Świadectwo bezpieczeństwa: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (dr red) |
(hasła ency) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 38: | Linia 38: | ||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
− | [[Kategoria: | + | |
+ | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
+ | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] |
Aktualna wersja na dzień 10:42, 2 sty 2012
Świadectwo bezpieczeństwa – dokument potwierdzający zdolność bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego i wykonywania przewozów kolejowych, wydawany podmiotom zwolnionym z obowiązku uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa lub autoryzacji bezpieczeństwa.[1]
Świadectwo bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury[edytuj]
Prezes UTK wydaje świadectwo bezpieczeństwa dla zarządcy, jeżeli przedstawi on:
- wykaz uzyskanych przez niego świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowegooraz świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdów kolejowych
- oświadczenie o posiadaniu świadectw sprawności technicznej eksploatowanych pojazdów kolejowych;
- wykaz przepisów wewnętrznych określających zasady i wymagania dotyczące bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego i utrzymania infrastruktury kolejowej
- oświadczenie potwierdzające, że na stanowiskach maszynisty i na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych oraz prowadzeniem pojazdów kolejowych metra zatrudnia pracowników spełniających warunki określone w ustawie o transporcie kolejowym i wydanych na jej podstawie przepisach
Świadectwo bezpieczeństwa dla przewoźnika kolejowego[edytuj]
Prezes UTK wydaje świadectwo bezpieczeństwa dla przewoźnika kolejowego jeżeli przedstawi on:
- wykaz uzyskanych przez niego świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdów kolejowych
- oświadczenie o posiadaniu świadectw sprawności technicznej eksploatowanych pojazdów kolejowych
- oświadczenie potwierdzające, że na stanowiskach maszynisty i na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych oraz prowadzeniem pojazdów kolejowych metra zatrudnia pracowników spełniających warunki określone w ustawie o transporcie kolejowym i wydanych na jej podstawie przepisach
- wykaz przepisów wewnętrznych określających warunki techniczne oraz zasady i wymagania związane z utrzymaniem i eksploatacją pojazdów kolejowych
Świadectwo bezpieczeństwa dla użytkownika bocznicy kolejowej[edytuj]
Prezes UTK wydaje świadectwo bezpieczeństwa użytkownikowi bocznicy kolejowej jeżeli przedstawi on:
- wykaz uzyskanych przez niego świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego
- wykaz przepisów wewnętrznych określających warunki techniczne oraz zasady i wymagania dotyczące bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz zasady i wymagania organizacyjne związane z utrzymaniem i eksploatacją pojazdów kolejowych albo oświadczenie o stosowaniu zatwierdzonych przepisów wewnętrznych zarządcy, z którym bocznica jest połączona lub przewoźnika kolejowego obsługującego bocznicę;
- wykaz uzyskanych przez niego świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdów kolejowych
- oświadczenie o posiadaniu świadectw sprawności technicznej eksploatowanych pojazdów kolejowych
- oświadczenie potwierdzające, że na stanowiskach maszynisty i na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych oraz prowadzeniem pojazdów kolejowych metra zatrudnia pracowników spełniających warunki określone w ustawie o transporcie kolejowym i wydanych na jej podstawie przepisach
- regulamin pracy bocznicy kolejowej uzgodniony przez zarządcę infrastruktury kolejowej, z którą bocznica kolejowa jest połączona [2]