L.p. |
Art. |
Uwagi
|
161 |
Faliste zużycie szyn |
|
162 |
Falownik |
|
163 |
Filar |
|
164 |
Filtry wygładzające w podstacjach prądu stałego |
|
165 |
Filtry wyższych harmonicznych po stronie sieci prądu przemiennego zasilającej podstacje trakcyjne |
|
166 |
Forum transportu intermodalnego fracht |
|
167 |
Fotogrametria |
|
168 |
Front ładunkowy |
|
169 |
Fundament palowy |
|
170 |
Fundament prefabrykowany |
|
171 |
Generowanie potoków |
|
172 |
Geometria sieci jezdnej |
|
173 |
Georadar |
|
174 |
Geosyntetyki |
|
175 |
Giętarka do szyn |
|
176 |
Globalne podejście |
|
177 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej |
|
178 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej – architektura systemu GSM-R |
|
179 |
Globalny system kolejowej radiokomunikacji ruchomej – podstawowe funkcje systemu |
|
180 |
Gniazda mocujące kontenery |
|
181 |
Gniazda sterowania wielokrotnego |
|
182 |
Gniazdo czopa skrętu |
|
183 |
Górna sieć jezdna |
|
184 |
Gradient szerokości toru |
|
185 |
Granica elektryczna stacji |
|
186 |
Grupa relacyjna |
|
187 |
Grupa torów |
|
188 |
Hak cięgłowy |
|
189 |
Hala całopociągowa |
|
190 |
Hamowanie |
|
191 |
Hamowanie elektryczne odzyskowe |
|
192 |
Hamowanie elektryczne oporowe |
|
193 |
Hamulec |
|
194 |
Hamulec cierny |
|
195 |
Hamulec elektrodynamiczny |
|
196 |
Hamulec klockowy |
|
197 |
Hamulec szynowy |
|
198 |
Hamulec tarczowy |
|
199 |
Hamulec wiroprądowy |
|
200 |
Harmoniczne napięcia wyjściowego z podstacji prądu stałego |
|
201 |
Harmoniczne prądu pobieranego przez podstację trakcyjną prądu stałego z sieci zasilającej |
|
202 |
Harmoniczne prądu w trakcyjnej sieci zasilającej i powrotnej |
|
203 |
Hierarchia pociągów |
|
204 |
Identyfikator literowy typu pojazdu kolejowego |
|
205 |
Iglica |
|
206 |
Iloczyn ruchu |
|
207 |
Impedancja zastępcza podstacji |
|
208 |
Impregnacja betonu |
|
209 |
Indywidualna konstrukcja wsporcza |
|
210 |
Informacja dla podróżnych |
|
211 |
Informacja dla podróżnych o ruchu rzeczywistym |
|
212 |
Informacyjne ujęcie kierowania i sterowania ksr |
|
213 |
Intensywność uszkodzeń urządzeń SRK |
|
214 |
Interoperacyjność |
|
215 |
Intraoperacyjność |
|
216 |
Inwestycje kolejowe |
|
217 |
Inwestycje kolejowe – decyzje administracyjne |
|
218 |
Inwestycje kolejowe – inżynier kontraktu |
|
219 |
Inwestycje kolejowe – inżynieria finansowa |
|
220 |
Inwestycje kolejowe – konsultacje społeczne |
|
221 |
Inwestycje kolejowe – masterplan dla transportu kolejowego |
|
222 |
Inwestycje kolejowe – od pomysłu do realizacji |
|
223 |
Inwestycje kolejowe – prawo zamówień publicznych |
|
224 |
Inwestycje kolejowe – projektowanie linii kolejowych |
|
225 |
Inwestycje kolejowe – studia wykonalności |
|
226 |
IRIS |
|
227 |
Izbica |
|
228 |
Izolator cięgnowy |
|
229 |
Izolator sekcyjny |
|
230 |
Izolator trakcyjny |
|
231 |
Jazda manewrowa |
|
232 |
Jazda na linii |
|
233 |
Jazda na widoczność |
|
234 |
Jazda wielokrotna |
|
235 |
Jednostka ładunkowa |
|
236 |
Jednostka ładunkowa transportu konwencjonalnego |
|
237 |
Jednostki notyfikowane |
|
238 |
Jednostki upoważnione |
|
239 |
Jednostkowe zużycie energii pojazdu elektrycznego |
|
240 |
Jednostkowy pobór mocy urządzeń SRK |
|
241 |
Kabel powrotny |
|
242 |
Kabina maszynisty |
|
243 |
Kabina sekcyjna |
|
244 |
Kabina sekcyjna w systemach prądu przemiennego |
|
245 |
Kabina sekcyjna w systemach prądu stałego |
|
246 |
Kablowy obwód torowy |
|
247 |
Karta próby hamulca |
|
248 |
Karta UIC |
|
249 |
Kartka rezerwacyjna |
|
250 |
Karty fip |
|
251 |
Kąt nabiegania |
|
252 |
Keson |
|
253 |
Kierowanie ruchem kolejowym |
|
254 |
Kierownica |
|
255 |
Kierownik pociągu |
|
256 |
Klasa przeciążalności zespołu prostownikowego/przekształtnikowego |
|
257 |
Klasy toru |
|
258 |
Klasyczny czteroetapowy model transportowy |
|
259 |
Klasyfikacja elektrycznych obwodów torowych |
|
260 |
Klasyfikacja urządzeń SRK |
|
261 |
Kładka dla pieszych |
|
262 |
Kolej |
|
263 |
Kolej dużych prędkości |
|
264 |
Kolej konwencjonalna |
|
265 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – derogacje od prawa wspólnotowego |
|
266 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - idea legislacyjna |
|
267 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - interesariusze |
|
268 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - ochrona środowiska |
|
269 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - prawo międzynarodowe i organizacje międzynarodowe stanowiące prawo dla kolei |
|
270 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - projekty priorytetowe |
|
271 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - rejestry kolejowe |
|
272 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – szczególne przypadki w prawie wspólnotowym |
|
273 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania certyfikacyjne |
|
274 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania eksploatacyjne |
|
275 |
Kolej we wspólnocie europejskiej - wymagania techniczne |
|
276 |
Kolej we wspólnocie europejskiej – zmiany zakresu stosowania kolejowego prawa wspólnotowego |
|
277 |
Kolejarz |
|
278 |
Koleje dużych prędkości |
|
279 |
Koleje narodowe |
|
280 |
Kolejowe sieci radiotelefoniczne |
|
281 |
Kolejowy pojazd niekonwencjonalny |
|
282 |
Koło zestawu kołowego |
|
283 |
Komfort biegu |
|
284 |
Komfort cieplny |
|
285 |
Komora łubkowa |
|
286 |
Kompatybilność elektryczna i elektromagnetyczna |
|
287 |
Kompensacja mocy biernej |
|
288 |
Kompensacja temperaturowa sieci |
|
289 |
Komputer pokładowy |
|
290 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – baza danych o ruchu rzeczywistym |
|
291 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – konflikt ruchowy |
|
292 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – kryteria stosowania |
|
293 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - pojemność stanowiska dyspozytorskiego |
|
294 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - polecenia i meldunki |
|
295 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - raporty i informacje statystyczne |
|
296 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – stanowisko dyspozytora |
|
297 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska - użytkownicy bazy danych o ruchu rzeczywistym |
|
298 |
Komputerowa kontrola dyspozytorska – zobrazowanie informacji |
|
299 |
Komputerowe przekazywanie informacji pomiędzy posterunkami ruchu |
|
300 |
Komputerowe urządzenia SRK - diagnostyka |
|
301 |
Komputerowe urządzenia SRK - dokumentacja dyżurnego ruchu |
|
302 |
Komputerowe urządzenia SRK - interfejsy |
|
303 |
Komputerowe urządzenia SRK - komparator |
|
304 |
Komputerowe urządzenia SRK - oprogramowanie |
|
305 |
Komputerowe urządzenia SRK - polecenia |
|
306 |
Komputerowe urządzenia SRK – sprzęt |
|
307 |
Komputerowe urządzenia SRK - układy bezpieczne |
|
308 |
Komputerowe urządzenia SRK - usterki |
|
309 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa dialogowa |
|
310 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa wybierająca |
|
311 |
Komputerowe urządzenia SRK - warstwa wykonawcza |
|
312 |
Komputerowe urządzenia SRK – warstwa zależnościowa |
|
313 |
Komputerowe urządzenia SRK na stacjach (kSRK) |
|
314 |
Komputerowy system kontroli dyspozytorskiej |
|
315 |
Komunikacja zastępcza |
|
316 |
Konserwacja nawierzchni kolejowej |
|
317 |
Konserwacja podtorza |
|
318 |
Konstrukcja odciążająca |
|
319 |
Konstrukcja wsporcza sieci trakcyjnej |
|
320 |
Konstrukcja zestyków przekaźników |
|
321 |
Kontener |
|
322 |
Kontener ładunkowy |
|
323 |
Kontrakt wieloletni |
|
324 |
Kontrola dyspozytorska |
|
325 |
Kontrola niezajętości odcinka toru |
|
326 |
Kontrola przejazdu pociągu |
|
327 |
Koordynacja zabezpieczeń |
|
328 |
Korytarz międzykabinowy |
|
329 |
Korytarz transportowy |
|
330 |
Koszt uogólniony, inaczej generalizowany |
|
331 |
Koszty życia systemu |
|
332 |
Kotwa |
|
333 |
Kotwienie ciężarowe |
|
334 |
Kotwienie stałe |
|
335 |
Kotwienie środkowe |
|
336 |
Kozioł oporowy |
|
337 |
Krajowa certyfikacja urządzeń i systemów |
|
338 |
Krajowe organizacje normalizacyjne |
|
339 |
Kratownica |
|
340 |
Kryterium nadala |
|
341 |
Kryterium niestabilności |
|
342 |
Krzywa przejściowa |
|
343 |
Krzyżowanie pociągów |
|
344 |
Krzyżownica |
|
345 |
Krzyżownica monoblokowa |
|
346 |
Krzyżownica o kącie prostym |
|
347 |
Krzyżownica podwójna |
|
348 |
Krzyżownica podwójna blokowa |
|
349 |
Krzyżownica składana |
|
350 |
Krzyżownica z ruchomym dziobem |
|
351 |
Krzyżownica zwyczajna |
|
352 |
Kurzawka |
|
353 |
Ladownia |
|
354 |
Ladowność/liczba miejsc |
|
355 |
Ladunek |
|
356 |
Lapka sprężysta |
|
357 |
Lawa dźwigniowa |
|
358 |
Lawy torowiska |
|
359 |
Lącze |
|
360 |
Lącze strażnicowe |
|
361 |
Lącznica |
|
362 |
Lącznik sieci jezdnej |
|
363 |
Lącznik szynowy |
|
364 |
Lączność dla systemów diagnozowania taboru |
|
365 |
Lączność informacyjno-rozgłoszeniowa |
|
366 |
Lączność przewodowa |
|
367 |
Lączność sieci zegarowej |
|
368 |
Lączność służbowa |
|
369 |
Lączność strażnicowa |
|
370 |
Lączność technologiczna |
|
371 |
Lączność telekonferencyjna |
|
372 |
Lączność w kolejnictwie |
|
373 |
Lączność wypadkowa |
|
374 |
Lączność zapowiadacza |
|
375 |
Licencja na przewóz osób i rzeczy |
|
376 |
Lina nośna |
|
377 |
Lina uelastyczniająca |
|
378 |
Lina uszynienia grupowego |
|
379 |
Linia dużych prędkości |
|
380 |
Linia potrzeb nietrakcyjnych |
|
381 |
Linia zasilająca podstację |
|
382 |
Liniowy punkt ładunkowy |
|
383 |
List przewozowy |
|
384 |
Logistyka kolejowa |
|
385 |
Lokalizacja sygnalizatorów stacyjnych |
|
386 |
Lokomotywa |
|
387 |
Lokomotywa dołowa |
|
388 |
Lokomotywa dwuczłonowa |
|
389 |
Lokomotywa elektryczna |
|
390 |
Lokomotywa manewrowa |
|
391 |
Lokomotywa parowa |
|
392 |
Lokomotywa pociągowa |
|
393 |
Lokomotywa rozrządowa |
|
394 |
Lokomotywa spalinowa |
|
395 |
Lokomotywa uniwersalna |
|
396 |
Lo-lo |
|
397 |
Lożysko mostu |
|
398 |
Lożysko zestawu kół |
|
399 |
Lpn kablowa |
|
400 |
Lpn napowietrzna |
|
401 |
Lubki |
|
402 |
Luk elektryczny |
|
403 |
Luk paraboliczny |
|
404 |
Luk pionowy |
|
405 |
Luki koszowe |
|
406 |
Luki odwrotne |
|
407 |
Luszczenie blaszkowate szyn |
|
408 |
Maksymalna siła hamowania |
|
409 |
Maksymalna siła pociągowa przy ruszaniu |
|
410 |
Maksymalne niezrównoważone przyspieszenie odśrodkowe w płaszczyźnie główki szyny |
|
411 |
Maksymalne opóźnienie hamowania |
|
412 |
Malatura taboru |
|
413 |
Manewrowy |
|
414 |
Masa hamująca |
|
415 |
Masa napędna pojazdu |
|
416 |
Masa ogólna pociągu |
|
417 |
Masa własna |
|
418 |
Maszyna do układania warstwy ochronnej |
|
419 |
Maszyna ładunkowa |
|
420 |
Maszyny do budowy dróg kolejowych |
|
421 |
Materiały na przewody sieci jezdnej |
|
422 |
Materiały szczególnie niebezpieczne |
|
423 |
Maty podsypkowe |
|
424 |
Meldunek rid |
|
425 |
Metoda bezprzęsłowa |
|
426 |
Miedź etp |
|
427 |
Miedź magnezowa |
|
428 |
Miedź srebrowa |
|
429 |
Miedź stopowa |
|
430 |
Międzynarodowe stowarzyszenie transportu publicznego |
|
431 |
Międzynarodowy związek kolei UIC |
|
432 |
Międzynarodowy związek prywatnych właścicieli wagonów |
|
433 |
Międzynarodowy związek transportu kombinowanego kolejowo-drogowego |
|
434 |
Międzyrządowa organizacja dla międzynarodowych przewozów koleją OTIF |
|
435 |
Międzytorze |
|
436 |
Minimalny promień krzywizny toru w płaszczyźnie pionowej |
|
437 |
Minimalny promień łuku toru |
|
438 |
Moc ciągła |
|
439 |
Moc godzinna |
|
440 |
Moc hamowania elektrycznego |
|
441 |
Moc maksymalna |
|
442 |
Model cena-czas |
|
443 |
Model grawitacyjny |
|
444 |
Model systemu SRK |
|
445 |
Modelowanie transportu |
|
446 |
Modernizacja dróg kolejowych |
|
447 |
Modernizacja układu zasilania trakcyjnego |
|
448 |
Most |
|
449 |
Most składany |
|
450 |
Most z nawierzchnią na podsypce |
|
451 |
Most zwodzony |
|
452 |
Mostek międzyczłonowy |
|
453 |
Mostownice |
|
454 |
Mosty betonowe |
|
455 |
Mur oporowy |
|
456 |
Mycie taboru |
|
457 |
Nacisk zestawu kół na szyny |
|
458 |
Nadmiar przechyłki |
|
459 |
Nadwozie pojazdu |
|
460 |
Napawanie |
|
461 |
Napęd |
|
462 |
Napęd pojazdu szynowego |
|
463 |
Napęd zwrotnicowy elektryczny z zamknięciami wewnętrznymi |
|
464 |
Napęd zwrotnicowy hydrauliczny |
|
465 |
Napędy zwrotnicowe |
|
466 |
Napięcie na szynach podstacji / w sieci trakcyjnej |
|
467 |
Napięcie psofometryczne |
|
468 |
Naprawa budowli kolejowej |
|
469 |
Naprawa podtorza |
|
470 |
Naprawy nawierzchni kolejowej |
|
471 |
Naprężacz |
|
472 |
Narodowy organ do spraw bezpieczeństwa |
|
473 |
Nastawa wyłącznika szybkiego |
|
474 |
Nastawianie iglic zwrotnicowych |
|
475 |
Nastawianie zwrotnic dla dużych prędkości |
|
476 |
Nastawianie zwrotnic z długimi iglicami |
|
477 |
Nastawienie drogi przebiegu |
|
478 |
Nastawnica mechaniczna |
|
479 |
Nastawniczy |
|
480 |
Nastawnik |
|
481 |
Nasycanie podkładów |
|
482 |
Nasyp |
|
483 |
Nawierzchnia bezpodsypkowa |
|
484 |
Nawierzchnia kolejowa |
|
485 |
Nawierzchnia na moście stalowym bez podsypki |
|
486 |
Nawrotnik |
|
487 |
Niedomiar przechyłki |
|
488 |
Nierówności toru |
|
489 |
Nierówności w rozjazdach |
|
490 |
Niezawodność urządzeń SRK |
|
491 |
Niezawodność zasilania trakcji elektrycznej w energię |
|
492 |
Niweleta |
|
493 |
Notyfikacja |
|
494 |
Nowe podejście |
|
495 |
Numer inwentarzowy pojazdu kolejowego |
|
496 |
Numer pociągu |
|
497 |
Obciążalność sieci trakcyjnej |
|
498 |
Obieg składu, lokomotywy |
|
499 |
Obiekty inżynieryjne |
|
500 |
Obręcz koła |
|
501 |
Obrót składu, lokomotywy |
|
502 |
Obsługa ładunkowa |
|
503 |
Obsługiwanie techniczne urządzenia SRK |
|
504 |
Obszar wpływu |
|
505 |
Obwody blokady stacyjnej w strukturach przebiegowych |
|
506 |
Obwody elektryczne pojazdu trakcyjnego |
|
507 |
Obwody kontroli niezajętości torów i zwrotnic |
|
508 |
Obwody nastawcze zwrotnicy |
|
509 |
Obwody przekaźnikowe |
|
510 |
Obwody przekaźnikowe w strukturze przebiegowej |
|
511 |
Obwody przekaźnikowe w urządzeniach zblokowanych |
|
512 |
Obwód przekaźnika sygnałowego w strukturze przebiegowej |
|
513 |
Obwód przekaźnika utwierdzającego w strukturze przebiegowej |
|
514 |
Obwód świateł sygnałowych |
|
515 |
Ocena zgodności we składnika interoperacyjności |
|
516 |
Oceny stanu toru |
|
517 |
Ochrona podnapięciowa |
|
518 |
Ochrona przeciwporażeniowa |
|
519 |
Ochrona przeciwporażeniowa w systemie trakcji elektrycznej |
|
520 |
Ochrona przeciwprzepięciowa |
|
521 |
Ochrona ziemnozwarciowa |
|
522 |
Oczyszczarka podsypki |
|
523 |
Odbierak prądu |
|
524 |
Odbijaki |
|
525 |
Odbiory nietrakcyjne |
|
526 |
Odbojnice |
|
527 |
Odciąg ukośnika |
|
528 |
Odcinek dyspozytorski |
|
529 |
Odcinek izolowany |
|
530 |
Odcinek naprężenia |
|
531 |
Odcinek sterowania |
|
532 |
Odcinki oddychające |
|
533 |
Odcinki przejściowe |
|
534 |
Oddziaływanie podstacji trakcyjnej na zasilający system elektroenergetyczny |
|
535 |
Odgromnik rożkowy |
|
536 |
Odkład |
|
537 |
Odłącznik |
|
538 |
Odsuw sieci jezdnej |
|
539 |
Odśnieżacz |
|
540 |
Odśnieżanie |
|
541 |
Odśnieżarka |
|
542 |
Odwodnienia |
|
543 |
Oględziny |
|
544 |
Ograniczenie doraźne |
|
545 |
Ograniczenie stałe |
|
546 |
Ogranicznik (zwiernik) niskiego napięcia |
|
547 |
Ogranicznik przepięć |
|
548 |
Ogrzewanie zwrotnic |
|
549 |
Okręg sterowania |
|
550 |
Okręg toczny koła |
|
551 |
One stop shop |
|
552 |
Oparcie nadwozia na wózkach |
|
553 |
Operator intermodalny |
|
554 |
Operator systemu SRK |
|
555 |
Opłata za dostęp do infrastruktury |
|
556 |
Opornica |
|
557 |
Opornik hamowania |
|
558 |
Opory ruchu |
|
559 |
Opór w łuku |
|
560 |
Opórka przeciwpełzna |
|
561 |
Opórka przeciwpełzna iglicy |
|
562 |
Opórki iglicowe |
|
563 |
Opóźnienia pociągów |
|
564 |
Oprawa oświetleniowa |
|
565 |
Oprawa oświetleniowa typu kolejowego |
|
566 |
Oprawa wandaloodporna |
|
567 |
Organizacja przewozów pasażerskich |
|
568 |
Organizacja współpracy kolei osjd |
|
569 |
Organizacje reprezentatywne |
|
570 |
Organizacje użytkowników końcowych |
|
571 |
Organizator publicznego transportu zbiorowego |
|
572 |
Organy państw członkowskich |
|
573 |
Osada iglic |
|
574 |
Osłona harmonijkowa |
|
575 |
Osoby o ograniczonej sprawności ruchowej |
|
576 |
Osprzęt sieciowy |
|
577 |
Osuwisko |
|
578 |
Oś symetrii rozkładu jazdy |
|
579 |
Oś zestawu kołowego |
|
580 |
Oświetleniowa konstrukcja wsporcza |
|
581 |
Oznakowania na skrzyżowaniach |
|