WLs75: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (added Category:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych using HotCat) |
(→Lista lokomotyw: plus kwerenda minus tabela) |
||
Linia 34: | Linia 34: | ||
== Lista lokomotyw == | == Lista lokomotyw == | ||
− | + | Dokładniejsza informacja na temat historii lokomotywy (o ile jest znana) jest dostępna po kliknięciu na numer fabryczny lokomotywy | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | <!--- Kod kwerendy ---> | |
− | + | {{#ask:[[Lw typ fabryczny::WLs75]] | limit = 250 | |
− | + | |?Lw numer seryjny | |
− | + | |?Lw rok produkcji | |
− | + | |?Lw stan | |
− | + | |?Lw ostatni rozstaw | |
− | + | |?Lw ostatni typ silnika | |
− | + | |?Lw ostatnie oznaczenie | |
− | + | |?Lw ostatnie stacjonowanie | |
− | + | |?Lw uwagi | |
− | + | |format=tabela | |
− | + | |format=template | |
− | + | |template=Lw tabela | |
− | + | |introtemplate=Lw tabela nagłówek | |
− | + | | outrotemplate=Lw tabela stop | |
− | + | |link=all | |
− | + | |headers=show | |
− | + | |searchlabel=… dalsze wyniki | |
− | + | |class=sortable wikitable smwtable | |
− | + | }} | |
− | + | <!-- Koniec kodu kwerendy ----> | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |? | ||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Źródła == | == Źródła == |
Wersja z 19:11, 7 wrz 2017
WLs75 | |
WLs75-38 na stacji Rudy. | |
Przewoźnik | Przemysł |
Oznaczenie przewoźnika | WLs75 |
Producent | ZNTK Poznań |
Lata budowy | 1965-1975 |
Układ osi | B' |
Rozstaw szyn | 750mm, 785mm |
Masa własna | 9,6 t |
Masa służbowa | 10 t |
Nacisk osi na szyny | 5 t |
Rozstaw osi skrajnych | 1550 mm |
Średnica kół | 670 mm |
Długość ze zderzakami | 5110 mm |
Szerokość | 1550 mm |
Wysokość | 2650 mm |
Minimalny promień łuku | 25 m |
Prędkość konstrukcyjna | 18,5 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 2400 kG |
Typ silnika spalinowego | S324HL |
Moc znamionowa | 75 KM |
Zapas paliwa | 140 l |
Rodzaj przekładni | Mechaniczna |
System hamulca | pneumatyczny |
Sterowanie wielokrotne | brak
|
WLs75 - Polska wąskotorowa lokomotywa spalinowa małej mocy używana w zakładach przemysłowych.
Lista lokomotyw
Dokładniejsza informacja na temat historii lokomotywy (o ile jest znana) jest dostępna po kliknięciu na numer fabryczny lokomotywy
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Zygmunt | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 785 mm | S324HL | WLs75-13 | Zakłady Metalowe "Silesia" zakład w Wełnowcu | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Walenty - Wawel" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Cukrownia Werbkowice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 750 mm | Nieznany | Wls75-17 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Eksponat | 750 mm | Nieznany | nieznane | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Julian" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Wawel" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | nieznany | Cukrownia Nowy Staw | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Cegielnia "Ruda" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Baildon | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Krośniewice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1966 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | WP-14-40 | Jednostka wojskowa nr 4149 Przemyśl Bakończyce | Oznaczenie niepewne |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Zakłady Metalowe "Silesia" zakład w Wełnowcu | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Eksponat | 750 mm | Nieznany | brak | Majdan | Kolor zielony, pierwotnie czerwony. |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1965 | Złom | 750 mm | Nieznany | WLs75-35 | Cukrownia Włostów | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | b/d | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Siemianowice" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1966 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Metali Nieżelaznych Szopienice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Sprawna | 785 mm | Andoria S324 | WLs75-38 | Rudy | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" zakład "Waryński" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Krośniewice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | nieznane | Krośnice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe w Sobótce | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Zygmunt | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Pokój | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1968 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Metali Nieżelaznych Szopienice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1968 | Złom | 785 mm | Nieznany | 2 | Huta Baildon | Złomowana po roku 2002 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1968 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Elektrownia Chorzów | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1968 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1968 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Przedszkole nr 3 w Przeworsku | W Cukrowni Przeworsk nr zakładowy 3 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1968 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | nieznane | Cukrownia Strzyżów | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1969 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Zakłady Metalowe "Silesia" zakład w Wełnowcu | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1969 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Barbara-Chorzów" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1968 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | nieznane | Cukrownia Werbkowice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1968 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | nieznane | Cukrownia Opole Lubelskie | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1969 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | nieznane | Zakłady Przetwórstwa Owocowo - Warzywnego "Nieledew" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1971 | Odstawiona | 785 mm | Andoria S324 | Wls75-66 | Rudy | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1970 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1971 | Eksponat | 750 mm | Nieznany | nieznane | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | W Cukrowni Brześć Kujawski nr zakładowy CBK-3 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1972 | Złom | 785 mm | Nieznany | 7 | Huta Baildon | Złomowana po roku 2002. |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1972 | Eksponat | 750 mm | Nieznany | WLs75-71 | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1972 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | 5 | Huta Baildon | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1972 | Sprawna | 785 mm | S324HL | WLs75-73 | Bytom Karb Wąskotorowy | W Hucie Baildon nr zakładowy 11 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1973 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Metali Nieżelaznych Szopienice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1973 | Złom | 900 mm | Nieznany | nieznane | Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1973 | Złom | 900 mm | Nieznany | nieznane | Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1973 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | Nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Barbara-Chorzów" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1973 | Eksponat | 750 mm | Nieznany | nieznane | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1973 | Odstawiona | 785 mm | Nieznany | WLs75-82 | Stacja Muzeum Czernichów Główny | W Hucie Baildon numer zakładowy 12 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1973 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Zakłady Metalowe "Silesia" zakład w Wełnowcu | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1973 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Zakłady Metalowe "Silesia" zakład w Wełnowcu | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1974 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe w Sobótce | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1974 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Gliwice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1974 | Złom | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Gliwice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1974 | Złom | 750 mm | Nieznany | nieznane | Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe w Sobótce | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1974 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | nieznane | Cukrownia Opole Lubelskie | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1974 | Odstawiona | 750 mm | S324HL | nieznane | Rogów Towarowy Wąskotorowy | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1975 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | WLs75-97 | Poznańskie Przedsiębiorstwo Budowlane | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1975 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | WLs75-98 | Poznańskie Przedsiębiorstwo Budowlane | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | nieznany | Nieznany | 785 mm | Nieznany | Nieznane | Kopalnia Węgla Kamiennego "Prezydent" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | Nieznany | Nieznany | 785 mm | Nieznany | Nieznane | Cegielnia "Ruda" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | nieznane | Cukrownia Pelplin | Numer fabryczny nieznany |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1967 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | nieznane | Cukrownia Pelplin | Numer fabryczny nieznany |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | nieznany | Nieznany | 785 mm | Nieznany | nieznane | Huta Pokój | Numer fabryczny i rok produkcji nieznane |
Źródła
- informacje zdobyte dzięki tytanicznej wręcz pracy i poświęceniu p. Zbigniewa Tucholskiego, zawarte w książce p. Bogdana Pokropińskiego „Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej” WKiŁ ISBN 978-83-206-1731-3 2009r.;
- informacje zawarte w książce p. Krzysztofa Soidy „Koleje wąskotorowe na Górnym Śląsku, Tom II” ApLand ISBN 83-912575-0-9 2001r.;
- informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego oraz p. Ariela Ciechańskiego, zawarte w kilkudziesięciu artykułach w czasopismach „Świat Kolei” oraz „Stalowe Szlaki”;
- informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych;
- informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
- własne badania i analizy.