L45H

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
L45H
Lxd2
Lxd2-347" (ex. Lxd2-321)z 1982r na tor 750mm w standardowym malowaniu PKP z lat 90-tych, BKL.
Przewoźnik PKP, przemysł, MÁV[1], ŽS[2][3], CFR[4], NÖLB[5], БДЖ (BDŻ)[6], SDG[7], CFG[8]
Oznaczenie przewoźnika Lxd2, Mk45[1], L45H[2][7], 745[3], 87[4], 2099[5], 93[6], #45001 - #45003[9], #60001 - #60009[10]
Producent FAUR
Lata budowy 1964-1987
Układ osi B'B'
Rozstaw szyn od 740mm do 1067mm (w Polsce spotyka się 750mm, 785mm i 1000mm)
Masa służbowa 32 t
Nacisk osi na szyny 8 t
Rozstaw osi skrajnych 7200 mm
Średnica kół 750 mm
Długość ze zderzakami 10620 mm (tor 750), 10240 mm (tor 785)
Szerokość 2300 mm
Wysokość 3100 mm
Prędkość konstrukcyjna 36 km/h
Maksymalna siła pociągowa 7600 kG (74,5 kN) ciągła
Typ silnika spalinowego MB836Bb, 71H12A[uwaga 1], Caterpillar 3412[uwaga 2]
Moc znamionowa 330 kW
(342 kW*, 578 kW**)
Zapas paliwa 1500 l
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna
System hamulca Westinghouse
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania Wapor lub Webasto do ogrzania cieczy chłodzącej silnik
Świadectwo typu T/2011/0125; T/2011/0169; T/2011/0254; T/2011/0315; T/2011/0559; T/2011/0737; T/2011/0739; T/2011/0802; T/2011/1002; T/2012/0675; T/2013/0003; T/2014/0121
Lxd2

Lxd2-309 z 1973 na tor 750mm w malowaniu charakterystycznym dla lokomotyw naprawianych w latach 80-tych w Rumuni (Rogów).

Bytom, GKW.jpg

L45H (oznaczenie PKP Lxd2) – wąskotorowa lokomotywa spalinowa o mocy silnika wynoszącej 450 KM produkowana w latach 1964-1987 przez rumuńskie zakłady FAUR w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na szynach o rozstawie od 740 mm do 1067 mm (w Polsce 750mm, 785mm oraz 1000mm). Pierwsze L45H rozpoczęły służbę w 1968 roku na szlakach Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zastępując mocno wysłużone parowozy serii Tw47 oraz Tw53. W zakładach FAUR wytwarzano także bardzo podobne lokomotywy L35H i L35H-MT. Z zewnątrz są prawie nie do odróżnienia – największa różnica to zastosowanie w nich słabszego silnika o mocy 350 KM. Do Polski jednak nie sprowadzono żadnej lokomotywy z rodziny L35H.

Eksploatacja

Polskie Koleje Państwowe zakupiły ogółem 165 sztuk tych lokomotyw, w tym 111 szt. na tor 750 mm (numery inwentarzowe od 239 do 349), 25 szt. na tor 785 mm (numery od 351 do 375) i 29 szt. na tor 1000 mm (numery od 451 do 479). Otrzymały one na PKP numery w serii Lxd2, oznaczającej czteroosiowe lokomotywy spalinowe z silnikiem wysokoprężnym i przekładnią hydrauliczną[uwaga 3]. Lokomotywy te należały do najsilniejszych wąskotorowych lokomotyw w Polsce. Miały spokojny bieg, płynną regulację prędkości nastawnikiem jazdy. Główną wadą tych lokomotyw jest spore Zużycie paliwa, związane przede wszystkim z zastosowaniem silnika z wstępną komorą spalania. Wada ta została znacznie ograniczona poprzez zabudowę silnika 71H12A.

Lokomotywy Lxd2 jeździły po torach prawie wszystkich kolei dojazdowych eksploatowanych przez PKP; obecnie czynne egzemplarze stacjonują na większości czynnych do dzisiejszych czasów kolei. Zdatne do ruchu lokomotywy Lxd2 stacjonują w Lokomotywowniach w Gryficach (Lxd2-471, 472, 473, 479), Koszalinie (Lxd2-476), Piasecznie, Bytomiu-Karbiu (Lxd2-352, 359, 364, 372', 374, 375), Rudach (Lxd2-354, 357, 373, HP-08, HP-09, HP-11), Zbiersku, Śmiglu (Lxd2-266, 241), Krośniewicach, Przeworsku (Lxd2-257, 268, 334), Mławie, Karczmiskach, Jędrzejowie, Nowym Dworze Gdańskim (Lxd2-294, 315, 325), Gnieźnie (Lxd2-313, 343, 344, 369) i Rogowie (Lxd2-249, 264, 265, 309, 340). Z myślą o remoncie i uruchomieniu przywieziono jedną lokomotywę do lokomotywowni Cisna-Majdan, jednak obecnie już nie jest planowane jej wprowadzenie do służby na BKL.

Lxd2 znajdują się także na kolejach nieczynnych.Lokomotywy Lxd2 można także zobaczyć w muzeach-skansenach w Sochaczewie, Rudach Raciborskich oraz w gryfickiej filii Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Kilka sztuk Lxd2 sprzedano za granicę między innymi do Czech, Niemiec i na Korsykę.

Oprócz lokomotyw Lxd2 jeżdżących na torach PKP, na terenie Polski do dnia dzisiejszego jeżdżą lokomotywy L45H w zakładach przemysłowych. Oprócz 165 szt. lokomotyw dla PKP do Polski trafiło bowiem co najmniej 34 szt., które zakupiły różne gałęzie przemysłu. Lokomotywy te często były nieznacznie zmodyfikowane na zlecenie zamawiającego.

Lokomotywy z rodziny L45H, oraz siostrzane L35H i L35H-MT, najliczniej występowały w Polsce, ale także w innych krajach, głównie byłego bloku wschodniego, m.in. w Rumunii, na Węgrzech (jako seria Mk45) i w Bułgarii, ale także poza granicami Europy, np. w Egipcie, Tunezji i Iraku.

Charakterystyka

Lokomotywa L45H posiada dwa wózki dwuosiowe (układ osi B'B'). Pudło lokomotywy składa się z długiego przedziału maszynowego w przedniej części i krótszego przedziału maszynowego w tylnej części oraz kabiny sterowniczej między nimi, wystającej poza obrys przedziałów maszynowych jedynie na boki. Kabina sterownicza wyłożona jest izolacją dźwiękochłonną i posiada dwoje drzwi bocznych. Pulpity sterownicze znajdują się z prawej strony dla każdego kierunku jazdy. W przednim przedziale mieści się silnik spalinowy, układ chłodzenia, trójfazowy alternator, sprężarka powietrza, przekładnia hydrauliczna, przekładnia nawrotna i dodatkowa, zbiornik paliwa dobowego zużycia (100 l),zbiornik wody układu chłodzenia silnika o pojemności (100 l), układ wylotu spalin, przewody paliwowe, urządzenia układu hydrostatycznego napędu wentylatora układu chłodzenia. W tylnym przedziale szafa osprzętu elektrycznego, główny zbiornik paliwa (1500 l), dwa zbiorniki powietrza (190 l) i podgrzewacz wody WEBASTO a w nowszych VAPOR. (do celów podgrzewania silnika i ogrzewania kabiny). Napęd oryginalnie stanowił silnik wysokoprężny MB 836Bb o mocy 450 KM (330 kW). Napęd z silnika przenoszony jest za pomocą przekładni hydrodynamicznej TH1-V1 typu Voith do przekładni dodatkowej zblokowanej z przekładnią nawrotną, dalej za pomocą wałów na przekładnie osiowe, z zębatymi kołami stożkowymi[11]. Przekładnia hydrauliczna posiada dwa przetworniki momentu obrotowego - przy rozruchu i małych szybkościach działa przetwornik rozruchowy, a przy wyższych szybkościach przetwornik jazdy. Wózki mają hamulce pneumatyczne. Lokomotywa posiada sprężarkę dwustopniową do układu hamulcowego, sterowania i urządzeń pomocniczych, jak syreny, wycieraczki szyb na oknach czołowych i piasecznice[11][12]. .


Rysunek schematyczny lokomotywy L45H



Zestawienie egzemplarzy eksploatowanych w Polsce [13]

Aby zobaczyć podstronę ze szczegółowymi informacjami o danym egzemplarzu należy kliknąć jego numer fabryczny

Nr fabr. Rok prod. Stan Prześwit Silnik Oznaczenie Aktualne lub ostatnie
miejsce stacjonowania
Uwagi
20566 1967 złom 2001 785 Henschel Lxd2-370' Bytom Rozbark ex Lxd2-351
20567 1967 sprawna 785 Maybach Lxd2-352 Bytom Karb Wąsk.
20568 1967 złom 1995 785 Maybach Lxd2-353 Bytom Rozbark
20569 1967 eksponat 785 Maybach Lxd2-354 Rudy
20570 1967 złom 2008 785 Maybach Lxd2-355 Rudy
20571 1967 złom 2000 785 Henschel Lxd2-356 Jędrzejów Wąsk
20572 1967 złom 1981 785 Maybach Lxd2-20572 Huta Pokój, Ruda Śląska
20573 1967 sprawna 750 Maybach Lxd2-268 Przeworsk Wąsk.
20574 1967 złom 1986 785 Maybach HK-Lxd2-20 Huta Kościuszko, Chorzów
20575 1967 złom 1994 750 Maybach Lxd2-269 Jędrzejów Wąsk
20708 1968 złom 1994 750 Maybach Lxd2-271 Jędrzejów Wąsk
20709 1968 złom 2003 750 Maybach Lxd2-272 Technikum Kolejowe w Lublinie
20710 1968 sprawna 750 Henschel Lxd2-333 Jędrzejów Wąsk ex Lxd2-273
20711 1968 złom 1993 750 Maybach Lxd2-274 Werbkowice Wąsk.
20712 1968 odstawiona 750 Henschel Lxd2-258 Jędrzejów Wąsk ex Lxd2-275
20713 1968 złom 1991 785 Maybach Lxd2-8-3
HK-Lxd2-21
Huta Kościuszko, Chorzów
20714 1968 złom 1994 750 Maybach Lxd2-270 Kazimierza Wielka ex Lxd2-8-3
20722 1968 złom 2004 750 Maybach Lxd2-276 Krośniewice
20723 1968 złom 1992 750 Maybach Lxd2-277 Jędrzejów Wąsk
20724 1968 złom 1993 750 Maybach Lxd2-278 Werbkowice Wąsk. kolor niebieski
20725 1968 złom 1994 750 Maybach Lxd2-279 Jędrzejów Wąsk
20726 1968 złom 1992 750 Maybach Lxd2-280 Karczmiska
20727 1968 eksponat / odstawiona 750 Maybach Lxd2-282 Przeworsk Wąsk. kolor niebieski
20728 1968 złom 1995 750 Maybach Lxd2-281 Karczmiska
20729 1968 sprawna 750 Henschel Lxd2-283 Karczmiska błędnie oznaczona jako 297
20730 1968 złom 1993 750 Maybach Lxd2-284 Karczmiska
20731 1968 sprzedana za granicę 2003 750 Caterpilar brak danych Turcja (?) ex Lxd2-285
20849 1969 eksponat 785 Maybach Lxd2-357 Rudy urządzenie rotacyjne od 1987
20850 1969 sprzedana za granicę 2002 750 Maybach L45H-358 Kolej Cranzahl–Kurort Oberwiesenthal (Fichtelbergbahn)[14] ex Lxd2-358
20851 1969 sprawna 785 Maybach Lxd2-359 Bytom Karb Wąsk.
20852 1969 złom 1991 785 Maybach HK-Lxd2-22 Huta Kościuszko, Chorzów
20853 1969 złom 1998 1000 Maybach Lxd2-451 Piaseczno Miasto
20854 1969 złom 1996 1000 Maybach Lxd2-452 Piaseczno Miasto
20855 1969 odstawiona 1000 Henschel Lxd2-453 Piaseczno Miasto wrak
20856 1969 złom 1982 1000 Maybach KZ-Lxd2-1 KWK Bielszowice, Ruda Śl.
20857 1969 złom 1977 785 Maybach KZ-Lxd2-2 KWK Bielszowice, Ruda Śl.
20921 1970 złom 1982 785 Maybach Lxd2-360 Bytom Karb Wąsk.
20922 1970 złom 1995 785 Maybach Lxd2-361 Bytom Rozbark
20923 1970 złom 2004 785 Henschel Lxd2-362 Bytom Karb Wąsk.
20924 1970 złom 1994 785 Maybach Lxd2-363 Bytom Rozbark urządzenie rotacyjne
20925 1970 złom 1995 750 Henschel Lxd2-286 Karczmiska
20926 1970 odstawiona 750 Henschel Lxd2-287 Zbiersk
20927 1970 złom 1995 750 Maybach Lxd2-288 Karczmiska
20928 1970 sprawna 750 Maybach Lxd2-289 Zbiersk
20929 1970 złom 1994 750 Maybach Lxd2-291 Jędrzejów Wąsk
20930 1970 sprawna 750 Maybach Lxd2-290 Zbiersk
21263 1971 złom 1995 750 Maybach Lxd2-292 Nasielsk Wąsk.
21264 1971 odstawiona 750 Henschel Lxd2-293 Przasnysz
21265 1971 sprawna 750 Maybach Lxd2-294 Nowy Dwór Gdański Wąsk.
21266 1971 złom 1994 750 Maybach Lxd2-295 Jędrzejów Wąsk
21267 1971 złom 2007 750 Henschel Lxd2-296 Karczmiska
21268 1971 złom 1994 1000 Maybach Lxd2-455 Piaseczno Miasto
21269 1971 sprawna 1000 Henschel Lxd2-454 Piaseczno Miasto
21271 1971 sprawna 785 Maybach Lxd2-364 Bytom Karb Wąsk.
21272 1971 złom 2004 785 Henschel Lxd2-365 Bytom Rozbark
21273 1971 sprawna 750 Henschel Lxd2-297 Karczmiska błędnie oznaczona jako 283
21274 1971 złom 1989 750 Maybach Lxd2-298 Mława Wąsk.
21275 1971 złom 2000 750 Maybach Lxd2-299 Rogów Towarowy Wąsk.
21276 1971 złom 2008 750 Maybach Lxd2-300 Złomowisko Sokołów Podlaski
21277 1971 złom 2004 785 Henschel Lxd2-366 Bytom Karb Wąsk.
21578 1972 złom 1990 785 Maybach Lxd2-8-7
HK-Lxd2-27
Huta Kościuszko, Chorzów
21579 1972 złom 1991 785 Maybach Lxd2-8-8
HK-Lxd2-26
Huta Kościuszko, Chorzów
21580 1972 złom 1996 785 Maybach Lxd2-367 Bytom Rozbark
21581 1971 złom 2004 785 Maybach Lxd2-368 Bytom Rozbark
21582 1972 złom 1992 750 Maybach Lxd2-301 Zbiersk
21583 1972 sprzedana za granicę 2003 750 Maybach TU48.001 Čiernohronská železnica ex Lxd2-302
21584 1972 sprawna 750 Maybach Lxd2-303 Zbiersk
21585 1972 sprawna 750 Maybach Lxd2-304 Zbiersk
21869 1973 złom 1993 750 Maybach Lxd2-305 Krośniewice
21870 1973 złom 1997 750 Maybach Lxd2-306 Krośniewice
21871 1973 sprawna 750 Maybach Lxd2-307 Krośniewice
21872 1973 złom 2011 750 Henschel Lxd2-308 Piotrków Trybunalski Wąsk.
21873 1973 odstawiona 750 Henschel Lxd2-309 Rogów Towarowy Wąsk.
21874 1973 złom 1983 750 brak danych Lxd2-310 Rogów Towarowy Wąsk.
21260 1971 złom 1989 785 Maybach Lxd2-8-4
HK-Lxd2-23
Huta Kościuszko, Chorzów
21261 1971 złom 1993 785 Maybach Lxd2-8-5
HK-Lxd2-19
Huta Kościuszko, Chorzów
21262 1971 złom 1993 785 Maybach Lxd2-8-6
HK-Lxd2-18
Huta Kościuszko, Chorzów
22176 1974 złom 1994 750 brak danych Lxd2-311 Rogów Towarowy Wąsk.
22177 1974 odstawiona 750 Henschel Lxd2-312 Zbiersk
22178 1974 sprawna 750 Henschel Lxd2-313 Gniezno Wąsk.
22180 1974 odstawiona 750 Maybach Lxd2-314 Zbiersk
22181 1974 sprawna 750 Maybach Lxd2-315 Nowy Dwór Gdański Wąsk.
22182 1974 odstawiona 750 Henschel Lxd2-316 Redecz Krukowy wrak
23110 1976 złom 2002 750 Maybach Lxd2-317 Jędrzejów Wąsk
23111 1976 sprawna 750 Maybach Lxd2-318 Krośniewice
23112 1976 złom 2002 750 Maybach Lxd2-319 Jędrzejów Wąsk
23113 1976 złom ???? 750 Maybach Lxd2-320 Krośniewice
23114 1976 odstawiona 750 Henschel Lxd2-347 BKL Cisna ex Lxd2-321
23115 1976 odstawiona 785 Maybach Lxd2-372' Bytom Karb Wąsk. ex Lxd2-322
23116 1976 odstawiona 750 Henschel Lxd2-369 Gniezno Wąsk. Pierwotnie na tor 785mm, przebudowana w roku 2001
23117 1976 złom 1995 785 Maybach Lxd2-370 Bytom Rozbark
23118 1976 złom 1996 1000 Maybach Lxd2-456 Piaseczno Miasto
23119 1976 złom 2000 1000 Maybach Lxd2-457 Koszalin Wąsk.
23120 1976 złom 2005 1000 Maybach Lxd2-458 Koszalin Wąsk.
23121 1976 złom 2000 1000 Maybach Lxd2-459 Koszalin Wąsk.
23122 1976 złom 1994 1000 Maybach Lxd2-460 Gryfice Wąsk.
23365 1977 złom 1993 785 Maybach HK-Lxd2-24 Huta Kościuszko, Chorzów
23366 1977 złom 1989 785 Maybach HK-Lxd2-25 Huta Kościuszko, Chorzów
23367 1977 złom 1991 785 Maybach HK-Lxd2-14 Huta Kościuszko, Chorzów oznaczenie niepewne
23368 1977 złom 1991 785 Maybach HK-Lxd2-15 Huta Kościuszko, Chorzów
23369 1977 złom 1991 785 Maybach HK-Lxd2-16 Huta Kościuszko, Chorzów
23370 1977 złom 1991 785 Maybach HK-Lxd2-17 Huta Kościuszko, Chorzów
23371 1977 złom 1985 785 Maybach HK-Lxd2-18 Huta Kościuszko, Chorzów
23602 1978 odstawiona 750 Henschel Lxd2-323 Mława Wąsk.
23603 1978 złom 2009 750 Maybach Lxd2-324 Mława Wąsk.
23604 1978 odstawiona 750 Henschel Lxd2-325 Nowy Dwór Gdański Wąsk.
23605 1978 sprzedana za granicę 2012 1067 Henschel ??? Zakłady naprawcze, Brasov, Rumunia ex Lxd2-326, ex Śmigiel
23606 1978 złom 2002 750 Maybach Lxd2-327 Sompolno
23607 1978 sprawna 750 Maybach Lxd2-328 Zbiersk
23608 1978 złom 2005 750 Maybach Lxd2-329 Sompolno
23609 1978 złom 2006 1000 Henschel Lxd2-461 Dobra Nowogardzkie
23610 1978 eksponat / odstawiona 1000 Maybach Lxd2-462 Muzeum w Gryficach
23611 1978 złom 2000 1000 Henschel Lxd2-463 Dobra Nowogardzkie
23612 1978 złom 2005 1000 Henschel Lxd2-464 Koszalin Wąsk.
23613 1978 sprawna 1000 Henschel Lxd2-465 Piaseczno Miasto
23616 1978 eksponat / odstawiona 1000 Maybach Lxd2-462 Muzeum w Gryficach
23670 1977 złom 1990 1000 Maybach KZ-Lxd2-2 KWK Bielszowice, Ruda Śl.
23671 1977 złom 1990 1000 Maybach KZ-Lxd2-3 KWK Bielszowice, Ruda Śl.
24069 1980 złom 2003 750 Maybach Lxd2-330 Sompolno
24070 1980 sprzedana za granicę 2003 750 Maybach T48.001 Jindrichohradecke Mistni Drahy ex Lxd2-331
24071 1980 sprawna 750 Henschel Lxd2-322 Jędrzejów Wąsk kolor niebieski
24072 1980 złom 1995 750 Maybach Lxd2-333 Jędrzejów Wąsk
24073 1980 odstawiona 785 Henschel Lxd2-371 Bytom Rozbark
24074 1980 złom 2011 785 Maybach Lxd2-372 Bytom Karb Wąsk.
24075 1980 złom 1995 1000 Maybach KZ-Lxd2-4 KWK Bielszowice, Ruda Śl.
24323 1981 złom 1994 785 Henschel HP-Lxd2-07 PTKiGK Zabrze (KWK Pstrowski Rejon Rokitnica, Zabrze)
24324 1981 sprawna 785 Henschel HP-Lxd2-08 Rudy
24325 1981 sprawna 785 Henschel HP-Lxd2-09 PKW Chorzów
24326 1981 złom 1994 785 Henschel HP-Lxd2-10 PTKiGK Zabrze (KWK Pstrowski Rejon Rokitnica, Zabrze)
24327 1981 sprawna 785 Henschel HP-Lxd2-11 PKW Chorzów
24328 1981 złom 1996 785 Maybach HK-Lxd2-03 Huta Kościuszko, Chorzów
24329 1981 złom 1996 785 Maybach HK-Lxd2-04 Huta Kościuszko, Chorzów
24330 1981 złom 1996 785 Maybach HP-Lxd2-05 Huta Kościuszko, Chorzów
24331 1981 sprawna 785 Maybach Lxd2-373 Rudy
24332 1981 sprawna 785 Henschel Lxd2-374 Bytom Karb Wąsk.
24333 1981 odstawiona 750 Henschel Lxd2-334 Przeworsk Wąsk.
24334 1981 odstawiona 750 Maybach Lxd2-335 Przeworsk Wąsk.
24335 1981 złom 1990 750 Maybach Lxd2-336 Mława Wąsk.
24336 1981 złom 2001 750 Maybach Lxd2-337 Nasielsk Wąsk.
24337 1981 sprzedana za granicę 2012 1000 Henschel ??? Tajlandia, okolice Bangkoku ex Lxd2-338, ex Śmigiel
24338 1981 odstawiona 750 Henschel Lxd2-339 Zbiersk
24339 1981 odstawiona 1000 Henschel Lxd2-466 Piaseczno Miasto wrak
24340 1981 złom 2006 1000 Maybach Lxd2-467 Dobra Nowogardzkie
24341 1981 odstawiona 1000 Henschel Lxd2-468 Koszalin Wąsk.
24342 1981 złom 2005 1000 Maybach Lxd2-469 Koszalin Wąsk.
24504 1982 odstawiona 750 Henschel Lxd2-340 Rogów Towarowy Wąsk.
24505 1982 złom 1997 750 Henschel Lxd2-341 Przeworsk Wąsk.
24506 1982 sprawna 750 Henschel Lxd2-342 MKW Sochaczew
24507 1982 sprawna 750 Henschel Lxd2-343 Krośnice
24508 1982 sprawna 750 Henschel Lxd2-344 Gniezno Wąsk.
24509 1982 złom 2000 750 Maybach Lxd2-345 Nowy Dwór Gdański Wąsk.
24510 1982 odstawiona 750 Maybach Lxd2-346 Krośniewice
24511 1982 odstawiona 785 Maybach Lxd2-375 Bytom Karb Wąsk.
24512 1982 złom 1995 1000 Maybach KZ-Lxd2-01 KWK Bielszowice, Ruda Śl.
24513 1982 złom 1995 1000 Maybach KZ-Lxd2-002 KWK Bielszowice, Ruda Śl.
24606 1982 złom 2001 750 Maybach Lxd2-261 Sompolno
24607 1982 sprawna 750 Henschel Lxd2-262 Krośniewice
24608 1982 złom 2006 750 Henschel Lxd2-263 Opalenica Wąsk.
24609 1982 odstawiona 750 Henschel Lxd2-264 Rogów Towarowy Wąsk.
24610 1982 sprawna 750 Henschel Lxd2-266 Śmigiel
24611 1982 sprawna 750 Henschel Lxd2-265 Rogów Towarowy Wąsk.
24612 1982 złom 2002 750 Maybach Lxd2-267 Jędrzejów Wąsk
24613 1982 odstawiona 750 Henschel Lxd2-321 Mława Wąsk. ex. Lxd2-347
24614 1982 odstawiona 750 Henschel Lxd2-348 Karczmiska
24615 1982 złom 2002 750 Maybach Lxd2-349 Jędrzejów Wąsk
24616 1982 złom 2005 1000 Maybach Lxd2-470 Koszalin Wąsk.
24617 1982 sprzedana za granicę 2012 1000 Henschel Lxd2-471 Brohltalbahn 23 marca 2012 roku wymieniono Lxd2 z Px48 3913[15]
24835 1983 złom 1990 750 Maybach Lxd2-255 Mława Wąsk.
24836 1983 złom 1996 750 Maybach Lxd2-256 Mława Wąsk.
24837 1983 sprawna 750 Maybach Lxd2-257 Przeworsk Wąsk.
24838 1983 złom 1995 750 Maybach Lxd2-258 Jędrzejów Wąsk
24839 1983 złom 2005 750 Maybach Lxd2-259 Sompolno
24840 1983 złom 2000 750 Maybach Lxd2-260 Nowy Dwór Gdański Wąsk.
24841 1983 sprawna 1000 Maybach Lxd2-472 Gryfice Wąsk.
24842 1983 odstawiona 1000 Henschel Lxd2-473 Gryfice Wąsk. w trakcie NG
24843 1983 odstawiona 1000 Maybach Lxd2-474 Gryfice Wąsk. kolor niebieski
24844 1983 sprawna 1000 Henschel Lxd2-475 Koszalin Wąsk.
24845 1983 sprawna 1000 Henschel Lxd2-476 Koszalin Wąsk.
24847 1983 odstawiona 750 Maybach Lxd2-247 Ełk Wąsk.
24848 1983 odstawiona 750 Maybach Lxd2-248 Mława Wąsk.
24849 1983 odstawiona 750 Maybach Lxd2-249 Rogów Towarowy Wąsk. wrak
24850 1983 sprawna 750 Maybach Lxd2-250 MKW Sochaczew
24851 1983 eksponat / odstawiona 750 Maybach Lxd2-251 Bachórz
24852 1983 odstawiona 750 Henschel Lxd2-252 Krośniewice uszkodzony blok silnika od 2008 r.
24853 1983 złom 1997 750 Maybach Lxd2-253 Krośniewice
24854 1983 złom 2001 750 Maybach Lxd2-254 Sompolno
24855 1983 odstawiona 1000 Henschel Lxd2-476 Koszalin Wąsk. wymaga wyjaśnienia
24856 1983 złom 1996 1000 Maybach Lxd2-477 Dobra Nowogardzkie
25009 1985 sprawna 750 Maybach Lxd2-239 Krośniewice
25010 1985 złom 2008 750 Maybach Lxd2-240 Krośniewice
25011 1985 sprawna 750 Henschel Lxd2-241 Śmigiel
25012 1985 odstawiona 750 Maybach Lxd2-242 Mława Wąsk.
25013 1985 odstawiona 750 Maybach Lxd2-243 Mława Wąsk.
25014 1985 złom 2001 750 Maybach Lxd2-244 Rogów Towarowy Wąsk.
25015 1985 złom 2008 750 Maybach Lxd2-245 Krośniewice
25016 1985 złom 2002 750 Maybach Lxd2-246 Sompolno
25017 1985 odstawiona 1000 Henschel Lxd2-478 Gryfice Wąsk. w trakcie NG
25018 1985 sprawna 1000 Henschel Lxd2-479 Gryfice Wąsk.


Uwagi

  1. W wersji zmodernizowanej przez PKP
  2. W wersji zmodernizowanej przez CFG
  3. W przeciwieństwie do lokomotyw normalnotorowych PKP, oznaczenie serii Lxd2 nie oznacza wyłącznie typu L45H, lecz w praktyce jest z nim utożsamione.


Przypisy

  1. 1,0 1,1 http://hu.wikipedia.org/wiki/Mk45
  2. 2,0 2,1 http://www.railfaneurope.net/pix/rs/narrow_gauge/diesel/pix.html
  3. 3,0 3,1 http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=4100
  4. 4,0 4,1 http://www.railfaneurope.net/pix/ro/narrow_gauge/diesel/pix.html
  5. 5,0 5,1 http://www.lokalbahnen.at/bergstrecke/index.html
  6. 6,0 6,1 http://lokforum.com/gallery/thumbnails.php?album=103
  7. 7,0 7,1 http://rail.phototrans.eu/2415,176,55,0,f.html
  8. http://yves.ocquident.free.fr/
  9. http://yves.ocquident.free.fr/Pages/fichelocomotive.php?Idloco=33
  10. http://yves.ocquident.free.fr/Pages/fichelocomotive.php?Idloco=34
  11. 11,0 11,1 Stefan Więckowski, Współczesny tabor kolejek wąskotorowych w: Młody Technik 6/1987, s.44
  12. Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii Lxd2. Ministerstwo Komunikacji - Centralny Zarząd Kolei Dojazdowych, 1976. 
  13. Spis sporządzony na postawie archiwalnej kopii zestawienia zamieszonego niegdyś na prowadzonej przez Pawła Cieślara stronie tabor.wask.pl
  14. Wykaz taboru Sächsische Dampfeisenbahngesellschaft mbH (SDG) z dnia 15.10.2014. [dostęp 2014-10-28].
  15. Tomasz Dassuj, Hermann Schmidtendorf: Kolejwizja. 14.05.2012. [dostęp 2014-10-14].



Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą L45H. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.