WLs150: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 3: Linia 3:
 
  |grafika                = [[Plik:DSC07994am.JPG|290px]]
 
  |grafika                = [[Plik:DSC07994am.JPG|290px]]
 
  |opis_zdjęcia          = Lokomotywy typu WLs150 w malowaniach przemysłowym i PKP
 
  |opis_zdjęcia          = Lokomotywy typu WLs150 w malowaniach przemysłowym i PKP
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
+
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]], Wojsko Polskie
 
  |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle WLs150  
 
  |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle WLs150  
 
  |producent              = Fablok
 
  |producent              = Fablok
Linia 33: Linia 33:
  
 
'''WLs150 ''' – [[kolej wąskotorowa|'''W'''''ąskotorowa'']] [[spalinowóz|'''L'''''okomotywa''  '''s'''''palinowa'']] o mocy '''150''' [[KM]], produkowana w zakładach [[Fablok]] w Chrzanowie. Ogółem w latach 1960-1969 wyprodukowano 144 lokomotywy tego typu, z czego 28 sztuk trafiło do [[PKP]], gdzie zostały oznaczone serią [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]. Pozostała część została skierowana do służby na kolejach przemysłowych. Produkowano wersje na szerokość toru 750, 785 i 900 mm, natomiast planowana wersja na szerokość 600 mm nigdy nie powstała. Spalinowóz wyposażony został w silnik 5DSR150 o mocy 150 [[Koń mechaniczny|KM]].
 
'''WLs150 ''' – [[kolej wąskotorowa|'''W'''''ąskotorowa'']] [[spalinowóz|'''L'''''okomotywa''  '''s'''''palinowa'']] o mocy '''150''' [[KM]], produkowana w zakładach [[Fablok]] w Chrzanowie. Ogółem w latach 1960-1969 wyprodukowano 144 lokomotywy tego typu, z czego 28 sztuk trafiło do [[PKP]], gdzie zostały oznaczone serią [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]. Pozostała część została skierowana do służby na kolejach przemysłowych. Produkowano wersje na szerokość toru 750, 785 i 900 mm, natomiast planowana wersja na szerokość 600 mm nigdy nie powstała. Spalinowóz wyposażony został w silnik 5DSR150 o mocy 150 [[Koń mechaniczny|KM]].
Obecnie lokomotywy WLs150 są regularnie eksploatowane na [[Rogowska Kolej Wąskotorowa|muzealnej Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała]], [[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełckiej Kolei Wąskotorowej]] oraz w [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Skansenie w Rudach]] i [[KWK Kazimierz-Juliusz]] w Sosnowcu.
+
Obecnie lokomotywy WLs150 są eksploatowane na [[Rogowska Kolej Wąskotorowa|muzealnej Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała]], [[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełckiej Kolei Wąskotorowej]] oraz w [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Skansenie w Rudach]] i [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych w Bytomiu]]
 +
Lokomotywy budowane dla PKP oraz dla kolei KWK Janina oraz KWK Kazimierz-Juliusz w trakcie eksploatacji wyposażono w instalację hamulca zespolonego.
  
 
__TOC__
 
__TOC__
Linia 41: Linia 42:
 
''Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.''
 
''Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.''
  
{| class="wikitable sortable"
+
<!--- wywołanie kwerendy generującej listę lokomotyw -->
!Nr fabr.
+
{{Lw kwerenda wszystkie|WLs150}}
!Rok prod.
 
!Stan
 
!Prześwit
 
!Oznaczenie
 
!Stacjonuje
 
|-
 
|[[WLs150/3800|3800]]
 
|1960
 
| style="background-color:#80CFFF;" |Eksponat
 
|750
 
|WP-15-40581
 
||[[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]]
 
|-
 
|[[WLs150/5651|5651]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1997)
 
|785
 
|WLs150-5651
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5652|5652]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1989)
 
|785
 
|WLs150-5652
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5653|5653]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|785
 
|WLs150-5653
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5654|5654]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|785
 
|WLs150-5654
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5655|5655]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1995)
 
|785
 
|WLs150-5655
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5656|5656]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2001)
 
|785
 
|WLs150-5656
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5657|5657]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1997)
 
|785
 
|WLs150-5657
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5658|5658]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1997)
 
|785
 
|WLs150-5658
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5659|5659]]
 
|1962
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|785
 
|WLs150-5659
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/5660|5660]]
 
|1962
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|785
 
|WLs150-5660
 
|[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]]
 
|-
 
|[[WLs150/6027|6027]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1989)
 
|785
 
|WLs150-6027
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6028|6028]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2005)
 
|750
 
|WLs150-6028
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6029|6029]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1995)
 
|750
 
|WLs150-6029
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6030|6030]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-6030
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6031|6031]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|750
 
|WLs150-6031
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6032|6032]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|750
 
|WLs150-6032
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6033|6033]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1995)
 
|750
 
|WLs150-6033
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6034|6034]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1996)
 
|750
 
|WLs150-6034
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6035|6035]]
 
|1963
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|750
 
|WLs150-6035
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6036|6036]]
 
|1963
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|WLs150-6036
 
|KWK Janina
 
|-
 
|[[WLs150/6828|6828]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|785
 
|WLs150-6828
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6829|6829]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|785
 
|WLs150-6829
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6830|6830]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|785
 
|WLs150-6830
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6831|6831]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|785
 
|WLs150-6831
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6832|6832]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|785
 
|WLs150-6832
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6833|6833]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1997)
 
|785
 
|WLs150-6833
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6834|6834]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2001)
 
|785
 
|WLs150-6834
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6835|6835]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2013)
 
|785
 
|WLs150-6835
 
|KWK Wieczorek
 
|-
 
|[[WLs150/6836|6836]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|785
 
|WLs150-6836
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6837|6837]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2001)
 
|785
 
|WLs150-6837
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6838|6838]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2005)
 
|785
 
|WLs150-6838
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6839|6839]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1996)
 
|785
 
|WLs150-6839
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6840|6840]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2001)
 
|785
 
|WLs150-6840
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6841|6841]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|785
 
|WLs150-6841
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6842|6842]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|785
 
|WLs150-6842
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6843|6843]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2003)
 
|750
 
|WLs150-6843
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6844|6844]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|750
 
|WLs150-6844
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6845|6845]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|750
 
|WLs150-6845
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6846|6846]]
 
|1964
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|750
 
|WLs150-6846
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/6847|6847]]
 
|1964
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|WLs150-6847
 
|okolice Krakowa (prywatna kolekcja)
 
|-
 
|[[WLs150/7075|7075]]
 
|1965
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|785
 
|WLs150-7075
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7076|7076]]
 
|1965
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-7076
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7077|7077]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1990)
 
|785
 
|WLs150-7077
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7078|7078]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1996)
 
|785
 
|WLs150-7078
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7079|7079]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2000)
 
|900
 
|WLs150-7079
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7080|7080]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1997)
 
|785
 
|WLs150-7080
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7081|7081]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1997)
 
|785
 
|WLs150-7081
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7082|7082]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|750
 
|WLs150-7082
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7083|7083]]
 
|1966
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|WLs150-7083
 
|Miejsce nieznane
 
|-
 
|[[WLs150/7084|7084]]
 
|1966
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|Lyd1-001
 
|[[Świętokrzyska Kolej Dojazdowa|Jędrzejów]]
 
|-
 
|[[WLs150/7205|7205]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|785
 
|WLs150-7205
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7206|7206]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|785
 
|WLs150-7206
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7207|7207]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-7207
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7208|7208]]
 
|1966
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|Lyd1-226
 
|[[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]]
 
|-
 
|[[WLs150/7209|7209]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|785
 
|WLs150-7209
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7210|7210]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|785
 
|WLs150-7210
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7211|7211]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-7211
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7212|7212]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1995)
 
|750
 
|WLs150-7212
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7213|7213]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|750
 
|WLs150-7213
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7214|7214]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|750
 
|WLs150-7214
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7215|7215]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1998)
 
|750
 
|WLs150-7215
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7216|7216]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|750
 
|WLs150-7216
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7217|7217]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|750
 
|WLs150-7217
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7218|7218]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|750
 
|WLs150-7218
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7219|7219]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2005)
 
|750
 
|WLs150-7219
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7220|7220]]
 
|1966
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|WLs150-7220
 
|Krośnice
 
|-
 
|[[WLs150/7221|7221]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2005)
 
|750
 
|WLs150-7221
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7222|7222]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FFFF80;" |Sprzedana za granicę
 
|750
 
|WLs150-7222
 
|Wyspy Cooka
 
|-
 
|[[WLs150/7223|7223]]
 
|1966
 
| style="background-color:#80CFFF;" |Eksponat
 
|750
 
|Lyd1-228
 
|Milicz
 
|-
 
|[[WLs150/7224|7224]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|785
 
|WLs150-7224
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7225|7225]]
 
|1966
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|785
 
|WLs150-7225
 
|[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]]
 
|-
 
|[[WLs150/7226|7226]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|785
 
|WLs150-7226
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7227|7227]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1997)
 
|785
 
|WLs150-7227
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7228|7228]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2005)
 
|785
 
|WLs150-7228
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7229|7229]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1989)
 
|785
 
|Lyd1-305
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7230|7230]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|785
 
|Lyd1-306
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7231|7231]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|785
 
|Lyd1-307
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7232|7232]]
 
|1966
 
| style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik
 
|785
 
|Lyd1-308
 
|Marcule
 
|-
 
|[[WLs150/7233|7233]]
 
|1966
 
| style="background-color:#32ffb0;" |w trakcie remontu
 
|785
 
|Lyd1-309
 
|[[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Bytom]]
 
|-
 
|[[WLs150/7234|7234]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2003)
 
|750
 
|Lyd1-310
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7235|7235]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|900
 
|WLs150-2-7235
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7236|7236]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|900
 
|WLs150-2-7236
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7237|7237]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|900
 
|WLs150-2-7237
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7238|7238]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|900
 
|WLs150-2-7238
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7239|7239]]
 
|1966
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|900
 
|WLs150-2-7239
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7615|7615]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|WLs150-7615
 
|[[Mławska Kolej Dojazdowa|Mława]]
 
|-
 
|[[WLs150/7616|7616]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|WLs150-7616
 
|[[Bieszczadzka Kolejka Leśna|Cisna-Majdan]]
 
|-
 
|[[WLs150/7617|7617]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2003)
 
|750
 
|WLs150-7617
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7618|7618]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|WLs150-7618
 
|Miejsce nieznane
 
|-
 
|[[WLs150/7619|7619]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2002)
 
|750
 
|WLs150-7619
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7620|7620]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|750
 
|WLs150-7620
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7621|7621]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2005)
 
|750
 
|WLs150-7621
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7622|7622]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2004)
 
|750
 
|WLs150-7622
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7623|7623]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|750
 
|Lyd1-201
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7624|7624]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FFFF80;" |Sprzedana za granicę
 
|750
 
|Lyd1-202
 
|Wyspy Cooka
 
|-
 
|[[WLs150/7625|7625]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|Lyd1-203
 
|[[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełk]]
 
|-
 
|[[WLs150/7626|7626]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|Lyd1-204
 
|[[Rogów Towarowy Wąskotorowy|Rogów]]
 
|-
 
|[[WLs150/7627|7627]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|Lyd1-205
 
|[[Rogów Towarowy Wąskotorowy|Rogów]]
 
|-
 
|[[WLs150/7628|7628]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1990)
 
|750
 
|Lyd1-206
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7629|7629]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1986)
 
|750
 
|Lyd1-207
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7630|7630]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|Lyd1-208
 
|[[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełk]]
 
|-
 
|[[WLs150/7631|7631]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|Lyd1-209
 
|[[Krośniewicka Kolej Dojazdowa|Krośniewice]]
 
|-
 
|[[WLs150/7632|7632]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|Lyd1-210
 
|[[Średzka Kolej Powiatowa|Środa Wielkopolska]]
 
|-
 
|[[WLs150/7633|7633]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FFC9;" |W naprawie NG
 
|750
 
|Lyd1-211
 
|[[Rogów Towarowy Wąskotorowy|Rogów]]
 
|-
 
|[[WLs150/7634|7634]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|Lyd1-212
 
|[[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełk]]
 
|-
 
|[[WLs150/7635|7635]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2002)
 
|750
 
|Lyd1-213
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7636|7636]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|Lyd1-214
 
|[[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełk]]
 
|-
 
|[[WLs150/7637|7637]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|750
 
|Lyd1-215
 
|[[Rogów Towarowy Wąskotorowy|Rogów]]
 
|-
 
|[[WLs150/7638|7638]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2005)
 
|750
 
|Lyd1-216
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7639|7639]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|Lyd1-217
 
|[[Bieszczadzka Kolejka Leśna|Cisna-Majdan]]
 
|-
 
|[[WLs150/7640|7640]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FFFF80;" |Sprzedana za granicę
 
|750
 
|Lyd1-218
 
|Niemcy
 
|-
 
|[[WLs150/7641|7641]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona
 
|750
 
|Lyd1-219
 
|Ośrodek Turystyki i Rekreacji Jeździeckiej w Kosinie (?)
 
|-
 
|[[WLs150/7642|7642]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|750
 
|Lyd1-220
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7643|7643]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80CFFF;" |Pomnik
 
|750
 
|Lyd1-221
 
|Trzebnica-Zdrój
 
|-
 
|[[WLs150/7644|7644]]
 
|1967
 
| style="background-color:#80CFFF;" |Eksponat
 
|750
 
|Lyd1-222
 
||[[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]]
 
|-
 
|[[WLs150/7645|7645]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2002)
 
|750
 
|Lyd1-223
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7646|7646]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-7646
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7647|7647]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1998)
 
|785
 
|WLs150-7647
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7648|7648]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2001)
 
|785
 
|WLs150-7648
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7649|7649]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-7649
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7650|7650]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1993)
 
|785
 
|WLs150-7650
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7651|7651]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-7651
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7652|7652]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2001)
 
|785
 
|WLs150-7652
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7653|7653]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|785
 
|WLs150-7653
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7654|7654]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1992)
 
|785
 
|WLs150-7654
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7655|7655]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|785
 
|WLs150-7655
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7656|7656]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1997)
 
|785
 
|WLs150-7656
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7657|7657]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2005)
 
|785
 
|WLs150-7657
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7658|7658]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2000)
 
|900
 
|WLs150-7658
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7659|7659]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1994)
 
|785
 
|WLs150-7659
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7660|7660]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1995)
 
|785
 
|WLs150-7660
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7661|7661]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1995)
 
|785
 
|WLs150-7661
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7662|7662]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-7662
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7663|7663]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (2003)
 
|785
 
|WLs150-7663
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7664|7664]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|785
 
|WLs150-7664
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7665|7665]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1999)
 
|785
 
|WLs150-7665
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7666|7666]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1990)
 
|785
 
|WLs150-7666
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7667|7667]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FFFF80;" |Sprzedana za granicę
 
|750
 
|WLs150-7667
 
|Niemcy
 
|-
 
|[[WLs150/7668|7668]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|900
 
|WLs150-2-7668
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7669|7669]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|900
 
|WLs150-2-7669
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7670|7670]]
 
|1967
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (1991)
 
|900
 
|WLs150-2-7670
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7671|7671]]
 
|1968
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|900
 
|WLs150-2-7671
 
| .
 
|-
 
|[[WLs150/7672|7672]]
 
|1968
 
| style="background-color:#FF8080;" |złom (199x)
 
|900
 
|WLs150-2-7672
 
| .
 
|-
 
|}
 
 
 
  
 
Na podstawie:
 
Na podstawie:
Linia 1064: Linia 49:
 
* tabor.wask.pl
 
* tabor.wask.pl
 
* notatek własnych
 
* notatek własnych
 +
 +
__NOCACHE__
  
 
== Zobacz też ==
 
== Zobacz też ==
Linia 1075: Linia 62:
 
[[Kategoria: Lokomotywy spalinowe PKP]]
 
[[Kategoria: Lokomotywy spalinowe PKP]]
 
[[Kategoria: WLs150|*]]
 
[[Kategoria: WLs150|*]]
 +
[[Kategoria:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych]]

Aktualna wersja na dzień 13:30, 1 maj 2018

WLs150
DSC07994am.JPG
Lokomotywy typu WLs150 w malowaniach przemysłowym i PKP
Przewoźnik PKP, przemysł, Wojsko Polskie
Oznaczenie przewoźnika na PKP Lyd1, w przemyśle WLs150
Producent Fablok
Lata budowy 1960-1969
Układ osi C[1]
Rozstaw szyn 750, 785[1], 900 mm
Masa własna 17,2 t[2]
Masa służbowa 18 t[1][2]
Nacisk osi na szyny 6 t
Rozstaw osi skrajnych 2000 mm[1][2]
Średnica kół 850 mm[1][2]
Długość ze zderzakami 5482[3][2]-5720 mm
Szerokość 2055 mm[2]
Wysokość 3050 mm[2][3]
Minimalny promień łuku 35 mm[1][2]
Prędkość konstrukcyjna 31,4 km/h[2]
Maksymalna masa doczepna 500 t[2]
Maksymalna siła pociągowa 40,7 kN (4150 kG)[2]
Typ silnika spalinowego 5DSR150 Wola[1] (Wola Dz-17A-150)[2]
Moc znamionowa 112 kW (150 KM)[1][2]
Zapas paliwa 250 l[2]
Rodzaj przekładni mechaniczna 4[1][2] biegowa typu 2P154[2] (1P-154[3])
System hamulca Westinghouse*
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania Ogrzewanie kabiny od przewodu wydechowego silnika
Świadectwo typu T/2001/0307; T/2004/193; T/2005/260; T/2011/0392; T/2012/0350; T/2012/0405; T/2012/0769; T/2014/0133
* - w wersjach przemysłowych często nie było hamulca zespolonego


WLs150 Wąskotorowa Lokomotywa spalinowa o mocy 150 KM, produkowana w zakładach Fablok w Chrzanowie. Ogółem w latach 1960-1969 wyprodukowano 144 lokomotywy tego typu, z czego 28 sztuk trafiło do PKP, gdzie zostały oznaczone serią Lyd1. Pozostała część została skierowana do służby na kolejach przemysłowych. Produkowano wersje na szerokość toru 750, 785 i 900 mm, natomiast planowana wersja na szerokość 600 mm nigdy nie powstała. Spalinowóz wyposażony został w silnik 5DSR150 o mocy 150 KM. Obecnie lokomotywy WLs150 są eksploatowane na muzealnej Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała, Ełckiej Kolei Wąskotorowej oraz w Skansenie w Rudach i Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych w Bytomiu Lokomotywy budowane dla PKP oraz dla kolei KWK Janina oraz KWK Kazimierz-Juliusz w trakcie eksploatacji wyposażono w instalację hamulca zespolonego.

Lista lokomotyw[edytuj]

Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.


Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
WLs150/3800 1960 Eksponat 750 mm Wola 5DSR150 WP-15-40581 Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
WLs150/5651 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5651 Cementownia Groszowice *W Hucie Pokój nr zakładowy 1
  • W Cementowni Groszowice nr zakładowy 5
WLs150/5652 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5652 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" Numer zakładowy 1
WLs150/5653 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5653 Cementownia Groszowice
WLs150/5654 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5654 Huta Kościuszko Numer zakładowy 5
WLs150/5655 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5655 Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom
WLs150/5656 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5656 Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum"
WLs150/5657 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5657 Huta Metali Nieżelaznych Szopienice Numer zakładowy 10
WLs150/5658 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5658 Huta Metali Nieżelaznych Szopienice Numer zakładowy 11 (informacja niepewna)
WLs150/5659 1962 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-5659 Cementownia Groszowice Numer zakładowy 1
WLs150/6027 1963 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6027 Zakłady Dolomitowe Bytom
WLs150/6028 1963 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6028 Cukrownia Tuczno W Cukrowni Tuczno nr zakładowy 3
WLs150/6029 1963 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6029 Cukrownia Tuczno W Cukrowni Tuczno nr zakładowy 4
WLs150/6030 1963 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6030 Huta Zygmunt W Hucie Zygmunt prawdopodobnie nr zakładowy 1. Rok zmiany rozstawu przypuszczalny.
WLs150/6031 1963 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6031 Zakłady Górniczo-Hutnicze Kłobuck
WLs150/6032 1963 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6032 Cukrownia Włostów
WLs150/6033 1963 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6033 Cukrownia Tuczno Numer zakładowy 1
WLs150/6034 1963 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6034 Gminna Spółdzielnia "Samopomoc Chłopska" Osieciny
WLs150/6035 1963 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6035 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Sulejów
WLs150/6036 1963 Pomnik 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6036 Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" W KWK "Janina" nr zakładowy 10
WLs150/6828 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6828 Huta Kościuszko Numer zakładowy 7
WLs150/6829 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6829 Huta Kościuszko Numer zakładowy 6
WLs150/6830 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6830 Huta Gliwice Numer zakładowy 1
WLs150/6831 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6831 Huta Bobrek W Hucie Bobrek nr zakładowy 3
WLs150/6832 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6832 Huta Bobrek
WLs150/6833 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6833 Cementownia Groszowice *W Hucie Pokój nr zakładowy 2
  • W Cementowni Groszowice nr zakładowy 4
WLs150/6834 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6834 Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" *W Hucie Pokój nr zakładowy 3
  • W Hucie Kościuszko nr zakładowy 9
  • W ZGH "Orzeł Biały" nr zakładowy 9
WLs150/6835 1964 W trakcie remontu 750 mm Wola Henschel 14H6 WLs150-6835 SPS Mieczkowski (Lisi Ogon) Numer zakładowy 2
WLs150/6836 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6836 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" Numer zakładowy 3
WLs150/6837 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6837 Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum"
WLs150/6838 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6838 Stanica W Elektrowni Chorzów nr zakładowy 1
WLs150/6839 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6839 Huta Metali Nieżelaznych Szopienice Prawdopodobnie numer zakładowy 12
WLs150/6840 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6840 Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" Numer zakładowy 8
WLs150/6841 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6841 Cementownia Groszowice Numer zakładowy 3
WLs150/6842 1964 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-6842 Cementownia Groszowice Numer zakładowy 2
WLs150/6843 1964 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6843 Cukrownia Kruszwica W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 3
WLs150/6844 1964 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6844 Zakłady Górniczo-Hutnicze Kłobuck
WLs150/6845 1964 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6845 Zakłady Górniczo-Hutnicze Kłobuck
WLs150/6846 1964 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6846 Kopalnia Węgla Kamiennego "Kazimierz-Juliusz" Numer zakładowy 1
WLs150/6847 1964 Odstawiona 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-6847 Stacja Muzeum Czernichów Główny Numer zakładowy 2
WLs150/7075 1965 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7075 Kopalnia Węgla Kamiennego "Pstrowski" Rejon Rokitnica *W Hucie Pokój nr zakładowy 4
  • W latach 1987 - 1994 (podczas pracy na terenie KWK "Rokitnica") lokomotywa była własnością Przedsiębiorstwa Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem w Zabrzu (PTKiGK Zabrze)
WLs150/7076 1965 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7076 Huta Zygmunt W Hucie Zygmunt prawdopodobnie nr zakładowy 2
WLs150/7077 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7077 Huta Cynku Miasteczko Śląskie Prawdopodobnie nr zakładowy 1
WLs150/7078 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7078 Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" zakład "Waryński"
WLs150/7079 1966 Złom 900 mm Wola 5DSR150 WLs150-7079 Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie
WLs150/7080 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7080 Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom
WLs150/7081 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7081 Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom
WLs150/7082 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7082 Zakłady Górniczo-Hutnicze Kłobuck
WLs150/7083 1966 Nieznany 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7083 nieznane W Cukrowni Brześć Kujawski numer zakładowy 1
WLs150/7084 1966 Sprawna 750 mm Wola 5DSR150 Lyd1-001 Jędrzejów Wąskotorowy W KWK "Kazimierz-Juliusz" nr zakładowy 3
WLs150/7205 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7025 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" Numer zakładowy 4
WLs150/7206 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7206 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" Numer zakładowy 5
WLs150/7207 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7207 Kopalnia Węgla Kamiennego "Siemianowice"
WLs150/7208 1966 Sprawna 750 mm Wola 5DSR150 Lyd1-226 Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
WLs150/7209 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7209 Kopalnia Węgla Kamiennego "Kleofas"
WLs150/7210 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7210 Kopalnia Węgla Kamiennego "Kleofas"
WLs150/7211 1966 Odstawiona 785 mm Wola 5DSR150 Lyd1-150 Rudy
WLs150/7212 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7212 Zakłady Górniczo-Hutnicze Kłobuck
WLs150/7213 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7213 Zakłady Górniczo-Hutnicze Kłobuck
WLs150/7214 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7214 Zakład Budowy Maszyn Osiny
WLs150/7215 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7215 Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" W KWK "Janina" nr zakładowy 9
WLs150/7216 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7216 Zakład Budowy Maszyn Osiny
WLs150/7217 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7217 Cukrownia Łubna
WLs150/7218 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7218 Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" W KWK "Janina" nr zakładowy 8
WLs150/7219 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7219 Kopalnia Węgla Kamiennego "Kazimierz-Juliusz" Numer zakładowy 4
WLs150/7220 1966 Sprawna 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7220 Krośnice Lokomotywa ma oliwkową malaturę.
WLs150/7221 1966 Złom 750 mm Wola 5DSR150 WLs150-7221 Kopalnia Węgla Kamiennego "Kazimierz-Juliusz" Numer zakładowy 6
WLs150/7222 1966 Nieznany 750 mm Wola 5DSR150 nieznane Rarotonga Steam Railway, Wyspy Cooka
WLs150/7223 1966 Pomnik 750 mm Wola 5DSR150 Lyd1-228 Milicz
WLs150/7224 1966 Złom 785 mm Wola 5DSR150 WLs150-7224 Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" zakład "Waryński"
WLs150/7225 1966 Odstawiona 785 mm Wola DSR150 Wls150-7225 Rudy W Hucie Gliwice nr zakładowy 2
WLs150/7226 1966 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7226 Huta Gliwice W Hucie Gliwice nr zakładowy 3
WLs150/7227 1966 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7227 Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska"
WLs150/7228 1966 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7228 Złomowisko w Gliwicach - Łabędach W Elektrowni Chorzów nr zakładowy 3
WLs150/7229 1966 Złom 750 mm Wola DSR150 Lyd1-224 Starachowice Wschodnie Wąskotorowe
WLs150/7230 1966 Złom 785 mm Wola DSR150 Lyd1-306 Bytom Rozbark
WLs150/7231 1966 Złom 750 mm Wola DSR150 Lyd1-227 Jędrzejów Wąskotorowy
WLs150/7232 1966 Pomnik 785 mm Wola DSR150 Lyd1-308 Nadleśnictwo w Marculach
WLs150/7233 1966 Sprawna 785 mm Wola DSR150 Lyd1-309 Bytom Karb Wąskotorowy
WLs150/7234 1966 Złom 750 mm Wola DSR150 WLs150-7234 Cukrownia Kruszwica W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 11
WLs150/7235 1966 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7235 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Górażdźe
WLs150/7236 1966 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7236 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Górażdźe
WLs150/7237 1966 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7237 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Górażdźe
WLs150/7238 1966 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-7238 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Górażdźe
WLs150/7239 1966 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7239 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Górażdźe
WLs150/7615 1967 Sprawna 750 mm Wola DSR150 WLs150-7615 Przasnysz W Cukrowni Dobre nr zakładowy 6
WLs150/7616 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 WLs 150 Majdan Biało-czerwone czołownice, poprzednio imię "Małgosia". Czołownice z szerokimi belkami sprzęgowymi.
WLs150/7617 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 WLs150-7617 Cukrownia Tuczno Numer zakładowy 2
WLs150/7618 1967 Nieznany 750 mm Wola DSR150 WLs150-7618 Firma "Tabor" W Cukrowni Brześć Kujawski nr zakładowy 2
WLs150/7619 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 WLs150-7619 Cukrownia Kruszwica W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 8
WLs150/7620 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 WLs150-7620 Cukrownia Włostów
WLs150/7621 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 WLs150-7621 Cukrownia Tuczno *W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 3
  • W Cukrowni Tuczno nr zakładowy 6
WLs150/7622 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 WLs150-7622 Kopalnia Węgla Kamiennego "Kazimierz-Juliusz" Numer zakładowy 7
WLs150/7623 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 Lyd1-201 Jędrzejów Wąskotorowy
WLs150/7624 1967 Nieznany 750 mm Wola DSR150 nieznane Rarotonga Steam Railway, Wyspy Cooka
WLs150/7625 1967 Sprawna 750 mm Wola DSR150 Lyd1-203 Ełk Wąskotorowy
WLs150/7626 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 WLs-150-5 Rogów Towarowy Wąskotorowy Malowanie oliwkowe z czerwonymi czołownicami (od 2017)
WLs150/7627 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 Lyd1-205 Rogów Towarowy Wąskotorowy
WLs150/7628 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 Lyd1-206 Starachowice Wschodnie Wąskotorowe
WLs150/7629 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 Lyd1-207 Starachowice Wschodnie Wąskotorowe
WLs150/7630 1967 Sprawna 750 mm Wola DSR150 Lyd1-208 Ełk Wąskotorowy
WLs150/7631 1967 Sprawna 750 mm Wola DSR150 Lyd1-209 Krośniewice
WLs150/7632 1967 Sprawna 750 mm Wola DSR150 Lyd1-210 Środa Wielkopolska Miasto Wlew do wody został wyprowadzony na zewnątrz w postaci "kominka" na przedziale silnikowym
WLs150/7633 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 Lyd1-211 Rogów Towarowy Wąskotorowy
WLs150/7634 1967 Sprawna 750 mm Wola DSR150 Lyd1-212 Ełk Wąskotorowy
WLs150/7635 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 WLs150-7635 Cukrownia Kruszwica W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 10
WLs150/7636 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 Lyd1-214 Ełk Wąskotorowy
WLs150/7637 1967 Sprawna 750 mm Wola DSR150 Lyd1-215 Rogów Towarowy Wąskotorowy Malowanie zielone z pomarańczowymi czołownicami, pasami i "V" na ścianach czołowych
WLs150/7638 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 Lyd1-216 Opalenica Wąskotorowa
WLs150/7639 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 WLs 175 Majdan Czerwone czołownice. Poprzednio imię "Jaś" i czołownice w żółto-białe pasy. Czołownica od strony przedziału silnikowego z wystającym dodatkowym balastem w dolnej części.
WLs150/7640 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 7640 Oechsle Schmalspurbahn W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 9
WLs150/7641 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 Lyd1-219 Valcesa (Hiszpania)
WLs150/7642 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 Lyd1-220 Ełk Wąskotorowy
WLs150/7643 1967 Pomnik 750 mm Wola DSR150 Lyd1-221 Trzebnica Zdrój Lokomotywa została ustawiona na pomniku w Trzebnicy w marcu 2015.
WLs150/7644 1967 Eksponat 750 mm Wola DSR150 Lyd1-222 Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
WLs150/7645 1967 Złom 750 mm Wola DSR150 WLs150-7645 Cukrownia Dobre
WLs150/7646 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7646 Kopalnia Węgla Kamiennego "Siemianowice"
WLs150/7647 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7647 Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" Numer zakładowy 9
WLs150/7648 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7648 Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" Nr zakładowy 11
WLs150/7649 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7649 Huta Zygmunt *W Hucie Pokój nr zakładowy 5
  • W Hucie Florian nr zakładowy 2
  • W Hucie Zygmunt nr zakładowy 3
WLs150/7650 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7650 Huta Kościuszko Nr zakładowy 8
WLs150/7651 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7651 Kopalnia Węgla Kamiennego "Barbara-Chorzów" W Hucie Cynku Miasteczko Śląskie numer zakładowy 2 (prawdopodobnie)
WLs150/7652 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7652 Zakłady Górniczo-Hutnicze "Orzeł Biały" Numer zakładowy 10
WLs150/7653 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7653 Elektrownia Zabrze
WLs150/7654 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7654 Huta Bobrek
WLs150/7655 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7655 Huta Gliwice Numer zakładowy 4
WLs150/7656 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7656 Zakłady Metalowe "Silesia" zakład w Wełnowcu
WLs150/7657 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7657 Złomowisko w Gliwicach - Łabędach W Elektrowni Chorzów nr zakładowy 2
WLs150/7658 1967 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-7658 Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie
WLs150/7659 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7659 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" Numer zakładowy 6
WLs150/7660 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7660 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" Numer zakładowy 7
WLs150/7661 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7661 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" Numer zakładowy 8
WLs150/7662 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7662 Kopalnia Węgla Kaiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom
WLs150/7663 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7663 Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom
WLs150/7664 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7664 nieznane W Hucie Cynku Miasteczko Śląskie nr zakładowy 4
WLs150/7665 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7665 Kopalnia Węgla Kamiennego "Barbara-Chorzów" W Hucie Cynku Miasteczko Śląskie nr zakładowy 5
WLs150/7666 1967 Złom 785 mm Wola DSR150 WLs150-7666 Zakłady Dolomitowe Bytom
WLs150/7667 1967 Odstawiona 750 mm Wola DSR150 nieznane Oechsle Smalspurbahn W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 4
WLs150/7668 1967 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7668 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Górażdźe
WLs150/7669 1967 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7669 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Górażdźe
WLs150/7670 1967 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7670 Zakłady Przemysłu Wapienniczego Górażdźe
WLs150/7671 1968 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7671 Komibinat Górniczo-Hutniczy Miedzi - Zakłady Górnicze Lubin
WLs150/7672 1968 Złom 900 mm Wola DSR150 WLs150-2-7672 Komibinat Górniczo-Hutniczy Miedzi - Zakłady Górnicze Lubin


Na podstawie:

  • Stalowe Szlaki 2/2000
  • tabor.wask.pl
  • notatek własnych


Zobacz też[edytuj]



Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą WLs150. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 Zaświadczenie nr 79 odbioru lokomotywy spalinowej typu WLs-150 nr fabr. 7232 z dnia 24.09.1966 r., str 1
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 2,12 2,13 2,14 2,15 Charakterystyka lokomotywy z dokumentu Fablok Chrzanów, P-759, Lokomotywa spalinowa wąskotorowa 150 KM
  3. 3,0 3,1 3,2 Zaświadczenie nr 79 odbioru lokomotywy spalinowej typu WLs-150 nr fabr. 7232 z dnia 24.09.1966 r., str 2