L30H: Różnice pomiędzy wersjami
m (Wycofano edycje użytkownika Niemcuk odpierdol się ode mnie (dyskusja). Autor przywróconej wersji to Tw53-2566.) Znacznik: Wycofanie zmian |
|||
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 8: | Linia 8: | ||
|lata_budowy = 1977-1982 | |lata_budowy = 1977-1982 | ||
|układ_osi = C | |układ_osi = C | ||
+ | |masa_własna = | ||
|masa_służbowa = 24 t | |masa_służbowa = 24 t | ||
|długość_ze_zderzakami = 7100 mm | |długość_ze_zderzakami = 7100 mm | ||
Linia 31: | Linia 32: | ||
'''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] eksploatowało lokomotywy [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]] o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H ([[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez [[PKP]] do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania. W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm. | '''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]]) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] eksploatowało lokomotywy [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd2|Lyd2]] o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H ([[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez [[PKP]] do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania. W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm. | ||
− | Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), | + | Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych (785 mm), ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm - wraca do ruchu 2016), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Średzkiej Kolei Powiatowej (600 mm, do przekucia na 750mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby). |
[[Plik:DSC08956am23.JPG|thumb|left|290px|Lyd2-04 eksploatowana przez Cementownię Odra w Opolu (1000 mm).]][[Plik:0016tm.jpg|thumb|left|290px|Lyd2-05 LP eksploatowana na Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej (750 mm).]] | [[Plik:DSC08956am23.JPG|thumb|left|290px|Lyd2-04 eksploatowana przez Cementownię Odra w Opolu (1000 mm).]][[Plik:0016tm.jpg|thumb|left|290px|Lyd2-05 LP eksploatowana na Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej (750 mm).]] | ||
Linia 41: | Linia 42: | ||
Dokładna historia każdego egzemplarza dostępna '''po kliknięciu na jego numer fabryczny'''. | Dokładna historia każdego egzemplarza dostępna '''po kliknięciu na jego numer fabryczny'''. | ||
− | + | <!--- wywołanie kwerendy generującej listę lokomotyw --> | |
− | + | {{Lw kwerenda wszystkie|L30H}} | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | ! | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Źródła== | ==Źródła== | ||
Linia 736: | Linia 52: | ||
[[Kategoria:Lokomotywy_spalinowe_PKP]] | [[Kategoria:Lokomotywy_spalinowe_PKP]] | ||
[[Kategoria:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]] | [[Kategoria:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]] | ||
+ | [[Kategoria:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych]] | ||
+ | __NOCACHE__ |
Aktualna wersja na dzień 21:29, 27 gru 2021
L30H | |
Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm). | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, Lasy Państwowe |
Oznaczenie przewoźnika | Lyd2 |
Producent | FAUR |
Lata budowy | 1977-1982 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm |
Masa służbowa | 24 t |
Nacisk osi na szyny | 7 t |
Średnica kół | 1000 mm |
Długość ze zderzakami | 7100 mm
|
Prędkość konstrukcyjna | 25 km/h
|
Typ silnika spalinowego | MB836B - montowany fabrycznie |
Moc znamionowa | 350 KM (257 kW) |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna
|
Świadectwo typu | T/2006/1286; T/2012/0630 |
L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. PKP eksploatowało lokomotywy Lyd2 o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H (Lxd2), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez PKP do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania. W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm.
Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych (785 mm), ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm - wraca do ruchu 2016), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Średzkiej Kolei Powiatowej (600 mm, do przekucia na 750mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby).
Lista lokomotyw eksploatowanych w Polsce[edytuj]
Dokładna historia każdego egzemplarza dostępna po kliknięciu na jego numer fabryczny.
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
L30H/23380 | 1977 | W trakcie remontu | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-51 | Pinelière w gminie Saint-Germain-d'Arcé | Sprzedana do Francji |
L30H/23381 | 1977 | Złom | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-52 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
L30H/23382 | 1977 | Sprawna | 600 mm | Wola H12A | Lyd2-53 | Żnin Wąsk. | |
L30H/23383 | 1977 | Złom | 600 mm | Wola H12A | Lyd2-54 | Białośliwie Wąsk. | Barwa pomarańczowa |
L30H/23384 | 1977 | Złom | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-55 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
L30H/23385 | 1978 | Sprawna | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-56 | Białośliwie Wąsk. | Od 2017 imię "Rubinek" |
L30H/23386 | 1977 | Sprawna | 600 mm | Wola H12A | Lyd2-57 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
L30H/23387 | 1977 | Odstawiona | 597 mm | Nieznany | Lyd2-58 | Welsh Highland Heritage Railway | *Sprowadzona z Polski w sierpniu 1995
|
L30H/23388 | 1977 | Złom | 600 mm | Nieznany | Lyd2-59 | Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Ostrowie Wielkopolskim | Kolor niebieski |
L30H/23389 | 1977 | Sprawna | 597 mm | Nieznany | 60 Eryri | Welsh Highland Heritage Railway | * Sprowadzona z Polski w lipcu 1993
|
L30H/23390 | 1977 | Odstawiona | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-61 | Firma "TransMot" w Bydgoszczy | Kolor czerwony |
L30H/23391 | 1977 | Odstawiona | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-062 | Tabor Dębica | Kolor niebieski |
L30H/23392 | 1977 | Eksponat | 750 mm | Nieznany | LP-Lyd2-01 | Majdan | Kolor czerwony (wąski biały pas, poziomy na ścianie przedniej, czołownice czerwono-białe, przynajmniej od 2014 czarno-białe) |
L30H/23393 | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | LP-Lyd2-02 | Majdan | Kolor czerwony |
L30H/23394 | 1977 | Pomnik | 750 mm | Nieznany | KJ-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" | Kolor niebieski |
L30H/23395 | 1977 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | KJ-Lyd2-02 | Protor Dzierżno | Kolor czerwony |
L30H/23396 | 1977 | Nieznany | 762 mm | Wola H12A | Lyd2-1 | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | * Lokomotywa została sprzedana za granicę przez firmę Inteterlok
|
L30H/23397 | 1977 | Sprawna | 760 mm | Nieznany | TU38.001 | Třemešná ve Šlezsku | *Kolor zielony, niegdyś niebieski
|
L30H/23398 | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | CW-Lyd2-01 | Cukrownia Włostów | |
L30H/23399 | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | CW-Lyd2-02 | Cukrownia Łubna | |
L30H/23400 | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | CW-Lyd2-03 | Cukrownia Włostów | |
L30H/23410 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-01 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 1
|
L30H/23411 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-02 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 2
|
L30H/23412 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-03 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 3
|
L30H/23413 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-04 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 4
|
L30H/23414 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-05 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 5
|
L30H/23415 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-06 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 6
|
L30H/23416 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | KD-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum" | Kolor czerwony |
L30H/23417 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-01 | Huta Gliwice | * Numer zakładowy 6
|
L30H/23418 | 1977 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-02 | nieznane | * W Hucie Gliwice nr zakładowy 7
|
L30H/23419 | 1977 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-03 | nieznane | * Numer zakładowy 8
|
L30H/23420 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-01 | Cementownia Groszowice | |
L30H/23421 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-02 | Cementownia Groszowice | |
L30H/23431 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-03 | Cementownia Groszowice | |
L30H/23432 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-04 | Cementownia Groszowice | Kolor czerwony |
L30H/23433 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-05 | Cementownia Groszowice | Kolor czerwony |
L30H/23434 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-06 | Cementownia Groszowice | |
L30H/23435 | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | KZ-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Zabrze" | |
L30H/23436 | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | CW-Lyd2-03 | Cukrownia Łubna | |
L30H/23437 | 1977 | Sprawna | 785 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-101 | Bytom Karb Wąskotorowy | W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 5 |
L30H/24047 | 1980 | Złom | 750 mm | Nieznany | LP-Lyd2-04 | Majdan | Kolor czerwony |
L30H/24048 | 1980 | Sprawna | 750 mm | Wola H12A | LP-Lyd2-05 | Majdan | Malowanie czerwone, biały pasek tworzy "V" na ścianie przedniej, czołownice biało-czerwone. |
L30H/24049 | 1980 | Sprawna | 750 mm | Wola H12A | LP-Lyd2-06 | Majdan | Malowanie czerwone, biały pasek tworzy "V" na ścianie przedniej, czołownice biało-czerwone. |
L30H/24050 | 1980 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | LP-Lyd2-07 | Majdan | Malowanie czerwone, biały pasek tworzy "V" na ścianie przedniej, czołownice biało-czerwone. |
L30H/24051 | 1980 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | Lyd2-069 | Welsh Highland Heritage Railway | * Sprowadzona z Polski w sierpniu 1993
|
L30H/24052 | 1980 | Złom | 785 mm | Nieznany | KK-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska" | Kolor czerwony |
L30H/24053 | 1980 | Złom | 785 mm | Nieznany | KP-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska" | Kolor czerwony |
L30H/24054 | 1980 | Złom | 785 mm | Nieznany | Lyd2-KPS-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Radzionków | |
L30H/24055 | 1980 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | KD-Lyd2-02 | Protor Dzierżno | Kolor czerwony |
L30H/24056 | 1980 | Odstawiona | 1000 mm | Nieznany | CEM.ODRA-Lyd2-01 | Stacja Muzeum Czernichów Główny | |
L30H/24057 | 1980 | Złom | 1000 mm | Nieznany | CEM.ODRA-Lyd2-02 | Cementowania Odra | Kolor niebieski |
L30H/24058 | 1980 | Odstawiona | 1000 mm | Nieznany | CEM.ODRA-Lyd2-03 | Cementowania Odra | |
L30H/24059 | 1980 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | 199 034 | Döllnitzbahn, Niemcy | *Kolor zielony
|
L30H/24060 | 1980 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | 199 013 | Zittauer Schmalspurbahn, Niemcy | Kolor bordowy z kremowym pasem |
L30H/24062 | 1980 | Sprawna | 762 mm | Wola H12A | Lyd2-02 | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | * Lokomotywa została sprzedana za granicę przez firmę Interlok.
|
L30H/24063 | 1980 | Złom | 750 mm | Nieznany | CS-Lyd2-01 | Cukrownia Strzyżów | Kolor czerwony |
L30H/24064 | 1980 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | CWO-Lyd2-01 | Majdan | Kolor niebieski, żółty pas z białymi obwódkami, czołownice w pasy czarno-żółte. |
L30H/24065 | 1980 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | CWO-Lyd2-02 | Karczmiska | Kolor brązowy |
L30H/24066 | 1980 | Złom | 750 mm | Nieznany | CBK-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" | |
L30H/24067 | 1980 | Odstawiona | 762 mm | Brak | Lyd2-03 | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | Lokomotywa została sprzedana za granicę przez firmę Interlok.
Dawniej kolor niebieski. Według http://www.internationalsteam.co.uk/trains/stkitts01.htm, odstawiona bez silnika. |
L30H/24068 | 1980 | Złom | 750 mm | Nieznany | CWE-Lyd2-01 | Cukrownia Werbkowice | |
L30H/24364 | 1981 | Sprawna | 1000 mm | Wola 16H12 | CEM.ODRA-Lyd2-04 | Piaseczno Miasto | |
L30H/24365 | 1981 | Sprawna | 1000 mm | Nieznany | CEM.ODRA-Lyd2-05 | Koszalin Wąskotorowy | |
L30H/24366 | 1981 | Odstawiona | 1000 mm | Wola H12 | CEM.ODRA-Lyd2-06 | Cementowania Odra | |
L30H/24367 | 1981 | Sprawna | 750 mm | Wola 76H12 | Lyd2-63 | Środa Wielkopolska Miasto | |
L30H/24368 | 1981 | Odstawiona | 600 mm | Wola H12 | Lyd2-64 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
L30H/24369 | 1981 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | Lyd2-65 | Protor Dzierżno | Kolor niebieski |
L30H/24370 | 1981 | Złom | 750 mm | Nieznany | CBK-Lyd2-02 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" | |
L30H/24371 | 1981 | Złom | 785 mm | Nieznany | Lyd2-KPS-02 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Radzionków | |
L30H/24372 | 1981 | Złom | 785 mm | Nieznany | Lyd2-KPS-03 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Radzionków | |
L30H/24373 | 1981 | Złom | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-05 | Okręgowe Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gliwicach | W Hucie Gliwice nr zakładowy 11 |
L30H/24374 | 1981 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-04 | nieznane | * W Hucie Gliwice nr zakładowy 10
|
L30H/24375 | 1981 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | Lyd2-068 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
L30H/24376 | 1981 | Złom | 762 mm | Nieznany | CN-Lyd2-01 | Great Whipsnade Railway, Whipsnade Zoo, W. Brytania | * Kolor zielony
|
L30H/24377 | 1981 | Złom | 600 mm | Nieznany | Lyd2-70 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
L30H/24378 | 1981 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | 199 033 | Zittauer Schmalspurbahn, Niemcy | Kolor zielony |
L30H/24523 | 1981 | Złom | 600 mm | Nieznany | 458 | Nartë (Albania) | |
L30H/24524 | 1981 | Złom | 600 mm | Nieznany | 459 | Nartë (Albania) | |
L30H/24525 | 1981 | Złom | 600 mm | Nieznany | 460 | Nartë (Albania) | |
L30H/24597 | 1982 | Złom | 600 mm | Nieznany | Lyd2-66 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
L30H/24598 | 1982 | Złom | 600 mm | Nieznany | Lyd2-67 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
L30H/24599 | 1982 | Złom | nieznany | Nieznany | CŁ-01 | Cukrownia Łubna | Numer na podstawie listy fabrycznej FAUR. Lokomotywa została wysłana z zakładów w Bukareszcie 14.08.82 |
L30H/24600 | 1982 | Odstawiona | 750 mm | Brak | CK-Lyd2-01 | Jędrzejów Wąskotorowy | W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 7 |
L30H/24601 | 1982 | Złom | 760 mm | MB836B | 01 | CFI Hunedoara |
Źródła[edytuj]
- www.tabor.wask.pl
- Świat Kolei, nr 1/2009