Atrybut:Lw uwagi
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
To jest właściwość typu Tekst.
2
Wersja M1 +
4
Prototypowy egzemplarz będący pierwszą lokomotywą tej serii. Z powodu wad fabrycznych i niestabilnej jazdy przy wyższych prędkościach, PKP zrezygnowały z zakupu kolejnych egzemplarzy. Jest to jednocześnie jedyny egzemplarz typu 401D. +
W trakcie przebudowy, lokomotywa pokryta szarym podkładem. Wiązary leżą obok lokomotywy +
Malowanie jasnozielone z białym pasem, czarną ostoją i pomarańczowymi czołownicami. +
Kolor żółty z niebieskim pasem. +
Malowanie niebieskie z żółtymi pasami. +
Niebieskie malowanie nadwozia. +
Zielone malowanie nadwozia, podwozie czarne. +
Malowanie czarno-żółte. +
Malowanie pomarańczowe. +
Po naprawie w ZENLS zyskała ponownie zielone malowanie. Wcześniej przez pewien czas jeździła w niebieskich barwach.
Posiada górny reflektor. +
Malowanie szaro-pomarańczowo-piaskowe. +
Malowanie ciemnoniebieskie z czerwonym pasem. +
Podawany rok produkcji 1971 jest prawdopodobnie błędny.
Lokomotywa została wystawiona na sprzedaż: https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-lokomotywe-409da-sprawna-serwisowana-CID5-IDp7HKL.html#bd25c67faa +
Przegląd w P.P.H.U. Tabor Jaroszowiec Olkuski (04.02.2023), posiada błędne tabliczki zakładów Mystal +
Malowanie niebiesko-pomarańczowe. +
Lokomotywa podczas eksploatacji w zakładach Karpa miała różowe malowanie. Po jakimś czasie Przewozy Regionalne zmieniły jej malaturę na pomarańczową z granatowymi pasami i dały imię Tygrysiątko.
Według różnych źródeł lokomotywa została wyprodukowana w 1979r. lub w 1981r. +
Lokomotywa przeszła naprawę, malowanie zielone z żółtym pasem. +
Malowanie niebiesko-czerwone. +
malowanie pomarańczowo-żółte +
Malowanie zielono-biało-szare. +
Lokomotywa jest przeznaczona na tor szeroki i posiada sprzęg automatyczny. +
Lokomotywa posiada na czołach palety jako elementy ochronne +
8
A
Prototyp - pierwszy sprowadzony do Polski pojazd tej serii. Różni się od pojazdów seryjnych (m. in. brakiem ryfli – przetłoczeń usztywniających – na ścianach bocznych). +
Prototyp - nieco różni się od egzemplarzy seryjnych (m. in. brakiem ryfli – przetłoczeń usztywniających – na ścianach bocznych). +
Przebudowa na przełomie lat 2013/2014. +
Przekuty w 2004 roku na 750 mm. Wykorzystano wózki od zezłomowanego w 1997 roku w Ełku wagonu 227. Pozyskane wózki 1000mm zostały zakupione przez TKKW i zamontowane w MBxd2-225 sprowadzonym z Ełku. +
Przeszedł przebudowę na przełomie lat 2013/2014. +
Wagon posiada malowanie i oznaczenia (z drobnymi wyjątkami) zgodne ze schematem fabrycznym. +
Wstępna modernizacja polegająca na przystosowaniu do czeskich warunków prseprowadzona w 2007 roku, a całkowita przebudowa na przełomie lat 2013/14. +
Brak wielu części - wyjęte lub ukradzione. +
Brak wielu części - wyjęte lub rozkradzione. +
W grudniu 2016 przeszedł modernizację. Pracowano nad przekładnią, ogrzewaniem, wystrojem wnętrza (łącznie z obiciem ławek miękkim materiałem) oraz malaturą. +
Brak wielu części - wyjęte lub rozkradzione. Według zdjęć sprzed kilku - kilkunastu lat, był w najlepszym stanie z krośniewickich wraków MBxd2. Stan aktualny nieznany. +
Brak wielu części - wyjęte lub rozkradzione. +
Charakterystyczne żółto-czerwone barwy. +
Charakterystyczne biało-zielone malowanie. +
Przebudowa na przełomie lat 2013/2014. +
Charakterystyczne biało-niebieskie barwy. +
Numer 226 posiada również wagon 228 ze Śmigla. +
Sprowadzony z Opalenicy na części. Dawca wózków dla MBxd2-304. +
Błędnie oznaczony jako 226. Charakterystyczne barwy po SKPL. +
B
Pług Wąskotorowy służący do odśnieżania szlaków zimą, posiada płaty boczne oraz pług czołowy po obu stronach wagonu. Regulacja odśnieżania odbywa się poprzez pokrętła znajdujące się w wagonie i powietrznie dla pługu czołowego. +
D
04.07.2020 pierwsza jazda po remoncie na silniku DEUTZ F1L 712 (typ silnika, który szedł na pierwszy fabryczny montaż) +
E
Oznaczenie namalowane na lokomotywie jest fikcyjne, oznaczenie zakładowe w ZGH "Orzeł Biały" wyglądało odmiennie. Dokładna nazwa producenta to "VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke "Hans Beimler" Hennigsdorf ". Lokomotywa pracowała w Hucie im. Ludwika Waryńskiego w Piekarach Śląskich, która była częścią kombinatu Zakładów Górniczo Hutniczych "Orzeł Biały". W literaturze spotyka się także oznaczanie typu LEW EL12 jako Bo12. +
G
Kolor szary. +
Kolor brązowy. +
Kolor szary; w 2002 roku była sprawna +
Kolor czerwony(?), czynna w 2002 roku +
Pod koniec lat 90. istniały niektóre elementy. +
Lokomotywa ma żółtą malaturę. +
Charakterystycznie wystający silnik z własną osią. +