L45H: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1721: | Linia 1721: | ||
| [[L45H/24852|24852]] | | [[L45H/24852|24852]] | ||
| 1983 | | 1983 | ||
− | | style="background-color:# | + | | style="background-color:#CA95FF;" | odstawiona |
| 750 | | 750 | ||
| Henschel | | Henschel |
Wersja z 16:09, 13 lis 2015
L45H | |
Lxd2-347" (ex. Lxd2-321)z 1982r na tor 750mm w standardowym malowaniu PKP z lat 90-tych, BKL. | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, MÁV[1], ŽS[2][3], CFR[4], NÖLB[5], БДЖ (BDŻ)[6], SDG[7], CFG[8] |
Oznaczenie przewoźnika | Lxd2, Mk45[1], L45H[2][7], 745[3], 87[4], 2099[5], 93[6], #45001 - #45003[9], #60001 - #60009[10] |
Producent | FAUR |
Lata budowy | 1964-1987 |
Układ osi | B'B' |
Rozstaw szyn | od 740mm do 1067mm (w Polsce spotyka się 750mm, 785mm i 1000mm) |
Masa służbowa | 32 t |
Nacisk osi na szyny | 8 t |
Rozstaw osi skrajnych | 7200 mm |
Średnica kół | 750 mm |
Długość ze zderzakami | 10620 mm (tor 750), 10240 mm (tor 785) |
Szerokość | 2300 mm |
Wysokość | 3100 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 36 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 7600 kG (74,5 kN) ciągła |
Typ silnika spalinowego | MB836Bb, 71H12A[uwaga 1], Caterpillar 3412[uwaga 2] |
Moc znamionowa | 330 kW (342 kW*, 578 kW**) |
Zapas paliwa | 1500 l |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna |
System hamulca | Westinghouse |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System ogrzewania | Wapor lub Webasto do ogrzania cieczy chłodzącej silnik |
Świadectwo typu | T/2011/0125; T/2011/0169; T/2011/0254; T/2011/0315; T/2011/0559; T/2011/0737; T/2011/0739; T/2011/0802; T/2011/1002; T/2012/0675; T/2013/0003; T/2014/0121 |
Lxd2-309 z 1973 na tor 750mm w malowaniu charakterystycznym dla lokomotyw naprawianych w latach 80-tych w Rumuni (Rogów). |
L45H (oznaczenie PKP Lxd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 450 KM produkowana w latach 1964-1987 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na szynach o rozstawie od 740 mm do 1067 mm (w Polsce 750mm, 785mm oraz 1000mm). Pierwsze L45H rozpoczęły służbę w 1968 roku na szlakach Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zastępując mocno wysłużone parowozy serii Tw47 oraz Tw53. W zakładach FAUR wytwarzano także bardzo podobne lokomotywy L35H i L35H-MT. Z zewnątrz są prawie nie do odróżnienia – największa różnica to zastosowanie w nich słabszego silnika o mocy 350 KM. Do Polski jednak nie sprowadzono żadnej lokomotywy z rodziny L35H.
Eksploatacja
Polskie Koleje Państwowe zakupiły ogółem 165 sztuk tych lokomotyw, w tym 111 szt. na tor 750 mm (numery inwentarzowe od 239 do 349), 25 szt. na tor 785 mm (numery od 351 do 375) i 29 szt. na tor 1000 mm (numery od 451 do 479). Otrzymały one na PKP numery w serii Lxd2, oznaczającej czteroosiowe lokomotywy spalinowe z silnikiem wysokoprężnym i przekładnią hydrauliczną[uwaga 3]. Lokomotywy te należały do najsilniejszych wąskotorowych lokomotyw w Polsce. Miały spokojny bieg, płynną regulację prędkości nastawnikiem jazdy. Główną wadą tych lokomotyw jest spore Zużycie paliwa, związane przede wszystkim z zastosowaniem silnika z wstępną komorą spalania. Wada ta została znacznie ograniczona poprzez zabudowę silnika 71H12A.
Lokomotywy Lxd2 jeździły po torach prawie wszystkich kolei dojazdowych eksploatowanych przez PKP; obecnie czynne egzemplarze stacjonują na większości czynnych do dzisiejszych czasów kolei. Zdatne do ruchu lokomotywy Lxd2 stacjonują w Lokomotywowniach w Gryficach (Lxd2-471, 472, 473, 479), Koszalinie (Lxd2-476), Piasecznie, Bytomiu-Karbiu (Lxd2-352, 359, 364, 372', 374, 375), Rudach (Lxd2-354, 357, 373, HP-08, HP-09, HP-11), Zbiersku, Śmiglu (Lxd2-266, 241), Krośniewicach, Przeworsku (Lxd2-257, 268, 334), Mławie, Karczmiskach, Jędrzejowie, Nowym Dworze Gdańskim (Lxd2-294, 315, 325), Gnieźnie (Lxd2-313, 343, 344, 369) i Rogowie (Lxd2-249, 264, 265, 309, 316, 340). W trakcie remontu jest lokomotywa z lokomotywowni Cisna-Majdan.
Lxd2 znajdują się także na kolejach nieczynnych.Lokomotywy Lxd2 można także zobaczyć w muzeach-skansenach w Sochaczewie, Rudach Raciborskich oraz w gryfickiej filii Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Kilka sztuk Lxd2 sprzedano za granicę między innymi do Czech, Niemiec i na Korsykę.
Oprócz lokomotyw Lxd2 jeżdżących na torach PKP, na terenie Polski do dnia dzisiejszego jeżdżą lokomotywy L45H w zakładach przemysłowych. Oprócz 165 szt. lokomotyw dla PKP do Polski trafiło bowiem co najmniej 34 szt., które zakupiły różne gałęzie przemysłu. Lokomotywy te często były nieznacznie zmodyfikowane na zlecenie zamawiającego.
Lokomotywy z rodziny L45H, oraz siostrzane L35H i L35H-MT, najliczniej występowały w Polsce, ale także w innych krajach, głównie byłego bloku wschodniego, m.in. w Rumunii, na Węgrzech (jako seria Mk45) i w Bułgarii, ale także poza granicami Europy, np. w Egipcie, Tunezji i Iraku.
Charakterystyka
Lokomotywa L45H posiada dwa wózki dwuosiowe (układ osi B'B'). Pudło lokomotywy składa się z długiego przedziału maszynowego w przedniej części i krótszego przedziału maszynowego w tylnej części oraz kabiny sterowniczej między nimi, wystającej poza obrys przedziałów maszynowych jedynie na boki. Kabina sterownicza wyłożona jest izolacją dźwiękochłonną i posiada dwoje drzwi bocznych. Pulpity sterownicze znajdują się z prawej strony dla każdego kierunku jazdy. W przednim przedziale mieści się silnik spalinowy, układ chłodzenia, trójfazowy alternator, sprężarka powietrza, przekładnia hydrauliczna, przekładnia nawrotna i dodatkowa, zbiornik paliwa dobowego zużycia (100 l),zbiornik wody układu chłodzenia silnika o pojemności (100 l), układ wylotu spalin, przewody paliwowe, urządzenia układu hydrostatycznego napędu wentylatora układu chłodzenia. W tylnym przedziale szafa osprzętu elektrycznego, główny zbiornik paliwa (1500 l), dwa zbiorniki powietrza (190 l) i podgrzewacz wody WEBASTO a w nowszych VAPOR. (do celów podgrzewania silnika i ogrzewania kabiny). Napęd oryginalnie stanowił silnik wysokoprężny MB 836Bb o mocy 450 KM (330 kW). Napęd z silnika przenoszony jest za pomocą przekładni hydrodynamicznej TH1-V1 typu Voith do przekładni dodatkowej zblokowanej z przekładnią nawrotną, dalej za pomocą wałów na przekładnie osiowe, z zębatymi kołami stożkowymi[11]. Przekładnia hydrauliczna posiada dwa przetworniki momentu obrotowego - przy rozruchu i małych szybkościach działa przetwornik rozruchowy, a przy wyższych szybkościach przetwornik jazdy. Wózki mają hamulce pneumatyczne. Lokomotywa posiada sprężarkę dwustopniową do układu hamulcowego, sterowania i urządzeń pomocniczych, jak syreny, wycieraczki szyb na oknach czołowych i piasecznice[11][12]. .
Zestawienie egzemplarzy eksploatowanych w Polsce [13]
Aby zobaczyć podstronę ze szczegółowymi informacjami o danym egzemplarzu należy kliknąć jego numer fabryczny
Nr fabr. | Rok prod. | Stan | Prześwit | Silnik | Oznaczenie | Aktualne lub ostatnie miejsce stacjonowania |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
20566 | 1967 | złom 2001 | 785 | Henschel | Lxd2-370' | Bytom Rozbark | ex Lxd2-351 |
20567 | 1967 | sprawna | 785 | Maybach | Lxd2-352 | Bytom Karb Wąsk. | |
20568 | 1967 | złom 1995 | 785 | Maybach | Lxd2-353 | Bytom Rozbark | |
20569 | 1967 | odstawiona | 785 | Maybach | Lxd2-354 | Rudy | |
20570 | 1967 | złom 2008 | 785 | Maybach | Lxd2-355 | Rudy | |
20571 | 1967 | złom 2000 | 785 | Henschel | Lxd2-356 | Jędrzejów Wąsk | |
20572 | 1967 | złom 1981 | 785 | Maybach | Lxd2-20572 | Huta Pokój, Ruda Śląska | |
20573 | 1967 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-268 | Przeworsk Wąsk. | |
20574 | 1967 | złom 1986 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-20 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
20575 | 1967 | złom 1994 | 750 | Maybach | Lxd2-269 | Jędrzejów Wąsk | |
20708 | 1968 | złom 1994 | 750 | Maybach | Lxd2-271 | Jędrzejów Wąsk | |
20709 | 1968 | złom 2003 | 750 | Maybach | Lxd2-272 | Technikum Kolejowe w Lublinie | |
20710 | 1968 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-333 | Jędrzejów Wąsk | ex Lxd2-273 |
20711 | 1968 | złom 1993 | 750 | Maybach | Lxd2-274 | Werbkowice Wąsk. | |
20712 | 1968 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-258 | Jędrzejów Wąsk | ex Lxd2-275 |
20713 | 1968 | złom 1991 | 785 | Maybach | Lxd2-8-3 HK-Lxd2-21 |
Huta Kościuszko, Chorzów | |
20714 | 1968 | złom 1994 | 750 | Maybach | Lxd2-270 | Kazimierza Wielka | ex Lxd2-8-3 |
20722 | 1968 | złom 2004 | 750 | Maybach | Lxd2-276 | Krośniewice | |
20723 | 1968 | złom 1992 | 750 | Maybach | Lxd2-277 | Jędrzejów Wąsk | |
20724 | 1968 | złom 1993 | 750 | Maybach | Lxd2-278 | Werbkowice Wąsk. | kolor niebieski |
20725 | 1968 | złom 1994 | 750 | Maybach | Lxd2-279 | Jędrzejów Wąsk | |
20726 | 1968 | złom 1992 | 750 | Maybach | Lxd2-280 | Karczmiska | |
20727 | 1968 | eksponat / odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-282 | Przeworsk Wąsk. | kolor niebieski |
20728 | 1968 | złom 1995 | 750 | Maybach | Lxd2-281 | Karczmiska | |
20729 | 1968 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-283 | Karczmiska | błędnie oznaczona jako 297 |
20730 | 1968 | złom 1993 | 750 | Maybach | Lxd2-284 | Karczmiska | |
20731 | 1968 | sprzedana za granicę 2003 | 750 | Caterpilar | brak danych | Turcja (?) | ex Lxd2-285 |
20849 | 1969 | odstawiona | 785 | Maybach | Lxd2-357 | Rudy | urządzenie rotacyjne od 1987 |
20850 | 1969 | sprzedana za granicę 2002 | 750 | Maybach | L45H-358 | Kolej Cranzahl–Kurort Oberwiesenthal (Fichtelbergbahn)[14] | ex Lxd2-358 |
20851 | 1969 | sprawna | 785 | Maybach | Lxd2-359 | Bytom Karb Wąsk. | |
20852 | 1969 | złom 1991 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-22 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
20853 | 1969 | złom 1998 | 1000 | Maybach | Lxd2-451 | Piaseczno Miasto | |
20854 | 1969 | złom 1996 | 1000 | Maybach | Lxd2-452 | Piaseczno Miasto | |
20855 | 1969 | odstawiona | 1000 | Henschel | Lxd2-453 | Piaseczno Miasto | wrak |
20856 | 1969 | złom 1982 | 1000 | Maybach | KZ-Lxd2-1 | KWK Bielszowice, Ruda Śl. | |
20857 | 1969 | złom 1977 | 785 | Maybach | KZ-Lxd2-2 | KWK Bielszowice, Ruda Śl. | |
20921 | 1970 | złom 1982 | 785 | Maybach | Lxd2-360 | Bytom Karb Wąsk. | |
20922 | 1970 | złom 1995 | 785 | Maybach | Lxd2-361 | Bytom Rozbark | |
20923 | 1970 | złom 2004 | 785 | Henschel | Lxd2-362 | Bytom Karb Wąsk. | |
20924 | 1970 | złom 1994 | 785 | Maybach | Lxd2-363 | Bytom Rozbark | urządzenie rotacyjne |
20925 | 1970 | złom 1995 | 750 | Henschel | Lxd2-286 | Karczmiska | |
20926 | 1970 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-287 | Zbiersk | |
20927 | 1970 | złom 1995 | 750 | Maybach | Lxd2-288 | Karczmiska | |
20928 | 1970 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-289 | Zbiersk | |
20929 | 1970 | złom 1994 | 750 | Maybach | Lxd2-291 | Jędrzejów Wąsk | |
20930 | 1970 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-290 | Zbiersk | |
21263 | 1971 | złom 1995 | 750 | Maybach | Lxd2-292 | Nasielsk Wąsk. | |
21264 | 1971 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-293 | Mława Wąsk. | |
21265 | 1971 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-294 | Nowy Dwór Gdański Wąsk. | |
21266 | 1971 | złom 1994 | 750 | Maybach | Lxd2-295 | Jędrzejów Wąsk | |
21267 | 1971 | złom 2007 | 750 | Henschel | Lxd2-296 | Karczmiska | |
21268 | 1971 | złom 1994 | 1000 | Maybach | Lxd2-455 | Piaseczno Miasto | |
21269 | 1971 | sprawna | 1000 | Henschel | Lxd2-454 | Piaseczno Miasto | |
21271 | 1971 | sprawna | 785 | Maybach | Lxd2-364 | Bytom Karb Wąsk. | |
21272 | 1971 | złom 2004 | 785 | Henschel | Lxd2-365 | Bytom Rozbark | |
21273 | 1971 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-297 | Karczmiska | błędnie oznaczona jako 283 |
21274 | 1971 | złom 1989 | 750 | Maybach | Lxd2-298 | Mława Wąsk. | |
21275 | 1971 | złom 2000 | 750 | Maybach | Lxd2-299 | Rogów Towarowy Wąsk. | |
21276 | 1971 | złom 2008 | 750 | Maybach | Lxd2-300 | Złomowisko Sokołów Podlaski | |
21277 | 1971 | złom 2004 | 785 | Henschel | Lxd2-366 | Bytom Karb Wąsk. | |
21578 | 1972 | złom 1990 | 785 | Maybach | Lxd2-8-7 HK-Lxd2-27 |
Huta Kościuszko, Chorzów | |
21579 | 1972 | złom 1991 | 785 | Maybach | Lxd2-8-8 HK-Lxd2-26 |
Huta Kościuszko, Chorzów | |
21580 | 1972 | złom 1996 | 785 | Maybach | Lxd2-367 | Bytom Rozbark | |
21581 | 1971 | złom 2004 | 785 | Maybach | Lxd2-368 | Bytom Rozbark | |
21582 | 1972 | złom 1992 | 750 | Maybach | Lxd2-301 | Zbiersk | |
21583 | 1972 | sprzedana za granicę 2003 | 750 | Maybach | TU48.001 | Čiernohronská železnica | ex Lxd2-302 |
21584 | 1972 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-303 | Zbiersk | |
21585 | 1972 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-304 | Zbiersk | |
21869 | 1973 | złom 1993 | 750 | Maybach | Lxd2-305 | Krośniewice | |
21870 | 1973 | złom 1997 | 750 | Maybach | Lxd2-306 | Krośniewice | |
21871 | 1973 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-307 | Krośniewice | |
21872 | 1973 | złom 2011 | 750 | Henschel | Lxd2-308 | Piotrków Trybunalski Wąsk. | |
21873 | 1973 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-309 | Rogów Towarowy Wąsk. | |
21874 | 1973 | złom 1983 | 750 | brak danych | Lxd2-310 | Rogów Towarowy Wąsk. | |
21260 | 1971 | złom 1989 | 785 | Maybach | Lxd2-8-4 HK-Lxd2-23 |
Huta Kościuszko, Chorzów | |
21261 | 1971 | złom 1993 | 785 | Maybach | Lxd2-8-5 HK-Lxd2-19 |
Huta Kościuszko, Chorzów | |
21262 | 1971 | złom 1993 | 785 | Maybach | Lxd2-8-6 HK-Lxd2-18 |
Huta Kościuszko, Chorzów | |
22176 | 1974 | złom 1994 | 750 | brak danych | Lxd2-311 | Rogów Towarowy Wąsk. | |
22177 | 1974 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-312 | Zbiersk | |
22178 | 1974 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-313 | Gniezno Wąsk. | |
22180 | 1974 | odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-314 | zbiersk | |
22181 | 1974 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-315 | Nowy Dwór Gdański Wąsk. | |
22182 | 1974 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-310 | Rogów Towarowy Wąsk. | wrak |
23110 | 1976 | złom 2002 | 750 | Maybach | Lxd2-317 | Jędrzejów Wąsk | |
23111 | 1976 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-318 | Krośniewice | |
23112 | 1976 | złom 2002 | 750 | Maybach | Lxd2-319 | Jędrzejów Wąsk | |
23113 | 1976 | złom ???? | 750 | Maybach | Lxd2-320 | Krośniewice | |
23114 | 1976 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-347 | BKL Cisna | ex Lxd2-321 |
23115 | 1976 | odstawiona | 785 | Maybach | Lxd2-372' | Bytom Karb Wąsk. | ex Lxd2-322 |
23116 | 1976 | sprawna | 785 | Henschel | Lxd2-369 | Gniezno Wąsk. | |
23117 | 1976 | złom 1995 | 785 | Maybach | Lxd2-370 | Bytom Rozbark | |
23118 | 1976 | złom 1996 | 1000 | Maybach | Lxd2-456 | Piaseczno Miasto | |
23119 | 1976 | złom 2000 | 1000 | Maybach | Lxd2-457 | Koszalin Wąsk. | |
23120 | 1976 | złom 2005 | 1000 | Maybach | Lxd2-458 | Koszalin Wąsk. | |
23121 | 1976 | złom 2000 | 1000 | Maybach | Lxd2-459 | Koszalin Wąsk. | |
23122 | 1976 | złom 1994 | 1000 | Maybach | Lxd2-460 | Gryfice Wąsk. | |
23365 | 1977 | złom 1993 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-24 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
23366 | 1977 | złom 1989 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-25 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
23367 | 1977 | złom 1991 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-14 | Huta Kościuszko, Chorzów | oznaczenie niepewne |
23368 | 1977 | złom 1991 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-15 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
23369 | 1977 | złom 1991 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-16 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
23370 | 1977 | złom 1991 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-17 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
23371 | 1977 | złom 1985 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-18 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
23602 | 1978 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-323 | Mława Wąsk. | |
23603 | 1978 | złom 2009 | 750 | Maybach | Lxd2-324 | Mława Wąsk. | |
23604 | 1978 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-325 | Nowy Dwór Gdański Wąsk. | |
23605 | 1978 | sprzedana za granicę 2012 | 1067 | Henschel | ??? | Zakłady naprawcze, Brasov, Rumunia | ex Lxd2-326, ex Śmigiel |
23606 | 1978 | złom 2002 | 750 | Maybach | Lxd2-327 | Sompolno | |
23607 | 1978 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-328 | Zbiersk | |
23608 | 1978 | złom 2005 | 750 | Maybach | Lxd2-329 | Sompolno | |
23609 | 1978 | złom 2006 | 1000 | Henschel | Lxd2-461 | Dobra Nowogardzkie | |
23610 | 1978 | eksponat / odstawiona | 1000 | Maybach | Lxd2-462 | Muzeum w Gryficach | |
23611 | 1978 | złom 2000 | 1000 | Henschel | Lxd2-463 | Dobra Nowogardzkie | |
23612 | 1978 | złom 2005 | 1000 | Henschel | Lxd2-464 | Koszalin Wąsk. | |
23613 | 1978 | sprawna | 1000 | Henschel | Lxd2-465 | Piaseczno Miasto | |
23616 | 1978 | eksponat / odstawiona | 1000 | Maybach | Lxd2-462 | Muzeum w Gryficach | |
23670 | 1977 | złom 1990 | 1000 | Maybach | KZ-Lxd2-2 | KWK Bielszowice, Ruda Śl. | |
23671 | 1977 | złom 1990 | 1000 | Maybach | KZ-Lxd2-3 | KWK Bielszowice, Ruda Śl. | |
24069 | 1980 | złom 2003 | 750 | Maybach | Lxd2-330 | Sompolno | |
24070 | 1980 | sprzedana za granicę 2003 | 750 | Maybach | T48.001 | Jindrichohradecke Mistni Drahy | ex Lxd2-331 |
24071 | 1980 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-322 | Jędrzejów Wąsk | kolor niebieski |
24072 | 1980 | złom 1995 | 750 | Maybach | Lxd2-333 | Jędrzejów Wąsk | |
24073 | 1980 | odstawiona | 785 | Henschel | Lxd2-371 | Bytom Rozbark | |
24074 | 1980 | złom 2011 | 785 | Maybach | Lxd2-372 | Bytom Karb Wąsk. | |
24075 | 1980 | złom 1995 | 1000 | Maybach | KZ-Lxd2-4 | KWK Bielszowice, Ruda Śl. | |
24323 | 1981 | złom 1994 | 785 | Henschel | HP-Lxd2-07 | PTKiGK Zabrze (KWK Pstrowski Rejon Rokitnica, Zabrze) | |
24324 | 1981 | sprawna | 785 | Henschel | HP-Lxd2-08 | Rudy | |
24325 | 1981 | sprawna | 785 | Henschel | HP-Lxd2-09 | Rudy | |
24326 | 1981 | złom 1994 | 785 | Henschel | HP-Lxd2-10 | PTKiGK Zabrze (KWK Pstrowski Rejon Rokitnica, Zabrze) | |
24327 | 1981 | sprawna | 785 | Henschel | HP-Lxd2-11 | Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie | |
24328 | 1981 | złom 1996 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-03 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
24329 | 1981 | złom 1996 | 785 | Maybach | HK-Lxd2-04 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
24330 | 1981 | złom 1996 | 785 | Maybach | HP-Lxd2-05 | Huta Kościuszko, Chorzów | |
24331 | 1981 | sprawna | 785 | Maybach | Lxd2-373 | Rudy | |
24332 | 1981 | sprawna | 785 | Henschel | Lxd2-374 | Bytom Karb Wąsk. | |
24333 | 1981 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-334 | Przeworsk Wąsk. | |
24334 | 1981 | odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-335 | Przeworsk Wąsk. | |
24335 | 1981 | złom 1990 | 750 | Maybach | Lxd2-336 | Mława Wąsk. | |
24336 | 1981 | złom 2001 | 750 | Maybach | Lxd2-337 | Nasielsk Wąsk. | |
24337 | 1981 | sprzedana za granicę 2012 | 1000 | Henschel | ??? | Tajlandia, okolice Bangkoku | ex Lxd2-338, ex Śmigiel |
24338 | 1981 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-339 | Zbiersk | |
24339 | 1981 | odstawiona | 1000 | Henschel | Lxd2-466 | Piaseczno Miasto | wrak |
24340 | 1981 | złom 2006 | 1000 | Maybach | Lxd2-467 | Dobra Nowogardzkie | |
24341 | 1981 | odstawiona | 1000 | Henschel | Lxd2-468 | Koszalin Wąsk. | |
24342 | 1981 | złom 2005 | 1000 | Maybach | Lxd2-469 | Koszalin Wąsk. | |
24504 | 1982 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-340 | Rogów Towarowy Wąsk. | |
24505 | 1982 | złom 1997 | 750 | Henschel | Lxd2-341 | Przeworsk Wąsk. | |
24506 | 1982 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-342 | MKW Sochaczew | |
24507 | 1982 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-343 | Krośnice | |
24508 | 1982 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-344 | Gniezno Wąsk. | |
24509 | 1982 | złom 2000 | 750 | Maybach | Lxd2-345 | Nowy Dwór Gdański Wąsk. | |
24510 | 1982 | odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-346 | Krośniewice | |
24511 | 1982 | odstawiona | 785 | Maybach | Lxd2-375 | Bytom Karb Wąsk. | |
24512 | 1982 | złom 1995 | 1000 | Maybach | KZ-Lxd2-01 | KWK Bielszowice, Ruda Śl. | |
24513 | 1982 | złom 1995 | 1000 | Maybach | KZ-Lxd2-002 | KWK Bielszowice, Ruda Śl. | |
24606 | 1982 | złom 2001 | 750 | Maybach | Lxd2-261 | Sompolno | |
24607 | 1982 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-262 | Krośniewice | |
24608 | 1982 | złom 2006 | 750 | Henschel | Lxd2-263 | Opalenica Wąsk. | |
24609 | 1982 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-264 | Rogów Towarowy Wąsk. | |
24610 | 1982 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-266 | śmigiel | |
24611 | 1982 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-265 | Rogów Towarowy Wąsk. | |
24612 | 1982 | złom 2002 | 750 | Maybach | Lxd2-267 | Jędrzejów Wąsk | |
24613 | 1982 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-321 | Mława Wąsk. | ex. Lxd2-347 |
24614 | 1982 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-348 | Karczmiska | |
24615 | 1982 | złom 2002 | 750 | Maybach | Lxd2-349 | Jędrzejów Wąsk | |
24616 | 1982 | złom 2005 | 1000 | Maybach | Lxd2-470 | Koszalin Wąsk. | |
24617 | 1982 | sprzedana za granicę 2012 | 1000 | Henschel | Lxd2-471 | Brohltalbahn | 23 marca 2012 roku wymieniono Lxd2 z Px48 3913[15] |
24835 | 1983 | złom 1990 | 750 | Maybach | Lxd2-255 | Mława Wąsk. | |
24836 | 1983 | złom 1996 | 750 | Maybach | Lxd2-256 | Mława Wąsk. | |
24837 | 1983 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-257 | Przeworsk Wąsk. | |
24838 | 1983 | złom 1995 | 750 | Maybach | Lxd2-258 | Jędrzejów Wąsk | |
24839 | 1983 | złom 2005 | 750 | Maybach | Lxd2-259 | Sompolno | |
24840 | 1983 | złom 2000 | 750 | Maybach | Lxd2-260 | Nowy Dwór Gdański Wąsk. | |
24841 | 1983 | sprawna | 1000 | Maybach | Lxd2-472 | Gryfice Wąsk. | |
24842 | 1983 | odstawiona | 1000 | Henschel | Lxd2-473 | Gryfice Wąsk. | w trakcie NG |
24843 | 1983 | odstawiona | 1000 | Maybach | Lxd2-474 | Gryfice Wąsk. | kolor niebieski |
24844 | 1983 | sprawna | 1000 | Henschel | Lxd2-475 | Koszalin Wąsk. | |
24845 | 1983 | sprawna | 1000 | Henschel | Lxd2-476 | Koszalin Wąsk. | |
24847 | 1983 | odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-247 | Ełk Wąsk. | |
24848 | 1983 | odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-248 | Mława Wąsk. | |
24849 | 1983 | odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-249 | Rogów Towarowy Wąsk. | wrak |
24850 | 1983 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-250 | MKW Sochaczew | |
24851 | 1983 | eksponat / odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-251 | Bachórz | |
24852 | 1983 | odstawiona | 750 | Henschel | Lxd2-252 | Krośniewice | |
24853 | 1983 | złom 1997 | 750 | Maybach | Lxd2-253 | Krośniewice | |
24854 | 1983 | złom 2001 | 750 | Maybach | Lxd2-254 | Sompolno | |
24855 | 1983 | odstawiona | 1000 | Henschel | Lxd2-476 | Koszalin Wąsk. | wymaga wyjaśnienia |
24856 | 1983 | złom 1996 | 1000 | Maybach | Lxd2-477 | Dobra Nowogardzkie | |
25009 | 1985 | sprawna | 750 | Maybach | Lxd2-239 | Krośniewice | |
25010 | 1985 | złom 2008 | 750 | Maybach | Lxd2-240 | Krośniewice | |
25011 | 1985 | sprawna | 750 | Henschel | Lxd2-241 | Śmigiel | |
25012 | 1985 | odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-242 | Mława Wąsk. | |
25013 | 1985 | odstawiona | 750 | Maybach | Lxd2-243 | Mława Wąsk. | |
25014 | 1985 | złom 2001 | 750 | Maybach | Lxd2-244 | Rogów Towarowy Wąsk. | |
25015 | 1985 | złom 2008 | 750 | Maybach | Lxd2-245 | Krośniewice | |
25016 | 1985 | złom 2002 | 750 | Maybach | Lxd2-246 | Sompolno | |
25017 | 1985 | odstawiona | 1000 | Henschel | Lxd2-478 | Gryfice Wąsk. | w trakcie NG |
25018 | 1985 | sprawna | 1000 | Henschel | Lxd2-479 | Gryfice Wąsk. |
Uwagi
Przypisy
- ↑ 1,0 1,1 http://hu.wikipedia.org/wiki/Mk45
- ↑ 2,0 2,1 http://www.railfaneurope.net/pix/rs/narrow_gauge/diesel/pix.html
- ↑ 3,0 3,1 http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=4100
- ↑ 4,0 4,1 http://www.railfaneurope.net/pix/ro/narrow_gauge/diesel/pix.html
- ↑ 5,0 5,1 http://www.lokalbahnen.at/bergstrecke/index.html
- ↑ 6,0 6,1 http://lokforum.com/gallery/thumbnails.php?album=103
- ↑ 7,0 7,1 http://rail.phototrans.eu/2415,176,55,0,f.html
- ↑ http://yves.ocquident.free.fr/
- ↑ http://yves.ocquident.free.fr/Pages/fichelocomotive.php?Idloco=33
- ↑ http://yves.ocquident.free.fr/Pages/fichelocomotive.php?Idloco=34
- ↑ 11,0 11,1 Stefan Więckowski, Współczesny tabor kolejek wąskotorowych w: Młody Technik 6/1987, s.44
- ↑ Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii Lxd2. Ministerstwo Komunikacji - Centralny Zarząd Kolei Dojazdowych, 1976.
- ↑ Spis sporządzony na postawie archiwalnej kopii zestawienia zamieszonego niegdyś na prowadzonej przez Pawła Cieślara stronie tabor.wask.pl
- ↑ Wykaz taboru Sächsische Dampfeisenbahngesellschaft mbH (SDG) z dnia 15.10.2014. [dostęp 2014-10-28].
- ↑ Tomasz Dassuj, Hermann Schmidtendorf: Kolejwizja. 14.05.2012. [dostęp 2014-10-14].
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą L45H. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.