
Zwrotniczy
|
|
|
1430
|
Zygzakowanie sieci jezdnej
|
|
|
1431
|
Żywopłot odśnieżne
|
|
|