L30H: Różnice pomiędzy wersjami
m (added Category:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych using HotCat) |
(→Lista lokomotyw eksploatowanych w Polsce: minus tabelka + kwerenda) |
||
Linia 42: | Linia 42: | ||
Dokładna historia każdego egzemplarza dostępna '''po kliknięciu na jego numer fabryczny'''. | Dokładna historia każdego egzemplarza dostępna '''po kliknięciu na jego numer fabryczny'''. | ||
− | + | <!--- Kod kwerendy ---> | |
− | + | {{#ask:[[Lw typ fabryczny::L30H]] | limit = 250 | |
− | + | |?Lw numer seryjny | |
− | + | |?Lw rok produkcji | |
− | + | |?Lw stan | |
− | + | |?Lw ostatni rozstaw | |
− | + | |?Lw ostatni typ silnika | |
− | + | |?Lw ostatnie oznaczenie | |
− | ! | + | |?Lw ostatnie stacjonowanie |
− | + | |?Lw uwagi | |
− | + | |format=tabela | |
− | + | |format=template | |
− | + | |template=Lw tabela | |
− | + | |introtemplate=Lw tabela nagłówek | |
− | + | | outrotemplate=Lw tabela stop | |
− | + | |link=all | |
− | + | |headers=show | |
− | + | |searchlabel=… dalsze wyniki | |
− | + | |class=sortable wikitable smwtable | |
− | + | }} | |
− | + | <!-- Koniec kodu kwerendy ----> | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Źródła== | ==Źródła== |
Wersja z 10:25, 23 sie 2017
L30H | |
Lyd2-101 na terenie stacji Rudy (785 mm, ex.750 mm). | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, Lasy Państwowe |
Oznaczenie przewoźnika | Lyd2 |
Producent | FAUR |
Lata budowy | 1977-1982 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm |
Masa służbowa | 24 t |
Nacisk osi na szyny | 7 t |
Średnica kół | 1000 mm |
Długość ze zderzakami | 7100 mm
|
Prędkość konstrukcyjna | 25 km/h
|
Typ silnika spalinowego | MB836B - montowany fabrycznie |
Moc znamionowa | 350 KM (257 kW) |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna
|
Świadectwo typu | T/2006/1286; T/2012/0630 |
L30H (oznaczenie PKP Lyd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 350 KM produkowana w latach 1977-1982 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o rozstawie 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. PKP eksploatowało lokomotywy Lyd2 o numerach 51 – 71 dla szerokości toru 600 mm (przy czym, 61, 62, 68 i 69 odkupiono od przemysłu) oraz 101- 103 dla 750 mm (w tym 101, ex. LP Lyd2-03 odkupiona od Lasów Państwowych z BKL). Znacznie gorsze parametry techniczne i eksploatacyjne L30H od już posiadanych lokomotyw L45H (Lxd2), wpłynęły na decyzję o odsprzedaży przez PKP do przemysłu maszyn przeznaczonych na tor 750 mm zaledwie po kilku latach użytkowania. W Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tor 600 mm.
Obecnie w Polsce lokomotywy tego typu eksploatowane są na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (750mm), Żnińskiej Kolei Powiatowej (600mm), Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (785 mm), ponadto L30H zachowano do celów muzealnych oraz do ewentualnego uruchomienia na kolejach: Wyrzyskiej (600 mm - wraca do ruchu 2016), Jędrzejowskiej (750 mm – brak silnika), Nałęczowskiej (750 mm) i na Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (600 mm). Wiele lokomotyw L30H (Lyd2) eksploatowanych w Polsce zostało sprzedanych za granicę i jeżdżą na różnych kolejach turystycznych w Czechach, Niemczech, W. Brytanii, Saint Kitts (Karaiby).
Lista lokomotyw eksploatowanych w Polsce
Dokładna historia każdego egzemplarza dostępna po kliknięciu na jego numer fabryczny.
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | W trakcie remontu | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-51 | Pinelière w gminie Saint-Germain-d'Arcé | Sprzedana do Francji |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-52 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Sprawna | 600 mm | Wola H12A | Lyd2-53 | Żnin Wąsk. | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 600 mm | Wola H12A | Lyd2-54 | Białośliwie Wąsk. | Barwa pomarańczowa |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-55 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1978 | Sprawna | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-56 | Białośliwie Wąsk. | Od 2017 imię "Rubinek" |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Sprawna | 600 mm | Wola H12A | Lyd2-57 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Odstawiona | 597 mm | Nieznany | Lyd2-58 | Welsh Highland Heritage Railway | *Sprowadzona z Polski w sierpniu 1995
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 600 mm | Nieznany | Lyd2-59 | Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Ostrowie Wielkopolskim | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Sprawna | 597 mm | Nieznany | 60 Eryri | Welsh Highland Heritage Railway | * Sprowadzona z Polski w lipcu 1993
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Odstawiona | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-61 | Firma "TransMot" w Bydgoszczy | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Odstawiona | 600 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-062 | Tabor Dębica | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Eksponat | 750 mm | Nieznany | LP-Lyd2-01 | Majdan | Kolor czerwony (wąski biały pas, poziomy na ścianie przedniej, czołownice czerwono-białe, przynajmniej od 2014 czarno-białe) |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | LP-Lyd2-02 | Majdan | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Pomnik | 750 mm | Nieznany | KJ-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | KJ-Lyd2-02 | Protor Dzierżno | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Nieznany | 762 mm | Wola H12A | Lyd2-1 | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | * Lokomotywa została sprzedana za granicę przez firmę Inteterlok
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Sprawna | 760 mm | Nieznany | TU38.001 | Třemešná ve Šlezsku | *Kolor zielony, niegdyś niebieski
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | CW-Lyd2-01 | Cukrownia Włostów | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | CW-Lyd2-02 | Cukrownia Łubna | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | CW-Lyd2-03 | Cukrownia Włostów | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-01 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 1
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-02 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 2
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-03 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 3
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-04 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 4
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-05 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 5
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | HP-Lyd2-06 | Huta Pokój | *Numer zakładowy 6
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | KD-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum" | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-01 | Huta Gliwice | * Numer zakładowy 6
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-02 | nieznane | * W Hucie Gliwice nr zakładowy 7
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-03 | nieznane | * Numer zakładowy 8
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-01 | Cementownia Groszowice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-02 | Cementownia Groszowice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-03 | Cementownia Groszowice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-04 | Cementownia Groszowice | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-05 | Cementownia Groszowice | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | OKCW-Lyd2-06 | Cementownia Groszowice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 785 mm | Nieznany | KZ-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Zabrze" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Złom | 750 mm | Nieznany | CW-Lyd2-03 | Cukrownia Łubna | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1977 | Sprawna | 785 mm | Maybach MB 836 B | Lyd2-101 | Bytom Karb Wąskotorowy | W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 5 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Złom | 750 mm | Nieznany | LP-Lyd2-04 | Majdan | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Sprawna | 750 mm | Wola H12A | LP-Lyd2-05 | Majdan | Malowanie czerwone, biały pasek tworzy "V" na ścianie przedniej, czołownice biało-czerwone. |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Sprawna | 750 mm | Wola H12A | LP-Lyd2-06 | Majdan | Malowanie czerwone, biały pasek tworzy "V" na ścianie przedniej, czołownice biało-czerwone. |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | LP-Lyd2-07 | Majdan | Malowanie czerwone, biały pasek tworzy "V" na ścianie przedniej, czołownice biało-czerwone. |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | Lyd2-069 | Welsh Highland Heritage Railway | * Sprowadzona z Polski w sierpniu 1993
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Złom | 785 mm | Nieznany | KK-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska" | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Złom | 785 mm | Nieznany | KP-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska" | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Złom | 785 mm | Nieznany | Lyd2-KPS-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Radzionków | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | KD-Lyd2-02 | Protor Dzierżno | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Odstawiona | 1000 mm | Nieznany | CEM.ODRA-Lyd2-01 | Stacja Muzeum Czernichów Główny | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Złom | 1000 mm | Nieznany | CEM.ODRA-Lyd2-02 | Cementowania Odra | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Odstawiona | 1000 mm | Nieznany | CEM.ODRA-Lyd2-03 | Cementowania Odra | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | 199 034 | Döllnitzbahn, Niemcy | *Kolor zielony
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | 199 013 | Zittauer Schmalspurbahn, Niemcy | Kolor bordowy z kremowym pasem |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Sprawna | 762 mm | Wola H12A | Lyd2-02 | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | * Lokomotywa została sprzedana za granicę przez firmę Interlok.
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Złom | 750 mm | Nieznany | CS-Lyd2-01 | Cukrownia Strzyżów | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Sprawna | 750 mm | Nieznany | CWO-Lyd2-01 | Majdan | Kolor niebieski, żółty pas z białymi obwódkami, czołownice w pasy czarno-żółte. |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | CWO-Lyd2-02 | Karczmiska | Kolor brązowy |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Złom | 750 mm | Nieznany | CBK-Lyd2-01 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Odstawiona | 762 mm | Brak | Lyd2-03 | St. Kitts Scenic Railway, Karaiby | Lokomotywa została sprzedana za granicę przez firmę Interlok.
Dawniej kolor niebieski. Według http://www.internationalsteam.co.uk/trains/stkitts01.htm, odstawiona bez silnika. |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1980 | Złom | 750 mm | Nieznany | CWE-Lyd2-01 | Cukrownia Werbkowice | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Sprawna | 1000 mm | Wola 16H12 | CEM.ODRA-Lyd2-04 | Piaseczno Miasto | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Sprawna | 1000 mm | Nieznany | CEM.ODRA-Lyd2-05 | Koszalin Wąskotorowy | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Odstawiona | 1000 mm | Wola H12 | CEM.ODRA-Lyd2-06 | Cementowania Odra | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Sprawna | 750 mm | Wola 76H12 | Lyd2-63 | Środa Wielkopolska Miasto | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Odstawiona | 600 mm | Wola H12 | Lyd2-64 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | Lyd2-65 | Protor Dzierżno | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 750 mm | Nieznany | CBK-Lyd2-02 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 785 mm | Nieznany | Lyd2-KPS-02 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Radzionków | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 785 mm | Nieznany | Lyd2-KPS-03 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Radzionków | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-05 | Okręgowe Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gliwicach | W Hucie Gliwice nr zakładowy 11 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Nieznany | 785 mm | Nieznany | H1M-Lyd2-04 | nieznane | * W Hucie Gliwice nr zakładowy 10
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | Lyd2-068 | Żnin Wąsk. | Kolor niebieski |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 762 mm | Nieznany | CN-Lyd2-01 | Great Whipsnade Railway, Whipsnade Zoo, W. Brytania | * Kolor zielony
|
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 600 mm | Nieznany | Lyd2-70 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Odstawiona | 750 mm | Nieznany | 199 033 | Zittauer Schmalspurbahn, Niemcy | Kolor zielony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 600 mm | Nieznany | 458 | Nartë (Albania) | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 600 mm | Nieznany | 459 | Nartë (Albania) | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1981 | Złom | 600 mm | Nieznany | 460 | Nartë (Albania) | |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1982 | Złom | 600 mm | Nieznany | Lyd2-66 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1982 | Złom | 600 mm | Nieznany | Lyd2-67 | Żnin Wąsk. | Kolor czerwony |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1982 | Złom | nieznany | Nieznany | CŁ-01 | Cukrownia Łubna | Numer na podstawie listy fabrycznej FAUR. Lokomotywa została wysłana z zakładów w Bukareszcie 14.08.82 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1982 | Odstawiona | 750 mm | Brak | CK-Lyd2-01 | Jędrzejów Wąskotorowy | W Cukrowni Kruszwica nr zakładowy 7 |
[[{{{11}}}|{{{12}}}/{{{10}}}]] | 1982 | Złom | 760 mm | MB836B | 01 | CFI Hunedoara |
Źródła
- www.tabor.wask.pl
- Świat Kolei, nr 1/2009