L.p. |
Art. |
Uwagi
|
1 |
Aparatura elektryczna |
|
2 |
Asymetria |
|
3 |
Autobus szynowy |
|
4 |
Automat biletowy |
|
5 |
Automatyzacja nastawiania przebiegu |
|
6 |
Automatyzacja rozrządu |
|
7 |
Automatyzacja rozrządu – hamulce torowe |
|
8 |
Automatyzacja rozrządu – kontrola niezajętości zwrotnic |
|
9 |
Automatyzacja rozrządu – kontrola prędkości staczania |
|
10 |
Automatyzacja rozrządu – kontrola zajętości torów kierunkowych |
|
11 |
Automatyzacja rozrządu – program kolejności odprzęgów |
|
12 |
Automatyzacja rozrządu – urządzenia wewnętrzne w nastawni |
|
13 |
Automatyzacja rozrządu – urządzenia zewnętrzne na górce rozrządowej i torach kierunkowych |
|
14 |
Autoryzacja bezpieczeństwa zarządców infrastruktury |
|
15 |
Autotransformatory |
|
16 |
Badania marketingowe |
|
17 |
Banalizacja |
|
18 |
Baza pojazdu szynowego |
|
19 |
Baza wózka |
|
20 |
Bazy nawierzchniowe |
|
21 |
Belka bujakowa |
|
22 |
Bezpieczeństwo komunikacyjne |
|
23 |
Bezpieczeństwo osobiste |
|
24 |
Bezpieczeństwo przeciw wykolejeniu |
|
25 |
Bezpieczeństwo ruchu zapewniane przez urządzenia SRK |
|
26 |
Bezpieczeństwo urządzeń SRK |
|
27 |
Bezpieczna kontrola jazdy pociągu |
|
28 |
Bezzłączowy obwód torowy |
|
29 |
Bilet kolejowy |
|
30 |
Bilety fip |
|
31 |
Blok prądu przemiennego |
|
32 |
Blok przebiegowo-utwierdzający |
|
33 |
Blokada liniowa |
|
34 |
Blokada liniowa półsamoczynna |
|
35 |
Blokada liniowa półsamoczynna jednokierunkowa |
|
36 |
Blokada liniowa półsamoczynna z blokami przekaźnikowymi |
|
37 |
Blokada liniowa półsamoczynna zmiennokierunkowa |
|
38 |
Blokada liniowa samoczynna – charakterystyka ogólna |
|
39 |
Blokada liniowa samoczynna – minimalna droga następstwa pociągów |
|
40 |
Blokada liniowa samoczynna czterostawna |
|
41 |
Blokada liniowa samoczynnna – powiązanie z urządzeniami stacyjnymi |
|
42 |
Blokada samoczynna – wymagania techniczne |
|
43 |
Blokada samoczynna kodowa |
|
44 |
Blokada samoczynna komputerowa |
|
45 |
Blokada samoczynna przekaźnikowa |
|
46 |
Blokada samoczynna z czujnikami i licznikami osi |
|
47 |
Blokada stacyjna |
|
48 |
Bocznica stacyjna |
|
49 |
Bocznica szlakowa |
|
50 |
Booster-transformatory |
|
51 |
Bramka |
|
52 |
Bramka jednoprzęsłowa |
|
53 |
Bramka wieloprzęsłowa |
|
54 |
Budowa drogi kolejowej |
|
55 |
Budowla kolejowa związana z torem |
|
56 |
Całkowita przerwa w łączności |
|
57 |
Cecha stanu urządzenia SRK |
|
58 |
Celka minusowa |
|
59 |
Cena biletu |
|
60 |
Cena globalna |
|
61 |
Cena relacyjna |
|
62 |
Centralna magistrala kolejowa |
|
63 |
Centrum dyspozytorskie–cd |
|
64 |
Centrum sterowania |
|
65 |
Certyfikacja bezpieczeństwa przewoźników kolejowych |
|
66 |
Charakterystyka trakcyjna |
|
67 |
Charakterystyka zewnętrzna zespołu/podstacji trakcyjnej |
|
68 |
Chłodzenie silnika |
|
69 |
Cięgło trakcyjne |
|
70 |
Ciężary naprężające |
|
71 |
Comodality |
|
72 |
Cykl napraw |
|
73 |
Cykl przeglądów |
|
74 |
Cykl życia urządzenia SRK |
|
75 |
Czas jazdy pociągu |
|
76 |
Czas następstwa pociągów |
|
77 |
Czas życia urządzeń SRK |
|
78 |
Częstotliwość kursowania pociągów |
|
79 |
Czop skrętu |
|
80 |
Czoper |
|
81 |
Czujniki torowe |
|
82 |
Czuwak |
|
83 |
Czwarta szyna |
|
84 |
Degradacja nawierzchni kolejowej |
|
85 |
Diagnostyka dróg kolejowych |
|
86 |
Diagnostyka pokładowa |
|
87 |
Diagnozowanie stanu technicznego urządzenia SRK |
|
88 |
Dławik katodowy |
|
89 |
Długość pociągu |
|
90 |
Długość pojazdu ze zderzakami |
|
91 |
Długość tunelu |
|
92 |
Długość użyteczna toru |
|
93 |
Dokumentacja systemu utrzymania |
|
94 |
Dokumentacja techniczna pojazdu kolejowego |
|
95 |
Dopłata do biletu |
|
96 |
Dopuszczalne zużycie koła |
|
97 |
Dostępność sieci transportowej |
|
98 |
Drążek przebiegowy |
|
99 |
Drezyna |
|
100 |
Drezyna pomiarowa |
|
101 |
Droga hamowania |
|
102 |
Droga oporowa klamry |
|
103 |
Droga przebiegu |
|
104 |
Droga zwrotnicowa |
|
105 |
Drogi ewakuacyjne |
|
106 |
Drużyna konduktorska |
|
107 |
Drużyna pociągowa |
|
108 |
Drużyna trakcyjna |
|
109 |
Dupleks |
|
110 |
Dworzec kolejowy |
|
111 |
Dybel |
|
112 |
Dynamiczny stabilizator podsypki |
|
113 |
Dyrektywa o jednolitym europejskim obszarze kolejowym |
|
114 |
Dyrektywa odnosząca się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku |
|
115 |
Dyrektywa w sprawie bezpieczeństwa kolei wspólnotowych |
|
116 |
Dyrektywa w sprawie interoperacyjności kolei we wspólnocie |
|
117 |
Dyrektywa w sprawie ochrony dzikiego ptactwa |
|
118 |
Dyrektywa w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory |
|
119 |
Dysponent |
|
120 |
Dystrybucja |
|
121 |
Dystrybucja usług kolejowych |
|
122 |
Dysze piaskujące |
|
123 |
Dziobnica manganowa |
|
124 |
Dźwignia sygnałowa |
|
125 |
Dźwignia zwrotnicowa |
|
126 |
Ekrany akustyczne |
|
127 |
Eksploatacja dróg kolejowych |
|
128 |
Eksploatacja urządzeń SRK |
|
129 |
Ekwiwalentna stożkowatość |
|
130 |
Elastyczność sieci jezdnej |
|
131 |
Elektroenergetyka do 1 kV |
|
132 |
Elektroniczne zabezpieczenie ziemnozwarciowe |
|
133 |
Elektroniczny obwód nakładany |
|
134 |
Elektryczne ogrzewanie rozjazdów |
|
135 |
Elektryczny napęd zwrotnicowy |
|
136 |
Elektryczny obwód torowy |
|
137 |
Elektryczny obwód torowy zwrotnicowy |
|
138 |
Elektryczny zespół trakcyjny |
|
139 |
Energia zużyta na cele trakcyjne |
|
140 |
Energia zużyta na potrzeby nietrakcyjne |
|
141 |
Estakada |
|
142 |
Europejska agencja kolejowa |
|
143 |
Europejska federacja pracowników transportu |
|
144 |
Europejski niezależny związek maszynistów |
|
145 |
Europejski system sterowania pociągiem |
|
146 |
Europejski system sterowania pociągiem – główne tryby pracy |
|
147 |
Europejski system sterowania pociągiem – kanały transmisji tor-pojazd |
|
148 |
Europejski system sterowania pociągiem – podstawowe funkcje systemu |
|
149 |
Europejski system sterowania pociągiem – poziomy etcs i architektura systemu |
|
150 |
Europejski system sterowania pociągiem – pulpit maszynisty |
|
151 |
Europejski system sterowania pociągiem – tryby pracy dla sytuacji awaryjnych |
|
152 |
Europejski system sterowania pociągiem – tryby pracy przy niepełnym nadzorze |
|
153 |
Europejski system zarządzania ruchem kolejowym |
|
154 |
Europejskie normy |
|
155 |
Europejskie organizacje normalizacyjne |
|
156 |
Europejskie specyfikacje |
|
157 |
Europejskie stowarzyszenie leasingodawców pociągów pasażerskich i pojazdów trakcyjnych |
|
158 |
Europejskie stowarzyszenie przemysłu kolejowego |
|
159 |
Europejskie stowarzyszenie transportu towarowego |
|
160 |
Europejskie stowarzyszenie zarządców infrastruktury |
|
161 |
Faliste zużycie szyn |
|
162 |
Falownik |
|
163 |
Filar |
|
164 |
Filtry wygładzające w podstacjach prądu stałego |
|
165 |
Filtry wyższych harmonicznych po stronie sieci prądu przemiennego zasilającej podstacje trakcyjne |
|
166 |
Forum transportu intermodalnego fracht |
|
167 |
Fotogrametria |
|
168 |
Front ładunkowy |
|
169 |
Fundament palowy |
|
170 |
Fundament prefabrykowany |
|
171 |
Generowanie potoków |
|
172 |
Geometria sieci jezdnej |
|
173 |
Georadar |
|
174 |
Geosyntetyki |
|
175 |
Giętarka do szyn |
|
176 |
Globalne podejście |
|
177 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej |
|
178 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej – architektura systemu GSM-R |
|
179 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej – podstawowe funkcje systemu |
|
180 |
Gniazda mocujące kontenery |
|
181 |
Gniazda sterowania wielokrotnego |
|
182 |
Gniazdo czopa skrętu |
|
183 |
Górna sieć jezdna |
|
184 |
Gradient szerokości toru |
|
185 |
Granica elektryczna stacji |
|
186 |
Grupa relacyjna |
|
187 |
Grupa torów |
|
188 |
Hak cięgłowy |
|
189 |
Hala całopociągowa |
|
190 |
Hamowanie |
|
191 |
Hamowanie elektryczne odzyskowe |
|
192 |
Hamowanie elektryczne oporowe |
|
193 |
Hamulec |
|
194 |
Hamulec cierny |
|
195 |
Hamulec elektrodynamiczny |
|
196 |
Hamulec klockowy |
|
197 |
Hamulec szynowy |
|
198 |
Hamulec tarczowy |
|
199 |
Hamulec wiroprądowy |
|
200 |
Harmoniczne napięcia wyjściowego z podstacji prądu stałego |
|
201 |
Harmoniczne prądu pobieranego przez podstację trakcyjną prądu stałego z sieci zasilającej |
|
202 |
Harmoniczne prądu w trakcyjnej sieci zasilającej i powrotnej |
|
203 |
Hierarchia pociągów |
|
204 |
Identyfikator literowy typu pojazdu kolejowego |
|
205 |
Iglica |
|
206 |
Iloczyn ruchu |
|
207 |
Impedancja zastępcza podstacji |
|
208 |
Impregnacja betonu |
|
209 |
Indywidualna konstrukcja wsporcza |
|
210 |
Informacja dla podróżnych |
|
211 |
Informacja dla podróżnych o ruchu rzeczywistym |
|
212 |
Informacyjne ujęcie kierowania i sterowania ksr |
|
213 |
Intensywność uszkodzeń urządzeń SRK |
|
214 |
Interoperacyjność |
|
215 |
Intraoperacyjność |
|
216 |
Inwestycje kolejowe |
|
217 |
Inwestycje kolejowe – decyzje administracyjne |
|
218 |
Inwestycje kolejowe – inżynier kontraktu |
|
219 |
Inwestycje kolejowe – inżynieria finansowa |
|
220 |
Inwestycje kolejowe – konsultacje społeczne |
|
221 |
Inwestycje kolejowe – masterplan dla transportu kolejowego |
|
222 |
Inwestycje kolejowe – od pomysłu do realizacji |
|
223 |
Inwestycje kolejowe – prawo zamówień publicznych |
|
224 |
Inwestycje kolejowe – projektowanie linii kolejowych |
|
225 |
Inwestycje kolejowe – studia wykonalności |
|
226 |
IRIS |
|
227 |
Izbica |
|
228 |
Izolator cięgnowy |
|
229 |
Izolator sekcyjny |
|
230 |
Izolator trakcyjny |
|
231 |
Jazda manewrowa |
|
232 |
Jazda na linii |
|
233 |
Jazda na widoczność |
|
234 |
Jazda wielokrotna |
|
235 |
Jednostka ładunkowa |
|
236 |
Jednostka ładunkowa transportu konwencjonalnego |
|
237 |
Jednostki notyfikowane |
|
238 |
Jednostki upoważnione |
|
239 |
Jednostkowe zużycie energii pojazdu elektrycznego |
|
240 |
Jednostkowy pobór mocy urządzeń SRK |
|
241 |
Kabel powrotny |
|
242 |
Kabina maszynisty |
|
243 |
Kabina sekcyjna |
|
244 |
Kabina sekcyjna w systemach prądu przemiennego |
|
245 |
Kabina sekcyjna w systemach prądu stałego |
|
246 |
Kablowy obwód torowy |
|
247 |
Karta próby hamulca |
|
248 |
Karta UIC |
|
249 |
Kartka rezerwacyjna |
|
250 |
Karty fip |
|
251 |
Kąt nabiegania |
|
252 |
Keson |
|
253 |
Kierowanie ruchem kolejowym |
|
254 |
Kierownica |
|
255 |
Kierownik pociągu |
|
256 |
Klasa przeciążalności zespołu prostownikowego/przekształtnikowego |
|
257 |
Klasy toru |
|
258 |
Klasyczny czteroetapowy model transportowy |
|
259 |
Klasyfikacja elektrycznych obwodów torowych |
|
260 |
Klasyfikacja urządzeń SRK |
|
261 |
Kładka dla pieszych |
|
262 |
Kolej |
|
263 |
Kolej dużych prędkości |
|
264 |
Kolej konwencjonalna |
|
265 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – derogacje od prawa wspólnotowego |
|
266 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - idea legislacyjna |
|
267 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - interesariusze |
|
268 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - ochrona środowiska |
|
269 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - prawo międzynarodowe i organizacje międzynarodowe stanowiące prawo dla kolei |
|
270 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - projekty priorytetowe |
|
271 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - rejestry kolejowe |
|
272 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – szczególne przypadki w prawie wspólnotowym |
|
273 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania certyfikacyjne |
|
274 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania eksploatacyjne |
|
275 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania techniczne |
|
276 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – zmiany zakresu stosowania kolejowego prawa wspólnotowego |
|
277 |
Kolejarz |
|
278 |
Koleje dużych prędkości |
|
279 |
Koleje narodowe |
|
280 |
Kolejowe sieci radiotelefoniczne |
|
281 |
Kolejowy pojazd niekonwencjonalny |
|
282 |
Koło zestawu kołowego |
|
283 |
Komfort biegu |
|
284 |
Komfort cieplny |
|
285 |
Komora łubkowa |
|
286 |
Kompatybilność elektryczna i elektromagnetyczna |
|
287 |
Kompensacja mocy biernej |
|
288 |
Kompensacja temperaturowa sieci |
|
289 |
Komputer pokładowy |
|
290 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – baza danych o ruchu rzeczywistym |
|
291 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – konflikt ruchowy |
|
292 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – kryteria stosowania |
|
293 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - pojemność stanowiska dyspozytorskiego |
|
294 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - polecenia i meldunki |
|
295 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - raporty i informacje statystyczne |
|
296 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – stanowisko dyspozytora |
|
297 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - użytkownicy bazy danych o ruchu rzeczywistym |
|
298 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – zobrazowanie informacji |
|
299 |
Komputerowe przekazywanie informacji pomiędzy posterunkami ruchu |
|
300 |
Komputerowe urządzenia SRK - diagnostyka |
|
301 |
Komputerowe urządzenia SRK - dokumentacja dyżurnego ruchu |
|
302 |
Komputerowe urządzenia SRK - interfejsy |
|
303 |
Komputerowe urządzenia SRK - komparator |
|
304 |
Komputerowe urządzenia SRK - oprogramowanie |
|
305 |
Komputerowe urządzenia SRK - polecenia |
|
306 |
Komputerowe urządzenia SRK – sprzęt |
|
307 |
Komputerowe urządzenia SRK - układy bezpieczne |
|
308 |
Komputerowe urządzenia SRK - usterki |
|
309 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa dialogowa |
|
310 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa wybierająca |
|
311 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa wykonawcza |
|
312 |
Komputerowe urządzenia SRK – warstwa zależnościowa |
|
313 |
Komputerowe urządzenia SRK na stacjach (kSRK) |
|
314 |
Komputerowy system kontroli dyspozytorskiej |
|
315 |
Komunikacja zastępcza |
|
316 |
Konserwacja nawierzchni kolejowej |
|
317 |
Konserwacja podtorza |
|
318 |
Konstrukcja odciążająca |
|
319 |
Konstrukcja wsporcza sieci trakcyjnej |
|
320 |
Konstrukcja zestyków przekaźników |
|
321 |
Kontener |
|
322 |
Kontener ładunkowy |
|
323 |
Kontrakt wieloletni |
|
324 |
Kontrola dyspozytorska |
|
325 |
Kontrola niezajętości odcinka toru |
|
326 |
Kontrola przejazdu pociągu |
|
327 |
Koordynacja zabezpieczeń |
|
328 |
Korytarz międzykabinowy |
|
329 |
Korytarz transportowy |
|
330 |
Koszt uogólniony, inaczej generalizowany |
|
331 |
Koszty życia systemu |
|
332 |
Kotwa |
|
333 |
Kotwienie ciężarowe |
|
334 |
Kotwienie stałe |
|
335 |
Kotwienie środkowe |
|
336 |
Kozioł oporowy |
|
337 |
Krajowa certyfikacja urządzeń i systemów |
|
338 |
Krajowe organizacje normalizacyjne |
|
339 |
Kratownica |
|
340 |
Kryterium nadala |
|
341 |
Kryterium niestabilności |
|
342 |
Krzywa przejściowa |
|
343 |
Krzyżowanie pociągów |
|
344 |
Krzyżownica |
|
345 |
Krzyżownica monoblokowa |
|
346 |
Krzyżownica o kącie prostym |
|
347 |
Krzyżownica podwójna |
|
348 |
Krzyżownica podwójna blokowa |
|
349 |
Krzyżownica składana |
|
350 |
Krzyżownica z ruchomym dziobem |
|
351 |
Krzyżownica zwyczajna |
|
352 |
Kurzawka |
|
353 |
Ladownia |
|
354 |
Ladowność/liczba miejsc |
|
355 |
Ladunek |
|
356 |
Lapka sprężysta |
|
357 |
Lawa dźwigniowa |
|
358 |
Lawy torowiska |
|
359 |
Lącze |
|
360 |
Lącze strażnicowe |
|
361 |
Lącznica |
|
362 |
Lącznik sieci jezdnej |
|
363 |
Lącznik szynowy |
|
364 |
Lączność dla systemów diagnozowania taboru |
|
365 |
Lączność informacyjno-rozgłoszeniowa |
|
366 |
Lączność przewodowa |
|
367 |
Lączność sieci zegarowej |
|
368 |
Lączność służbowa |
|
369 |
Lączność strażnicowa |
|
370 |
Lączność technologiczna |
|
371 |
Lączność telekonferencyjna |
|
372 |
Lączność w kolejnictwie |
|
373 |
Lączność wypadkowa |
|
374 |
Lączność zapowiadacza |
|
375 |
Licencja na przewóz osób i rzeczy |
|
376 |
Lina nośna |
|
377 |
Lina uelastyczniająca |
|
378 |
Lina uszynienia grupowego |
|
379 |
Linia dużych prędkości |
|
380 |
Linia potrzeb nietrakcyjnych |
|
381 |
Linia zasilająca podstację |
|
382 |
Liniowy punkt ładunkowy |
|
383 |
List przewozowy |
|
384 |
Logistyka kolejowa |
|
385 |
Lokalizacja sygnalizatorów stacyjnych |
|
386 |
Lokomotywa |
|
387 |
Lokomotywa dołowa |
|
388 |
Lokomotywa dwuczłonowa |
|
389 |
Lokomotywa elektryczna |
|
390 |
Lokomotywa manewrowa |
|
391 |
Lokomotywa parowa |
|
392 |
Lokomotywa pociągowa |
|
393 |
Lokomotywa rozrządowa |
|
394 |
Lokomotywa spalinowa |
|
395 |
Lokomotywa uniwersalna |
|
396 |
Lo-lo |
|
397 |
Lożysko mostu |
|
398 |
Lożysko zestawu kół |
|
399 |
Lpn kablowa |
|
400 |
Lpn napowietrzna |
|
401 |
Lubki |
|
402 |
Luk elektryczny |
|
403 |
Luk paraboliczny |
|
404 |
Luk pionowy |
|
405 |
Luki koszowe |
|
406 |
Luki odwrotne |
|
407 |
Luszczenie blaszkowate szyn |
|
408 |
Maksymalna siła hamowania |
|
409 |
Maksymalna siła pociągowa przy ruszaniu |
|
410 |
Maksymalne niezrównoważone przyspieszenie odśrodkowe w płaszczyźnie główki szyny |
|
411 |
Maksymalne opóźnienie hamowania |
|
412 |
Malatura taboru |
|
413 |
Manewrowy |
|
414 |
Masa hamująca |
|
415 |
Masa napędna pojazdu |
|
416 |
Masa ogólna pociągu |
|
417 |
Masa własna |
|
418 |
Maszyna do układania warstwy ochronnej |
|
419 |
Maszyna ładunkowa |
|
420 |
Maszyny do budowy dróg kolejowych |
|
421 |
Materiały na przewody sieci jezdnej |
|
422 |
Materiały szczególnie niebezpieczne |
|
423 |
Maty podsypkowe |
|
424 |
Meldunek rid |
|
425 |
Metoda bezprzęsłowa |
|
426 |
Miedź etp |
|
427 |
Miedź magnezowa |
|
428 |
Miedź srebrowa |
|
429 |
Miedź stopowa |
|
430 |
Międzynarodowe stowarzyszenie transportu publicznego |
|
431 |
Międzynarodowy związek kolei UIC |
|
432 |
Międzynarodowy związek prywatnych właścicieli wagonów |
|
433 |
Międzynarodowy związek transportu kombinowanego kolejowo-drogowego |
|
434 |
Międzyrządowa organizacja dla międzynarodowych przewozów koleją OTIF |
|
435 |
Międzytorze |
|
436 |
Minimalny promień krzywizny toru w płaszczyźnie pionowej |
|
437 |
Minimalny promień łuku toru |
|
438 |
Moc ciągła |
|
439 |
Moc godzinna |
|
440 |
Moc hamowania elektrycznego |
|
441 |
Moc maksymalna |
|
442 |
Model cena-czas |
|
443 |
Model grawitacyjny |
|
444 |
Model systemu SRK |
|
445 |
Modelowanie transportu |
|
446 |
Modernizacja dróg kolejowych |
|
447 |
Modernizacja układu zasilania trakcyjnego |
|
448 |
Most |
|
449 |
Most składany |
|
450 |
Most z nawierzchnią na podsypce |
|
451 |
Most zwodzony |
|
452 |
Mostek międzyczłonowy |
|
453 |
Mostownice |
|
454 |
Mosty betonowe |
|
455 |
Mur oporowy |
|
456 |
Mycie taboru |
|
457 |
Nacisk zestawu kół na szyny |
|
458 |
Nadmiar przechyłki |
|
459 |
Nadwozie pojazdu |
|
460 |
Napawanie |
|
461 |
Napęd |
|
462 |
Napęd pojazdu szynowego |
|
463 |
Napęd zwrotnicowy elektryczny z zamknięciami wewnętrznymi |
|
464 |
Napęd zwrotnicowy hydrauliczny |
|
465 |
Napędy zwrotnicowe |
|
466 |
Napięcie na szynach podstacji / w sieci trakcyjnej |
|
467 |
Napięcie psofometryczne |
|
468 |
Naprawa budowli kolejowej |
|
469 |
Naprawa podtorza |
|
470 |
Naprawy nawierzchni kolejowej |
|
471 |
Naprężacz |
|
472 |
Narodowy organ do spraw bezpieczeństwa |
|
473 |
Nastawa wyłącznika szybkiego |
|
474 |
Nastawianie iglic zwrotnicowych |
|
475 |
Nastawianie zwrotnic dla dużych prędkości |
|
476 |
Nastawianie zwrotnic z długimi iglicami |
|
477 |
Nastawienie drogi przebiegu |
|
478 |
Nastawnica mechaniczna |
|
479 |
Nastawniczy |
|
480 |
Nastawnik |
|
481 |
Nasycanie podkładów |
|
482 |
Nasyp |
|
483 |
Nawierzchnia bezpodsypkowa |
|
484 |
Nawierzchnia kolejowa |
|
485 |
Nawierzchnia na moście stalowym bez podsypki |
|
486 |
Nawrotnik |
|
487 |
Niedomiar przechyłki |
|
488 |
Nierówności toru |
|
489 |
Nierówności w rozjazdach |
|
490 |
Niezawodność urządzeń SRK |
|
491 |
Niezawodność zasilania trakcji elektrycznej w energię |
|
492 |
Niweleta |
|
493 |
Notyfikacja |
|
494 |
Nowe podejście |
|
495 |
Numer inwentarzowy pojazdu kolejowego |
|
496 |
Numer pociągu |
|
497 |
Obciążalność sieci trakcyjnej |
|
498 |
Obieg składu, lokomotywy |
|
499 |
Obiekty inżynieryjne |
|
500 |
Obręcz koła |
|
501 |
Obrót składu, lokomotywy |
|
502 |
Obsługa ładunkowa |
|
503 |
Obsługiwanie techniczne urządzenia SRK |
|
504 |
Obszar wpływu |
|
505 |
Obwody blokady stacyjnej w strukturach przebiegowych |
|
506 |
Obwody elektryczne pojazdu trakcyjnego |
|
507 |
Obwody kontroli niezajętości torów i zwrotnic |
|
508 |
Obwody nastawcze zwrotnicy |
|
509 |
Obwody przekaźnikowe |
|
510 |
Obwody przekaźnikowe w strukturze przebiegowej |
|
511 |
Obwody przekaźnikowe w urządzeniach zblokowanych |
|
512 |
Obwód przekaźnika sygnałowego w strukturze przebiegowej |
|
513 |
Obwód przekaźnika utwierdzającego w strukturze przebiegowej |
|
514 |
Obwód świateł sygnałowych |
|
515 |
Ocena zgodności we składnika interoperacyjności |
|
516 |
Oceny stanu toru |
|
517 |
Ochrona podnapięciowa |
|
518 |
Ochrona przeciwporażeniowa |
|
519 |
Ochrona przeciwporażeniowa w systemie trakcji elektrycznej |
|
520 |
Ochrona przeciwprzepięciowa |
|
521 |
Ochrona ziemnozwarciowa |
|
522 |
Oczyszczarka podsypki |
|
523 |
Odbierak prądu |
|
524 |
Odbijaki |
|
525 |
Odbiory nietrakcyjne |
|
526 |
Odbojnice |
|
527 |
Odciąg ukośnika |
|
528 |
Odcinek dyspozytorski |
|
529 |
Odcinek izolowany |
|
530 |
Odcinek naprężenia |
|
531 |
Odcinek sterowania |
|
532 |
Odcinki oddychające |
|
533 |
Odcinki przejściowe |
|
534 |
Oddziaływanie podstacji trakcyjnej na zasilający system elektroenergetyczny |
|
535 |
Odgromnik rożkowy |
|
536 |
Odkład |
|
537 |
Odłącznik |
|
538 |
Odsuw sieci jezdnej |
|
539 |
Odśnieżacz |
|
540 |
Odśnieżanie |
|
541 |
Odśnieżarka |
|
542 |
Odwodnienia |
|
543 |
Oględziny |
|
544 |
Ograniczenie doraźne |
|
545 |
Ograniczenie stałe |
|
546 |
Ogranicznik (zwiernik) niskiego napięcia |
|
547 |
Ogranicznik przepięć |
|
548 |
Ogrzewanie zwrotnic |
|
549 |
Okręg sterowania |
|
550 |
Okręg toczny koła |
|
551 |
One stop shop |
|
552 |
Oparcie nadwozia na wózkach |
|
553 |
Operator intermodalny |
|
554 |
Operator systemu SRK |
|
555 |
Opłata za dostęp do infrastruktury |
|
556 |
Opornica |
|
557 |
Opornik hamowania |
|
558 |
Opory ruchu |
|
559 |
Opór w łuku |
|
560 |
Opórka przeciwpełzna |
|
561 |
Opórka przeciwpełzna iglicy |
|
562 |
Opórki iglicowe |
|
563 |
Opóźnienia pociągów |
|
564 |
Oprawa oświetleniowa |
|
565 |
Oprawa oświetleniowa typu kolejowego |
|
566 |
Oprawa wandaloodporna |
|
567 |
Organizacja przewozów pasażerskich |
|
568 |
Organizacja współpracy kolei osjd |
|
569 |
Organizacje reprezentatywne |
|
570 |
Organizacje użytkowników końcowych |
|
571 |
Organizator publicznego transportu zbiorowego |
|
572 |
Organy państw członkowskich |
|
573 |
Osada iglic |
|
574 |
Osłona harmonijkowa |
|
575 |
Osoby o ograniczonej sprawności ruchowej |
|
576 |
Osprzęt sieciowy |
|
577 |
Osuwisko |
|
578 |
Oś symetrii rozkładu jazdy |
|
579 |
Oś zestawu kołowego |
|
580 |
Oświetleniowa konstrukcja wsporcza |
|
581 |
Oznakowania na skrzyżowaniach |
|
582 |
Pale CFA |
|
583 |
Paleta |
|
584 |
Palowanie |
|
585 |
Parametry elektryczne obwodu torowego |
|
586 |
Parametry elektrycznych napędów zwrotnicowych |
|
587 |
Partnerzy społeczni |
|
588 |
Pasażerski transport publiczny |
|
589 |
Pasmo drogowe |
|
590 |
Pasmo manipulacyjne |
|
591 |
Pasmo składowania |
|
592 |
Pasmo torowe |
|
593 |
Pełzanie szyn |
|
594 |
Peron |
|
595 |
Peron boczny |
|
596 |
Peron wyspowy |
|
597 |
Pędnia drutowa elastyczna |
|
598 |
Pędniowy napęd ryglowy |
|
599 |
Pędniowy napęd sygnałowy |
|
600 |
Pędniowy napęd wykolejnicowy |
|
601 |
Pędniowy napęd zwrotnicowy z kontrolą iglic |
|
602 |
Pędniowy napęd zwrotnicowy zwykły |
|
603 |
Pęknięcia i miejscowe zagłębienia powierzchni tocznej |
|
604 |
Piasecznica |
|
605 |
Pierścień sprężysty |
|
606 |
Piktogram |
|
607 |
Plan izolacji torów |
|
608 |
Plan schematyczny urządzeń SRK |
|
609 |
Plan schematyczny urządzeń SRK i tablica zależności dla urządzeń pędniowych |
|
610 |
Plan transportowy |
|
611 |
Pług odśnieżny lemieszowy |
|
612 |
Pług odśnieżny wirnikowy |
|
613 |
Pochylenie rampy przechyłkowej |
|
614 |
Pochylenie toru |
|
615 |
Pociąg do napraw podtorza |
|
616 |
Pociąg do odchwaszczania |
|
617 |
Pociąg do odśnieżania |
|
618 |
Pociąg do szlifowania szyn |
|
619 |
Pociąg do wymiany nawierzchni |
|
620 |
Pociąg międzynarodowy |
|
621 |
Pociąg niestały |
|
622 |
Pociąg osobowo-towarowy |
|
623 |
Pociąg pasażerski |
|
624 |
Pociąg podsypkowy |
|
625 |
Pociąg pomiarowy |
|
626 |
Pociąg ratunkowy |
|
627 |
Pociąg sieciowy |
|
628 |
Pociąg służbowy |
|
629 |
Pociąg stały |
|
630 |
Pociąg towarowy |
|
631 |
Pociąg zespołowy |
|
632 |
Podbijarka |
|
633 |
Podkładka |
|
634 |
Podkładka podpodkładowa |
|
635 |
Podkładka żebrowa |
|
636 |
Podkłady |
|
637 |
Podkłady betonowe |
|
638 |
Podkłady bliźniacze |
|
639 |
Podkłady drewniane |
|
640 |
Podkłady kompozytowe |
|
641 |
Podkłady stalowe |
|
642 |
Podłoże gruntowe |
|
643 |
Podmiot odpowiedzialny za utrzymanie |
|
644 |
Podnośnik kutruffa |
|
645 |
Podrozjazdnice |
|
646 |
Podstacja trakcyjna |
|
647 |
Podstacja trakcyjna o częstotliwości sieciowej |
|
648 |
Podstacja trakcyjna prądu przemiennego o częstotliwości systemowej |
|
649 |
Podstacja trakcyjna prądu stałego |
|
650 |
Podstacja trakcyjna systemu prądu przemiennego |
|
651 |
Podstacja trakcyjna systemu prądu przemiennego obniżonej częstotliwości |
|
652 |
Podstawa blokowa |
|
653 |
Podstawowy typ elektrycznego obwodu torowego |
|
654 |
Podsypka |
|
655 |
Podsystem aplikacje telematyczne |
|
656 |
Podsystem energia |
|
657 |
Podsystem infrastruktura |
|
658 |
Podsystem ruch kolejowy |
|
659 |
Podsystem sterowanie |
|
660 |
Podsystem tabor |
|
661 |
Podsystem utrzymanie |
|
662 |
Podsystemy eksploatacyjne |
|
663 |
Podsystemy strukturalne |
|
664 |
Podtorze |
|
665 |
Podwójne połączenie torów |
|
666 |
Podział zadań przewozowych |
|
667 |
Pojazd napędny |
|
668 |
Pojazd ostojnicowy |
|
669 |
Pojazd szynowo-drogowy |
|
670 |
Pojazd szynowy |
|
671 |
Pojazd szynowy hybrydowy |
|
672 |
Pojazd trakcyjny |
|
673 |
Pojazd trakcyjny sieciowy |
|
674 |
Pojazd wózkowy |
|
675 |
Pojazdy trakcji elektrycznej wielosystemowe |
|
676 |
Pojedyncze połączenie torów |
|
677 |
Pojemność inwentarzowa wagonu |
|
678 |
Pokrycie ochronne torowiska |
|
679 |
Pole zasilacza |
|
680 |
Połączenia sezonowe |
|
681 |
Połączenie międzyzestawowe |
|
682 |
Połączenie trapezowe |
|
683 |
Poprzeczne pochylenie szyn |
|
684 |
Popychanie pociągu |
|
685 |
Pospółka |
|
686 |
Posterunek pomocniczy |
|
687 |
Poszerzenie toru |
|
688 |
Pośredni certyfikat weryfikacji we zgodności podsystemu |
|
689 |
Potok pasażerski |
|
690 |
Potrzeby własne |
|
691 |
Powłoka antygraffity |
|
692 |
Poziom drgań mechanicznych |
|
693 |
Poziom hałasu |
|
694 |
Poziomy bezpieczeństwa w systemach SRK |
|
695 |
Poziomy utrzymania |
|
696 |
Pozycjonowanie maszyn torowych |
|
697 |
Półzwrotnica |
|
698 |
Praca eksploatacyjna |
|
699 |
Praca manewrowa |
|
700 |
Praca przewozowa |
|
701 |
Prąd roboczy |
|
702 |
Prąd zwarciowy |
|
703 |
Prądnica główna |
|
704 |
Prądnica ogrzewcza |
|
705 |
Prądnica pomocnicza |
|
706 |
Prądy błądzące |
|
707 |
Preferencje podróżnych |
|
708 |
Prędkość drogowa |
|
709 |
Prędkość eksploatacyjna |
|
710 |
Prędkość maksymalna |
|
711 |
Prędkość pociągu |
|
712 |
Procent masy hamującej |
|
713 |
Proces eksploatacji |
|
714 |
Proces technologiczny |
|
715 |
Profilarka |
|
716 |
Profilograf szynowy |
|
717 |
Profilowanie sieci |
|
718 |
Projektowanie drogi kolejowej |
|
719 |
Projektowanie i konstruowanie urządzeń SRK i KR |
|
720 |
Projektowanie na trwałość |
|
721 |
Projektowanie systemu kierowania i sterowania ruchem |
|
722 |
Prom kolejowy |
|
723 |
Promień okręgu tocznego |
|
724 |
Prostownik |
|
725 |
Prostownik niesterowany |
|
726 |
Prostownik p-pulsowy |
|
727 |
Prowadzenie ruchu manewrów |
|
728 |
Prowadzenie ruchu pociągów |
|
729 |
Prowadzenie zestawów kołowych |
|
730 |
Próba hamulców |
|
731 |
Próba linii |
|
732 |
Prywatny przewoźnik kolejowy |
|
733 |
Przebieg międzynaprawczy |
|
734 |
Przebieg międzyprzeglądowy |
|
735 |
Przebieg w sterowaniu ruchem |
|
736 |
Przebiegi sprzeczne |
|
737 |
Przebiegi sprzeczne wykluczane specjalnie |
|
738 |
Przebiegowe miejsce końca pociągu |
|
739 |
Przechylne nadwozie |
|
740 |
Przechyłka |
|
741 |
Przechyłka zrównoważona |
|
742 |
Przeciwwtórność stacyjna i liniowa |
|
743 |
Przedział elektryczny |
|
744 |
Przedział maszynowy |
|
745 |
Przedział pasażerski |
|
746 |
Przedział wc |
|
747 |
Przejazd |
|
748 |
Przejazd z sygnalizacją samoczynną |
|
749 |
Przejście dla pieszych |
|
750 |
Przejście międzytunelowe |
|
751 |
Przejście międzywagonowe |
|
752 |
Przekaźnik do obwodu ze światłem migającym |
|
753 |
Przekaźnik elektroniczny |
|
754 |
Przekaźnik kontaktronowy |
|
755 |
Przekaźnik miniaturowy |
|
756 |
Przekaźnik regulacji przyspieszenia |
|
757 |
Przekaźnik samoczynnego rozruchu |
|
758 |
Przekaźnik spolaryzowany blokady półsamoczynnej |
|
759 |
Przekaźnik stykowy |
|
760 |
Przekaźnik wtykowy |
|
761 |
Przekaźnik wtykowy małogabarytowy |
|
762 |
Przekaźnik zaciskowy np. jrb |
|
763 |
Przekaźnik zaciskowy zamknięty w obudowie |
|
764 |
Przekaźniki |
|
765 |
Przekaźniki – klasyfikacja niezawodnościowa |
|
766 |
Przekaźniki indukcyjne |
|
767 |
Przekaźnikowe stacyjne urządzenia SRK |
|
768 |
Przekaźnikownia |
|
769 |
Przekaźnikowy blok sygnałowy |
|
770 |
Przekaźnikowy blok zwrotnicowy |
|
771 |
Przekładka |
|
772 |
Przekładnia trakcyjna |
|
773 |
Przekop |
|
774 |
Przekształtnik 4Qs |
|
775 |
Przełożenie przekładni trakcyjnej |
|
776 |
Przepisy o wzajemnym użytkowaniu wagonów pasażerskich w komunikacji międzynarodowej ric |
|
777 |
Przepisy o wzajemnym użytkowaniu wagonów towarowych w komunikacji międzynarodowej RIV |
|
778 |
Przepisy ujednolicone o umowie międzynarodowego przewozu osób kolejami (CIV) |
|
779 |
Przepisy ujednolicone o umowie międzynarodowego przewozu towarów kolejami (cim) |
|
780 |
Przepust |
|
781 |
Przerwa dylatacyjna |
|
782 |
Przestrzeń pasażerska |
|
783 |
Przesuwnica wagonowa |
|
784 |
Przetwornica statyczna |
|
785 |
Przetwornica wirująca |
|
786 |
Przetwornik pogodowy |
|
787 |
Przewozy kontenerowe |
|
788 |
Przewód jezdny |
|
789 |
Przewód powrotny |
|
790 |
Przewód wzmacniający |
|
791 |
Przęsło |
|
792 |
Przęsło mostu |
|
793 |
Przęsło naprężenia |
|
794 |
Przęsło naprężenia izolowane |
|
795 |
Przęsło ochronne |
|
796 |
Przycisk antynapadowy |
|
797 |
Przyczółek |
|
798 |
Przyrost przyspieszenia |
|
799 |
Przyrząd wyrównawczy |
|
800 |
Przyspieszenie pionowe |
|
801 |
Przyspieszenie poziome |
|
802 |
Przyspieszenie rozruchu |
|
803 |
Przystanek osobowy |
|
804 |
Przytwierdzenia szyn |
|
805 |
Przytwierdzenie bezpośrednie |
|
806 |
Przytwierdzenie pośrednie |
|
807 |
Przytwierdzenie sprężyste |
|
808 |
Publiczny transport zbiorowy |
|
809 |
Pudło |
|
810 |
Pulpit elektroniczny dla urządzeń SRK |
|
811 |
Pulpit kostkowy dla stacyjnych urządzeń nastawczych |
|
812 |
Pulpit sterowania |
|
813 |
Punkt ekspedycyjny |
|
814 |
Punkt ładunkowy |
|
815 |
Punkt matematyczny |
|
816 |
Punkt zdawczo-odbiorczy |
|
817 |
Rada do spraw transportu kolejowego wspólnoty niepodległych państw |
|
818 |
Radio 150 MHz |
|
819 |
Radiołączność |
|
820 |
Radiostop |
|
821 |
Radiotelefon |
|
822 |
Radiotelefoniczne sieci liniowe |
|
823 |
Radiotelefoniczne sieci stacyjne |
|
824 |
Rama wózka |
|
825 |
Ramię odciągowe |
|
826 |
Rampa |
|
827 |
Rampa przechyłkowa |
|
828 |
Regionalizacja przewozów pasażerskich |
|
829 |
Regionalne centrum sterowania |
|
830 |
Regulacja naprężeń |
|
831 |
Regulamin techniczny stacji |
|
832 |
Regulator woodwarda |
|
833 |
Rekompensata z tytułu świadczenia usług publicznych |
|
834 |
Rekordy prędkości |
|
835 |
Rekuperacja energii |
|
836 |
Relacja pociągu |
|
837 |
Reper |
|
838 |
Reprofilacja szyn |
|
839 |
Rewident taboru |
|
840 |
Rezerwacja miejsc |
|
841 |
Ręczne nastawianie zwrotnic |
|
842 |
Ręczny napęd odłącznikowy |
|
843 |
RID |
|
844 |
Rodzaje sterowania urządzeniami SRK |
|
845 |
Rozdzielnia |
|
846 |
Rozdzielnia nn |
|
847 |
Rozdzielnia potrzeb własnych |
|
848 |
Rozdzielnia prądu stałego |
|
849 |
Rozdzielnia prądu stałego niskiego napięcia |
|
850 |
Rozdzielnia średniego napięcia |
|
851 |
Rozdzielnia wysokiego napięcia |
|
852 |
Rozdzielnica |
|
853 |
Rozjazd krzyżowy podwójny |
|
854 |
Rozjazd krzyżowy pojedynczy |
|
855 |
Rozjazd sieciowy |
|
856 |
Rozjazd zwyczajny |
|
857 |
Rozjazdy krzyżowe z iglicami na zewnątrz czworoboku rozjazdu |
|
858 |
Rozjazdy łukowe |
|
859 |
Rozjazdy podwójne |
|
860 |
Rozkaz szczególny |
|
861 |
Rozłącznik |
|
862 |
Rozporządzenie dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym |
|
863 |
Rozporządzenie w sprawie europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy |
|
864 |
Rozprucie zwrotnicy |
|
865 |
Rozruch oporowy |
|
866 |
Rozrządzanie |
|
867 |
Rozstaw kół |
|
868 |
Rozstaw podkładów |
|
869 |
Rozstaw torów |
|
870 |
Rozwiązanie drogi przebiegu |
|
871 |
Rów |
|
872 |
Równanie ruchu pociągu |
|
873 |
Różnica wysokości toków szynowych |
|
874 |
Ruchliwość |
|
875 |
Ruchoma droga (RO-LA) |
|
876 |
Ruszt torowy |
|
877 |
Ryglowanie zwrotnicy |
|
878 |
Rynek kolejowy |
|
879 |
Rynek przewozowy |
|
880 |
Rysy na szynach |
|
881 |
Rytmizacja przewozów |
|
882 |
Ryzyko indywidualne |
|
883 |
Ryzyko społeczne |
|
884 |
Samoczynne hamowanie pociągu |
|
885 |
Samoczynny przełącznik skrzyni biegów |
|
886 |
Samoczynny wyłącznik sprzęgła głównego |
|
887 |
Scentralizowano-zdecentralizowany system radiołączności pociągowej w standardzie UIC 751¬3 (450 mhz) |
|
888 |
Sciskacze |
|
889 |
Sekcja elektryczna sieci jezdnej |
|
890 |
Sekcjonowanie lpn |
|
891 |
Sekcjonowanie rozdzielni |
|
892 |
Sekcjonowanie sieci jezdnej |
|
893 |
Sekcjonowanie sieci podłużne |
|
894 |
Sekcjonowanie sieci poprzeczne |
|
895 |
Sekcjonowanie sieci trakcyjnej |
|
896 |
Semafory odstępowe |
|
897 |
Sieci łączności telefonicznej ruchowej |
|
898 |
Sieć drogowa i utrzymania |
|
899 |
Sieć dwuprzewodowa |
|
900 |
Sieć dyspozytora zasilania elektroenergetycznego |
|
901 |
Sieć jednoprzewodowa |
|
902 |
Sieć jezdna |
|
903 |
Sieć kablowa i osprzęt kablowy |
|
904 |
Sieć kolei linowych i sieć pociągowa kolei dojazdowych |
|
905 |
Sieć kolejowa w polsce |
|
906 |
Sieć łańcuchowa |
|
907 |
Sieć łączności telefonicznej ogólnoeksploatacyjnej |
|
908 |
Sieć manewrowa |
|
909 |
Sieć nieskompensowana |
|
910 |
Sieć nieuelastyczniona |
|
911 |
Sieć odprawiaczy |
|
912 |
Sieć płaska |
|
913 |
Sieć pociągowa |
|
914 |
Sieć powrotna systemu trakcji prądu przemiennego |
|
915 |
Sieć półskompensowana |
|
916 |
Sieć ratunkowa |
|
917 |
Sieć skompensowana |
|
918 |
Sieć stacyjna |
|
919 |
Sieć straży ochrony kolei |
|
920 |
Sieć szlakowa |
|
921 |
Sieć sztywna |
|
922 |
Sieć TEN-T |
|
923 |
Sieć trakcyjna |
|
924 |
Sieć trakcyjna powrotna |
|
925 |
Sieć trakcyjna powrotna systemu trakcji prądu przemiennego |
|
926 |
Sieć trakcyjna powrotna w systemie trakcji elektrycznej prądu stałego |
|
927 |
Sieć uelastyczniona |
|
928 |
Sieć zakładowa |
|
929 |
Sieć zbiorowa |
|
930 |
Sieć zbiorowa liniowa |
|
931 |
Silnik trakcyjny |
|
932 |
Silnikowy napęd odłącznikowy |
|
933 |
Siła pociągowa |
|
934 |
Siła pociągowa przy prędkości maksymalnej |
|
935 |
Siła poprzeczna na styku koła z szyną |
|
936 |
Simpleks |
|
937 |
Siodełko kierownicy |
|
938 |
Siodełko ślizgowe |
|
939 |
Skazy podsypkowe |
|
940 |
Skład do ruchu zmiennokierunkowego |
|
941 |
Skład konwencjonalny |
|
942 |
Skład pociągu |
|
943 |
Skład wagonów |
|
944 |
Składnik interoperacyjności |
|
945 |
Skok iglicy |
|
946 |
Skos rozjazdu |
|
947 |
Skrajnia kinematyczna |
|
948 |
Skrajnik |
|
949 |
Skrócone pojedyncze połączenie torów |
|
950 |
Skrzynia zależności |
|
951 |
Skrzyżowania strzeżone przez obsługę |
|
952 |
Skrzyżowania z ostrzeganiem automatycznym |
|
953 |
Skrzyżowanie linii kolejowej z innymi rodzajami transportu |
|
954 |
Skrzyżowanie toru |
|
955 |
Sledzenie przesyłek |
|
956 |
Slizgi boczne |
|
957 |
Słup kotwowy |
|
958 |
Słup krzyżowy |
|
959 |
Słup przelotowy |
|
960 |
Smarowanie obrzeża kół |
|
961 |
Smarownica |
|
962 |
Spawanie termitowe |
|
963 |
Specjalne urządzenia SRK |
|
964 |
Spedytor kolejowy |
|
965 |
Splot torów |
|
966 |
Spływ |
|
967 |
Spokojność jazdy |
|
968 |
Spona iglicowa |
|
969 |
Sprzęg |
|
970 |
Sprzęg międzywózkowy |
|
971 |
Sprzęg śrubowy |
|
972 |
Sprzęg wielokrotny |
|
973 |
Sprzężenie zamknięć nastawczych |
|
974 |
Srednia odległość przejazdu |
|
975 |
Srednica koła |
|
976 |
Srednica koła nowego |
|
977 |
Srednica koła zużytego |
|
978 |
Srodek transportu |
|
979 |
Sruby łubkowe |
|
980 |
Stacja macierzysta |
|
981 |
Stacja przekształtnikowa |
|
982 |
Stacja transformatorowa |
|
983 |
Stacja transformatorowa budynkowa |
|
984 |
Stacja transformatorowa kontenerowa |
|
985 |
Stacja transformatorowa słupowa |
|
986 |
Stacyjne urządzenia suwakowe |
|
987 |
Stacyjny odstęp czasu |
|
988 |
Stacyjny punkt ładunkowy |
|
989 |
Stan techniczny urządzenia SRK |
|
990 |
Standardy konstrukcyjne nawierzchni |
|
991 |
Stanowisko operatora urządzeń SRK |
|
992 |
Stare podejście |
|
993 |
Starotorze |
|
994 |
Starzenie elementów urządzeń SRK |
|
995 |
Sterowanie lokalne |
|
996 |
Sterowanie ruchem kolejowym |
|
997 |
Sterowanie ruchem na liniach o małym natężeniu ruchu |
|
998 |
Sterowanie ruchem pojazdów metra |
|
999 |
Sterowanie zdalne w systemach zasilania trakcji elektrycznej |
|
1000 |
Stojąca skrzynia zależności |
|
1001 |
Stopień zagęszczenia |
|
1002 |
Stożkowatość kół zestawu kołowego |
|
1003 |
Strefa oddziaływania trakcji elektrycznej |
|
1004 |
Strefa przejściowa |
|
1005 |
Strefa zgniotu |
|
1006 |
Struktura cyklu przeglądów i napraw |
|
1007 |
Studium wykonalności |
|
1008 |
SUW 2000 |
|
1009 |
Suwmiarka kolejowa |
|
1010 |
Suwnice bramowe |
|
1011 |
Swiadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego |
|
1012 |
Swiadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego |
|
1013 |
Swiatła sygnałowe |
|
1014 |
Swiatło mostu |
|
1015 |
Sygnalizacja dla manewrów |
|
1016 |
Sygnalizacja kabinowa |
|
1017 |
Sygnalizacja kolejowa |
|
1018 |
Sygnalizator powtarzający |
|
1019 |
Sygnał |
|
1020 |
Sygnał zastępczy |
|
1021 |
Sygnały czoła pociągu |
|
1022 |
Sygnały końca pociągu |
|
1023 |
Sygnały na pociągu |
|
1024 |
Symetryczny rozkład jazdy |
|
1025 |
Synchronizacja faz |
|
1026 |
System acts |
|
1027 |
System als |
|
1028 |
System ars |
|
1029 |
System automatycznej zmiany rozstawu kół |
|
1030 |
System bimodalny |
|
1031 |
System cyfrowej łączności radiowej GSM-R |
|
1032 |
System eksploatacji urządzeń SRK |
|
1033 |
System informacji rozgłoszeniowej |
|
1034 |
System informacji wewnętrznej |
|
1035 |
System informacji zewnętrznej |
|
1036 |
System informacyjny obsługi transportu kolejowego |
|
1037 |
System kolejowo-tramwajowy |
|
1038 |
System kontenerowy |
|
1039 |
System liczenia pasażerów |
|
1040 |
System naczep transportu intermodalnego |
|
1041 |
System nadwozi wymiennych |
|
1042 |
System przywołania obsługi pociągu przez pasażera |
|
1043 |
System rezerwacji miejsc |
|
1044 |
System rss |
|
1045 |
System sterowania ruchem kolejowym SRK |
|
1046 |
System uszynienia grupowego |
|
1047 |
System utrzymania pojazdów kolejowych |
|
1048 |
System zasilania odbiorów nietrakcyjnych |
|
1049 |
System zasilania trakcj elektrycznej prądu przemiennego o częstotliwości systemowej 50/60 Hz |
|
1050 |
System zasilania trakcji elektrycznej |
|
1051 |
System zasilania trakcji elektrycznej prądu przemiennego – wariant z autotransformatorami |
|
1052 |
System zasilania trakcji elektrycznej prądu przemiennego obniżonej częstotliwości |
|
1053 |
System zasilania trakcji elektrycznej prądu stałego |
|
1054 |
Systemowa organizacja przewozów pasażerskich |
|
1055 |
Systemy apm |
|
1056 |
Systemy automatycznego nadzoru pociągów |
|
1057 |
Systemy automatycznego ostrzegania |
|
1058 |
Systemy automatycznego prowadzenia pociągu |
|
1059 |
Systemy automatycznego sterowania pociągiem |
|
1060 |
Systemy automatycznej kontroli pociągu |
|
1061 |
Systemy hamulca w układach hamulcowych |
|
1062 |
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – aplikacje telematyczne |
|
1063 |
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – główne wyzwania |
|
1064 |
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – informatyka w sterowaniu ruchem kolejowym |
|
1065 |
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – rozkłady jazdy |
|
1066 |
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – systemy klasy ERP |
|
1067 |
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – zarządzanie operacyjne |
|
1068 |
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – zarządzanie projektami inwestycyjnymi |
|
1069 |
Systemy informatyczne w transporcie kolejowym – zarządzanie zasobami |
|
1070 |
Systemy klasy A |
|
1071 |
Systemy klasy B |
|
1072 |
Systemy monitoringu wizyjnego |
|
1073 |
Systemy rozgłoszeniowe |
|
1074 |
Systemy rozruchu |
|
1075 |
Systemy sterowania pojazdem szynowym |
|
1076 |
Systemy sygnalizacji alarmowej |
|
1077 |
Systemy sygnalizacyjne |
|
1078 |
Systemy sygnalizacyjne informacyjne |
|
1079 |
Systemy wspomagania decyzji w drogach kolejowych |
|
1080 |
Systemy zarządzania bezpieczeństwem |
|
1081 |
Szafa niskiego napięcia |
|
1082 |
Szafa wysokiego napięcia |
|
1083 |
Szerokość toru |
|
1084 |
Szyna |
|
1085 |
Szyna kolankowa |
|
1086 |
Szyna prądowa |
|
1087 |
Szyna przejściowa |
|
1088 |
Szyna rowkowa |
|
1089 |
Szyna uszkodzona |
|
1090 |
Szyna złamana |
|
1091 |
Szyny bezotworowe |
|
1092 |
Szyny łączące |
|
1093 |
Szyny skrzydłowe |
|
1094 |
Szyny w otulinie |
|
1095 |
Tablica zależności urządzeń SRK |
|
1096 |
Tabor bimodalny |
|
1097 |
Tabor bimodalny z adapterem na wózku |
|
1098 |
Tabor do przewozów pasażerskich |
|
1099 |
Tabor kolejowy |
|
1100 |
Taryfa kolejowa |
|
1101 |
Techniczne specyfikacje interoperacyjności |
|
1102 |
Techniczne specyfikacje interoperacyjności dla systemu SRK |
|
1103 |
Telefoniczna łączność dla obwodów uzależnień wyłączników szybkich |
|
1104 |
Telefoniczna łączność dla zdalnego sterowania obiektami trakcji |
|
1105 |
Telefoniczna łączność dyspozytorska |
|
1106 |
Telefoniczna łączność selektorowa |
|
1107 |
Telefoniczna łączność selektorowa trakcyjna |
|
1108 |
Telefoniczna łączność stacyjno-ruchowa |
|
1109 |
Telefoniczna łączność wypadkowa trakcyjna |
|
1110 |
Telefoniczna łączność zdalnego sterowania liniami LPN |
|
1111 |
Telewizja przemysłowa na skrzyżowaniu |
|
1112 |
Temperatura neutralna |
|
1113 |
Tender |
|
1114 |
Terminal kolejowo-drogowy |
|
1115 |
Terminal kolejowy |
|
1116 |
Terminal kontenerowy |
|
1117 |
Terminal materiałów sypkich |
|
1118 |
Terminal paliw gazowych |
|
1119 |
Terminal paliw płynnych |
|
1120 |
Terminal przeładunkowy |
|
1121 |
Terminal transportu intermodalnego |
|
1122 |
Terminal transportu multimodalnego |
|
1123 |
Termit |
|
1124 |
Tester ciągłości kabli powrotnych |
|
1125 |
Teu |
|
1126 |
Tłumik drgań |
|
1127 |
Tor bezstykowy |
|
1128 |
Tor boczny |
|
1129 |
Tor główny |
|
1130 |
Tor klasyczny |
|
1131 |
Tor kolejowy |
|
1132 |
Tor na płytach |
|
1133 |
Tor odgałęźny |
|
1134 |
Tor zasadniczy |
|
1135 |
Tor zwrotny |
|
1136 |
Toromierz |
|
1137 |
Toromierz elektroniczny |
|
1138 |
Torowisko |
|
1139 |
Torowy bierny nadajnik informacji |
|
1140 |
Torowy czynny nadajnik informacji |
|
1141 |
Transeuropejski system kolei dużych prędkości |
|
1142 |
Transeuropejski system kolei konwencjonalnej |
|
1143 |
Transformator izolacyjny |
|
1144 |
Transformator potrzeb własnych |
|
1145 |
Transformator prostownikowy |
|
1146 |
Transformator separacyjny |
|
1147 |
Transformatory podstacji systemu trakcji elektrycznej prądu przemiennego |
|
1148 |
Transformatory specjalne symetryzujące |
|
1149 |
Transmisja danych |
|
1150 |
Transport intermodalny |
|
1151 |
Transport kombinowany |
|
1152 |
Transport multimodalny |
|
1153 |
Trasa pociągu |
|
1154 |
Trasowanie |
|
1155 |
Trójkąt obrotowy |
|
1156 |
Trwałość szyn |
|
1157 |
Tunel |
|
1158 |
Tunel pasażerski |
|
1159 |
Tuzz |
|
1160 |
Układ bujakowy |
|
1161 |
Układ drogowy punktu ładunkowego |
|
1162 |
Układ drzwi wejściowych |
|
1163 |
Układ geometryczny toru |
|
1164 |
Układ hamulcowy |
|
1165 |
Układ napędu |
|
1166 |
Układ ogrzewania |
|
1167 |
Układ prędkości zadanej |
|
1168 |
Układ przygotowania powietrza |
|
1169 |
Układ regulacji prędkości sepex |
|
1170 |
Układ torowy punktu ładunkowego |
|
1171 |
Układ usprężynowania |
|
1172 |
Układ usprężynowania i stopnia |
|
1173 |
Układ usprężynowania ii stopnia |
|
1174 |
Układ zestawów kół |
|
1175 |
Ukop |
|
1176 |
Ukośnik |
|
1177 |
Ukres |
|
1178 |
Ulga przejazdowa |
|
1179 |
Umowa o głównych międzynarodowych liniach kolejowych agc i umowa o ważnych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących agtc |
|
1180 |
Umowa przewozowa |
|
1181 |
Urządzenia cięgłowo-zderzne |
|
1182 |
Urządzenia czuwakowe |
|
1183 |
Urządzenia na skrzyżowaniu z ostrzeganiem automatycznym |
|
1184 |
Urządzenia nastawcze hamulca |
|
1185 |
Urządzenia niskiego napięcia |
|
1186 |
Urządzenia rozładunkowe |
|
1187 |
Urządzenia SRK |
|
1188 |
Urządzenia sygnalizacji wywoławczej |
|
1189 |
Urządzenia średniego napięcia |
|
1190 |
Urządzenia układu mechanicznego hamulca |
|
1191 |
Urządzenia układu powietrznego hamulca |
|
1192 |
Urządzenie cięgłowe |
|
1193 |
Urządzenie do formowania jednostek ładunkowych |
|
1194 |
Urządzenie ładunkowe |
|
1195 |
Urządzenie naprężające |
|
1196 |
Urządzenie przeciwpoślizgowe |
|
1197 |
Urządzenie samoczynnego hamowania pociągu |
|
1198 |
Urządzenie sterowania |
|
1199 |
Ustawiacz |
|
1200 |
Uszkodzenie katastroficzne urządzenia SRK |
|
1201 |
Uszkodzenie systemu SRK |
|
1202 |
Uszkodzenie urządzenia SRK |
|
1203 |
Uszyniacz |
|
1204 |
Uszynienie |
|
1205 |
Uszynienie grupowe |
|
1206 |
Uszynienie indywidualne |
|
1207 |
Uszynienie otwarte |
|
1208 |
Uszynienie zamknięte |
|
1209 |
Utrzymanie mostów |
|
1210 |
Utrzymanie nawierzchni kolejowej |
|
1211 |
Utwierdzenie przebiegu |
|
1212 |
Uzależnienia elementów przebiegu przy urządzeniach pędniowych |
|
1213 |
Uziemienie |
|
1214 |
Uziom |
|
1215 |
Uzwojenia trakcyjne transformatora |
|
1216 |
Wadliwość toru |
|
1217 |
Wady kontaktowo-zmęczeniowe |
|
1218 |
Waga wagonowa |
|
1219 |
Wagon kolejowy |
|
1220 |
Wagon pasażerski |
|
1221 |
Wagon pomiarowy |
|
1222 |
Wagon specjalny |
|
1223 |
Wagon towarowy |
|
1224 |
Wahania napięcia |
|
1225 |
Wał kułakowy |
|
1226 |
Warstwa ochronna |
|
1227 |
Weryfikacja we zgodności podsystemu |
|
1228 |
Węzeł kolejowy |
|
1229 |
Węzeł komunikacyjny |
|
1230 |
Węzeł łożyskowy zestawu kołowego |
|
1231 |
Wężykowanie |
|
1232 |
Wiadukt |
|
1233 |
Wiata |
|
1234 |
Wichrowatość toru |
|
1235 |
Widoczność sygnałów |
|
1236 |
Wielkości kinematyczne |
|
1237 |
Wielkość przewozów |
|
1238 |
Wieszak |
|
1239 |
Wisząca skrzynia zależności |
|
1240 |
Wkolejanie |
|
1241 |
Wkręt |
|
1242 |
Worki podsypkowe |
|
1243 |
Wózek |
|
1244 |
Wózek cztero- i więcej osiowy |
|
1245 |
Wózek dwuosiowy |
|
1246 |
Wózek jednoosiowy |
|
1247 |
Wózek napędny |
|
1248 |
Wózek pojazdu przegubowego, inaczej wózek jacobsa |
|
1249 |
Wózek prowadzący |
|
1250 |
Wózek toczny |
|
1251 |
Wózek trzyosiowy |
|
1252 |
Wózek z niezależnie obracającymi się kołami |
|
1253 |
Wózek z radialnie ustawianymi zestawami kołowymi |
|
1254 |
Wskazania semaforów kształtowych |
|
1255 |
Wskazania semaforów świetlnych |
|
1256 |
Wskaźnik mocy jednostkowej |
|
1257 |
Wskaźnik zagęszczenia |
|
1258 |
Wskaźniki sygnalizacyjne przy torach |
|
1259 |
Wspólnota kolei europejskich |
|
1260 |
Wspólnotowe organy ustawodawcze |
|
1261 |
Współczynnik przyczepności |
|
1262 |
Współczynnik sprężystości zawieszenia |
|
1263 |
Wstawka prosta |
|
1264 |
Wstawka szynowa |
|
1265 |
Wyboczenie toru |
|
1266 |
Wybuksowanie |
|
1267 |
Wydzielone sieci łączności telefonicznej |
|
1268 |
Wyjście awaryjne |
|
1269 |
Wykaz wagonów w składzie pociągu |
|
1270 |
Wykolejenie |
|
1271 |
Wykolejnica |
|
1272 |
Wykres ruchu |
|
1273 |
Wyłącznik liniowy |
|
1274 |
Wyłącznik mocy |
|
1275 |
Wyłącznik szybki |
|
1276 |
Wyłącznik szybki zapasowy |
|
1277 |
Wymagania bezpiecznościowe i niezawodnościowe w urządzeniach SRK |
|
1278 |
Wymagania dla urządzeń SRK |
|
1279 |
Wymagania zasadnicze |
|
1280 |
Wymiana ciągła nawierzchni |
|
1281 |
Wymiana wtórna nawierzchni |
|
1282 |
Wypadki i wydarzenia kolejowe |
|
1283 |
Wyposażenie specjalne podwozia |
|
1284 |
Wyposażenie zewnętrzne nadwozia |
|
1285 |
Wysadziny toru |
|
1286 |
Wysięgnik pomocniczy |
|
1287 |
Wysięgnik przewodu uszyniającego |
|
1288 |
Wysokość konstrukcyjna sieci jezdnej |
|
1289 |
Wysokość podłogi nad główką szyny |
|
1290 |
Wysokość zawieszenia sieci |
|
1291 |
Wytrzymałość zwarciowa/zdolność wyłączania zwarć |
|
1292 |
Wytyczanie toru |
|
1293 |
Wywrotnica wagonowa |
|
1294 |
Wyzwolenie/zadziałanie wyłącznika szybkiego |
|
1295 |
Wzajemna akceptacja istniejącego taboru |
|
1296 |
Wzbudnica |
|
1297 |
Zabezpieczenie antykorozyjne |
|
1298 |
Zabezpieczenie jednopoziomowych skrzyżowań kolei z drogami |
|
1299 |
Zabezpieczenie przeciwporażeniowe |
|
1300 |
Zabezpieczenie ruchu kolejowego |
|
1301 |
Zabezpieczenie ziemnozwarciowe |
|
1302 |
Zakrętarka uniwersalna |
|
1303 |
Zależności blokady półsamoczynnej jednokierunkowej |
|
1304 |
Zależności blokady półsamoczynnej zmiennokierunkowej |
|
1305 |
Zależności w urządzeniach SRK |
|
1306 |
Zamek zwrotnicowy ryglowy |
|
1307 |
Zamek zwrotnicowy trzpieniowy |
|
1308 |
Zamieć śnieżna |
|
1309 |
Zamknięcia zwrotnicowe |
|
1310 |
Zamknięcie elementu drogi przebiegu |
|
1311 |
Zamknięcie nastawcze |
|
1312 |
Zamknięcie przebiegu |
|
1313 |
Zamknięcie toru |
|
1314 |
Zaokrąglenie załomu profilu podłużnego |
|
1315 |
Zapełnienie wagonu |
|
1316 |
Zapowiadanie ruchu pociągów |
|
1317 |
Zapowiadanie telefoniczne |
|
1318 |
Zarys powierzchni tocznej koła |
|
1319 |
Zasada bezpieczeństwa systemów przekaźnikowych |
|
1320 |
Zasilacz |
|
1321 |
Zasilacz dodatkowy |
|
1322 |
Zasilanie rezerwowe |
|
1323 |
Zasilanie sieci trakcyjnej |
|
1324 |
Zasilanie urządzeń przekaźnikowych |
|
1325 |
Zasłony odśnieżne |
|
1326 |
Zasobnik energii elektrycznej |
|
1327 |
Zasypka |
|
1328 |
Zawieja |
|
1329 |
Zawieszenie mostowe |
|
1330 |
Zawieszenie poprzeczne |
|
1331 |
Zawieszenie silnika |
|
1332 |
Zawieszenie typu y |
|
1333 |
Zawory spustowe |
|
1334 |
Zawór poziomujący |
|
1335 |
Zbiornik piasku |
|
1336 |
Zbrojenie gruntu |
|
1337 |
Zdalne sterowanie ruchem – nastawnia |
|
1338 |
Zdalne sterowanie ruchem – obiekt sterowany |
|
1339 |
Zdalne sterowanie ruchem – obiekt zdalnie sterowany |
|
1340 |
Zdalne sterowanie ruchem – odcinkowy dyżurny ruchu |
|
1341 |
Zdalne sterowanie ruchem – pulpit odcinkowego dyżurnego ruchu |
|
1342 |
Zdalne sterowanie ruchem – transmisja |
|
1343 |
Zdalne sterowanie ruchem – urządzenia |
|
1344 |
Zdalne sterowanie ruchem – wymagania dla okręgu zsr |
|
1345 |
Zdalne sterowanie ruchem charakterystyka ogólna |
|
1346 |
Zderzak |
|
1347 |
Zdolność przepustowa |
|
1348 |
Zeberko ochronne |
|
1349 |
Zespół prostowników |
|
1350 |
Zespół przekształtnikowy |
|
1351 |
Zespół trakcyjny |
|
1352 |
Zgarniarka |
|
1353 |
Ziemia systemu trakcyjnego |
|
1354 |
Zintegrowana jednostka ładunkowa |
|
1355 |
Zintegrowana struktura prowadzenia ruchu |
|
1356 |
Zintegrowany cykliczny rozkład jazdy |
|
1357 |
Zintegrowany system diagnostyczny dróg kolejowych |
|
1358 |
Zintegrowany system taryfowo-biletowy |
|
1359 |
Zlewnia |
|
1360 |
Złącza izolowane dla potrzeb SRK |
|
1361 |
Złącza szynowe |
|
1362 |
Złącze izolowane (izolowane połączenie szyn) |
|
1363 |
Złobek |
|
1364 |
Zmiana szerokości torów |
|
1365 |
Zmienność obciążenia podstacji trakcyjnych |
|
1366 |
Znaki regulacji osi toru |
|
1367 |
Zródło światła |
|
1368 |
Zrównoważony rozwój transportu |
|
1369 |
Zuraw do układania torów |
|
1370 |
Zużycie boczne szyn |
|
1371 |
Zużycie sieci jezdnej |
|
1372 |
Zużycie szyn |
|
1373 |
Zużycie urządzeń SRK |
|
1374 |
Zwarcie doziemne |
|
1375 |
Zwarcie niewykrywalne |
|
1376 |
Zwarty skład |
|
1377 |
Zwiększanie przepustowości |
|
1378 |
Zwis wstępny |
|
1379 |
Zwrotnia grupowa dla pędni |
|
1380 |
Zwrotniczy |
|
1381 |
Zygzakowanie sieci jezdnej |
|
1382 |
Zywopłoty odśnieżne |
|