L30H: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Anulowanie wersji nr 6287 utworzonej przez Robercik101 (dyskusja) - przekładnia hyrokinetyczna to rodzaj przekładni hydraulicznej.)
m (zamienił w treści „Oznaczenia taboru PKP (MW-11)” na „Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)”)
Linia 2: Linia 2:
 
  |typ_lokomotywy        = L30H
 
  |typ_lokomotywy        = L30H
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Kolej leśna|Lasy Państwowe]]
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Kolej leśna|Lasy Państwowe]]
  |oznaczenie_przewoźnika = [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]
+
  |oznaczenie_przewoźnika = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]
 
  |grafika                = [[Plik:DSC00314bm3.JPG|290px]]  
 
  |grafika                = [[Plik:DSC00314bm3.JPG|290px]]  
 
  |opis_zdjęcia          = Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm).
 
  |opis_zdjęcia          = Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm).
Linia 28: Linia 28:
 
}}  
 
}}  
  
'''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] eksploatowało lokomotywy [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]] o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H ([[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lxd2|Lxd2]]), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez [[PKP]] do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania.  W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm.
+
'''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] eksploatowało lokomotywy [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]] o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H ([[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez [[PKP]] do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania.  W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm.
  
 
Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (785 mm) i na kolei przemysłowej Cementowni Odra w Opolu, ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (600 mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych mi. w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby).
 
Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (785 mm) i na kolei przemysłowej Cementowni Odra w Opolu, ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (600 mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych mi. w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby).
Linia 51: Linia 51:
  
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-53
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-53
 
| [[L30H/23382|23382]]
 
| [[L30H/23382|23382]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 60: Linia 60:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-57
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-57
 
| [[L30H/23386|23386]]
 
| [[L30H/23386|23386]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 87: Linia 87:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-101
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-101
 
| [[L30H/23437|23437]]
 
| [[L30H/23437|23437]]
 
| 785 mm
 
| 785 mm
Linia 159: Linia 159:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-64
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-64
 
| [[L30H/24368|24368]]
 
| [[L30H/24368|24368]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 168: Linia 168:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-068
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-068
 
| [[L30H/24375|24375]]
 
| [[L30H/24375|24375]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 177: Linia 177:
  
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-51
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-51
 
| [[L30H/23380|23380]]
 
| [[L30H/23380|23380]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 186: Linia 186:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-54
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-54
 
| [[L30H/23383|23383]]
 
| [[L30H/23383|23383]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 195: Linia 195:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-56
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-56
 
| [[L30H/23385|23385]]
 
| [[L30H/23385|23385]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 204: Linia 204:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-61
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-61
 
| [[L30H/23390|23390]]
 
| [[L30H/23390|23390]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 213: Linia 213:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-062
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-062
 
| [[L30H/23391|23391]]
 
| [[L30H/23391|23391]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 267: Linia 267:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-63
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-63
 
| [[L30H/24367|24367]]
 
| [[L30H/24367|24367]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 276: Linia 276:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-65
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-65
 
| [[L30H/24369|24369]]
 
| [[L30H/24369|24369]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 285: Linia 285:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-70
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-70
 
| [[L30H/24377|24377]]
 
| [[L30H/24377|24377]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 294: Linia 294:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-67
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-67
 
| [[L30H/24598|24598]]
 
| [[L30H/24598|24598]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 312: Linia 312:
  
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-58
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-58
 
| [[L30H/23387|23387]]
 
| [[L30H/23387|23387]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 321: Linia 321:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-60
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-60
 
| [[L30H/23389|23389]]
 
| [[L30H/23389|23389]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 330: Linia 330:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-1?
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-1?
 
| [[L30H/23396|23396]]
 
| [[L30H/23396|23396]]
 
| 750 mm
 
| 750 mm
Linia 393: Linia 393:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-3?
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-3?
 
| [[L30H/24062|24062]]
 
| [[L30H/24062|24062]]
 
| 750 mm
 
| 750 mm
Linia 402: Linia 402:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-2?
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-2?
 
| [[L30H/24067|24067]]
 
| [[L30H/24067|24067]]
 
| 750 mm
 
| 750 mm
Linia 438: Linia 438:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-52
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-52
 
| [[L30H/23381|23381]]
 
| [[L30H/23381|23381]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 447: Linia 447:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-55
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-55
 
| [[L30H/23384|23384]]
 
| [[L30H/23384|23384]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 456: Linia 456:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-59
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-59
 
| [[L30H/23388|23388]]
 
| [[L30H/23388|23388]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm
Linia 636: Linia 636:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-01
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-01
 
| [[L30H/24054|24054]]
 
| [[L30H/24054|24054]]
 
| 785 mm
 
| 785 mm
Linia 690: Linia 690:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-02
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-02
 
| [[L30H/24371|24371]]
 
| [[L30H/24371|24371]]
 
| 785 mm
 
| 785 mm
Linia 699: Linia 699:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-03
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-03
 
| [[L30H/24372|24372]]
 
| [[L30H/24372|24372]]
 
| 785 mm
 
| 785 mm
Linia 717: Linia 717:
 
   
 
   
 
|-
 
|-
| [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd2|Lyd2]]-66
+
| [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]-66
 
| [[L30H/24597|24597]]
 
| [[L30H/24597|24597]]
 
| 600 mm
 
| 600 mm

Wersja z 20:33, 6 kwi 2013

L30H
DSC00314bm3.JPG
Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm).
Przewoźnik PKP, przemysł, Lasy Państwowe
Oznaczenie przewoźnika Lyd2
Producent FAUR
Lata budowy 1977-1982
Układ osi C
Rozstaw szyn w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm
Masa służbowa 24 t
Nacisk osi na szyny 7 t
Średnica kół 1000 mm
Długość ze zderzakami 7100 mm


Prędkość konstrukcyjna 25 km/h


Typ silnika spalinowego MB836B - montowany fabrycznie
Moc znamionowa 350 KM (257 kW)
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna




L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. PKP eksploatowało lokomotywy Lyd2 o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H (Lxd2), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez PKP do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania. W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm.

Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (785 mm) i na kolei przemysłowej Cementowni Odra w Opolu, ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (600 mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych mi. w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby).

Lyd2-04 eksploatowana przez Cementownię Odra w Opolu (1000 mm).
Lyd2-05 LP eksploatowana na Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej (750 mm).



Lista lokomotyw eksploatowanych w Polsce

Dokładna historia każdego egzemplarza dostępna po kliknięciu na jego numer fabryczny.

Obecne/ostatnie oznaczenie Nr fabr. Obecny/ostatni prześwit Rok produkcji Stan Obecne/ostatnie stacjonowanie Uwagi
Lyd2-53 23382 600 mm 1977 sprawny Żnin Wąsk. Kolor czerwony
Lyd2-57 23386 600 mm 1977 sprawny Żnin Wąsk. Kolor czerwony
KJ-Lyd2-01 23394 750 mm 1977 sprawny KWK Janina Kolor niebieski
KJ-Lyd2-02 23395 750 mm 1977 sprawny KWK Janina Kolor czerwony
Lyd2-101 23437 785 mm 1977 sprawny Rudy Kolor niebieski
LP-Lyd2-05 24048 750 mm 1980 sprawny BKL Cisna Kolor czerwony
LP-Lyd2-07 24050 750 mm 1980 sprawny BKL Cisna Kolor czerwony
KD-Lyd2-02 24055 750 mm 1980 sprawny KWK Janina Kolor czerwony
CEM.ODRA-Lyd2-01 24056 1000 mm 1980 sprawny Cementownia Odra Opole Kolor czerwony
CWO-Lyd2-01 24064 750 mm 1980 sprawny BKL Cisna Kolor niebieski
CEM.ODRA-Lyd2-04 24364 1000 mm 1981 sprawny Cementownia Odra Opole Kolor czerwony
CEM.ODRA-Lyd2-06 24366 1000 mm 1981 sprawny Cementownia Odra Opole Kolor czerwony
Lyd2-64 24368 600 mm 1981 sprawny Żnin Wąsk. Kolor niebieski
Lyd2-068 24375 600 mm 1981 sprawny Żnin Wąsk. Kolor niebieski
Lyd2-51 23380 600 mm 1977 odstawiony Białośliwie Wąsk. Kolor niebieski
Lyd2-54 23383 600 mm 1977 odstawiony Białośliwie Wąsk. Kolor czerwony
Lyd2-56 23385 600 mm 1977 odstawiony Białośliwie Wąsk. Kolor czerwony
Lyd2-61 23390 600 mm 1977 odstawiony Białośliwie Wąsk. Kolor czerwony
Lyd2-062 23391 600 mm 1977 odstawiony Białośliwie Wąsk. Kolor niebieski
LP-Lyd2-01 23392 750 mm 1977 odstawiony BKL Cisna Kolor czerwony
LP-Lyd2-06 24049 750 mm 1980 odstawiony BKL Cisna Kolor czerwony
CEM.ODRA-Lyd2-03 24058 1000 mm 1980 odstawiony Cementownia Odra Opole Kolor niebieski
CWO-Lyd2-02 24065 750 mm 1980 odstawiony Karczmiska Kolor brązowy
CEM.ODRA-Lyd2-05 24365 1000 mm 1981 odstawiony Cementownia Odra Opole
W styczniu 2013 kupiona przez Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki na aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Kolor czerwony
Lyd2-63 24367 600 mm 1981 odstawiony Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej w Rudach Kolor czerwony
Lyd2-65 24369 600 mm 1981 odstawiony Białośliwie Wąsk. Kolor niebieski
Lyd2-70 24377 600 mm 1981 odstawiony Żnin Wąsk. Kolor czerwony
Lyd2-67 24598 600 mm 1982 odstawiony Żnin Wąsk. Kolor czerwony
CK-Lyd2-01 24600 750 mm 1982 odstawiony Jedrzejów Wąsk. Kolor czerwony
Lyd2-58 23387 600 mm 1977 sprzedany za granicę Welsh Highland Railway, Walia Kolor niebieski
Lyd2-60 23389 600 mm 1977 sprzedany za granicę Welsh Highland Railway, Walia Kolor niebieski
Lyd2-1? 23396 750 mm 1977 sprzedany za granicę St. Kitts Scenic Railway, Karaiby Kolor czerwony
TU38.001 23397 750 mm 1977 sprzedany za granicę Tremesna ve Slezsku, Czechy Kolor niebieski
H1M-Lyd2-02 23418 785 mm 1977 sprzedany za granicę b.inf. Kolor czerwony
H1M-Lyd2-03 23419 785 mm 1977 sprzedany za granicę b.inf. Kolor czerwony
LP-Lyd2-08 24051 600 mm 1980 sprzedany za granicę Welsh Highland Railway, Walia Kolor niebieski, obecnie czerwony
199 034 24059 750 mm 1980 sprzedany za granicę Doellnitzbahn, Niemcy Kolor pomarańczowy
199 013 24060 750 mm 1980 sprzedany za granicę Zittauer Schmalspurbahn, Niemcy Kolor pomarańczowy
Lyd2-3? 24062 750 mm 1980 sprzedany za granicę St. Kitts Scenic Railway, Karaiby Kolor czerwony
Lyd2-2? 24067 750 mm 1980 sprzedany za granicę St. Kitts Scenic Railway, Karaiby Kolor niebieski
H1M-Lyd2-04 24374 785 mm 1981 sprzedany za granicę b.inf. Kolor czerwony
CN-Lyd2-01 24376 750 mm 1981 sprzedany za granicę Great Whipsnade Railway, Whipsnade Zoo, Anglia Kolor zielony
199 033 24378 600 mm 1981 sprzedany za granicę Doellnitzbahn, Niemcy Kolor zielony
Lyd2-52 23381 600 mm 1977 złom 2001 Żnin Wąsk. Kolor niebieski
Lyd2-55 23384 600 mm 1977 złom 2001 Żnin Wąsk. Kolor niebieski
Lyd2-59 23388 600 mm 1977 złom 2005 ZNTK Ostrów Wlkp Kolor niebieski
LP-Lyd2-02 23393 750 mm 1977 złom 1993 BKL Cisna Kolor czerwony
CW-Lyd2-01 23398 750 mm 1977 złom 1990 Cukrownia Włostów
CW-Lyd2-02 23399 750 mm 1977 złom 1993 Cukrownia Łubna
HP-Lyd2-01 23410 785 mm 1977 złom 1985 Huta Pokój Kolor czerwony
HP-Lyd2-02 23411 785 mm 1977 złom 1990 Huta Pokój Kolor czerwony
HP-Lyd2-03 23412 785 mm 1977 złom 1990 Huta Pokój Kolor czerwony
HP-Lyd2-04 23413 785 mm 1977 złom 1990 Huta Pokój Kolor czerwony
HP-Lyd2-05 23414 785 mm 1977 złom 1990 Huta Pokój Kolor czerwony
HP-Lyd2-06 23415 785 mm 1977 złom 1990 Huta Pokój Kolor czerwony
KD-Lyd2-01 23416 785 mm 1977 złom 1999 KWK Centrum Kolor czerwony
H1M-Lyd2-01 23417 785 mm 1977 złom 1996 Huta Gliwice Kolor czerwony
OKCW-Lyd2-01 23420 785 mm 1977 złom 1998 Cementownia Groszowice Kolor czerwony
OKCW-Lyd2-04 23432 785 mm 1977 złom 1998 Cementownia Groszowice Kolor czerwony
OKCW-Lyd2-05 23433 785 mm 1977 złom 1998 Cementownia Groszowice Kolor czerwony
KZ-Lyd2-01 23435 785 mm 1977 złom 1989 PTKiGK Zabrze (KWK Zabrze)
CW-Lyd2-03 23436 750 mm 1977 złom 1993 Cukrownia Łubna
LP-Lyd2-04 24047 750 mm 1980 złom 1993 BKL Cisna Kolor czerwony
KK-Lyd2-01 24052 785 mm 1980 złom 1997 KWK Polska Kolor czerwony
KP-Lyd2-01 24053 785 mm 1980 złom 1997 KWK Polska Kolor czerwony
Lyd2-01 24054 785 mm 1980 złom 1990 KWK Powstanców Śląskich (Rejon Radzionków)
CEM.ODRA-Lyd2-02 24057 1000 mm 1980 złom 2005 Cementownia Odra Opole Kolor niebieski
CS-Lyd2-01 24063 750 mm 1980 złom 199x Cukrownia Strzyżów Kolor czerwony
CBK-Lyd2-01 24066 750 mm 1980 złom 1997 KWK Janina
CWE-Lyd2-01 24068 750 mm 1980 złom 199x Cukrownia Werbkowice
CBK-Lyd2-02 24370 750 mm 1981 złom 1997 KWK Janina
Lyd2-02 24371 785 mm 1981 złom 1990 KWK Powstanców Śląskich (Rejon Radzionków)
Lyd2-03 24372 785 mm 1981 złom 1990 KWK Powstanców Śląskich (Rejon Radzionków)
H1M-Lyd2-05 24373 785 mm 1981 złom 1989 OPEC Gliwice
Lyd2-66 24597 600 mm 1982 złom 2005 Żnin Wąsk. Kolor czerwony

Źródła